Caronatopic #6

Ja ik snap het ook echt niet hoor. Ik kwam 14 maart terug van vakantie en ben tot eind mei niet meer op kantoor geweest omdat dat echt uit den boze was. Ik ga met ov naar werk en er werd toen zelfs geregeld dat een collega mijn spullen kwam brengen zodat ik niet met de trein hoefde. Nu zijn ze er van overtuigd helemaal coronaproof te zijn. In de zomerperiode toen er continue mensen op vakantie waren was dat inderdaad prima te doen. Werkplekken zijn bij ons ook ok, maar de drukte in de gangen, de pantry en het restaurant tijdens de lunch is niet ok. En dan kun je nog zo braaf met shifts voor lunch gaan werken, maar te druk is gewoon te druk. Als we teruggaan naar een rooster waarop iedereen van te voren kan inschrijven wanneer hij komt en dat er max 50% aanwezig mag zijn we al zoveel beter bezig. Maar het is beter voor de dynamiek en samenwerking om allemaal fysiek aanwezig te zijn. :roll_eyes:

2 likes

Ik woon ver van de grens af maar ben het wel met je eens. Het zit voor geen meter, maarja beter ff zo’n ding op dan doodziek worden of iemand anders doodziek maken.

Bij ons is de regel al vanaf half maart dat je zoveel mogelijk thuis werkt, externen (klanten, zakenrelaties) mogen ook niet in kantoor komen. Heb ook wel viavia gehoord dat collega’s een officiĂ«le waarschuwing hebben gekregen toen ze onnodig mensen van buitenaf op afspraak op kantoor hadden. Ondanks dat ik thuiswerken echt saai vind (zonder collega’s) ben ik wel blij dat mijn werkgever het allemaal serieus neemt

3 likes

Wij hadden eerst ook een vergelijkbaar beleid, met aanwezigheid in ruimtes en ontsmetten etc. Maar je merkt dat iedereen dat aan het loslaten is. Daar hebben we gisteren dus een mail over gehad, dat we daar met zijn allen op moeten letten. Maar ik denk dat dat niet genoeg is. Als wij met onze volledige afdeling op kantoor aanwezig zijn zitten we met 12 personen in een ruimte. Weliswaar allemaal op afstand, maar de hele dag bij elkaar in een ruimte lijkt me nou ook niet ok wanneer 1 iemand asymptomatisch is. Maargoed, dan zijn we straks 2 weken dicht en denk niet dat we dat kunnen gebruiken gezien de orders die lopen in productie. Dus hoop dat er vandaag toch nog even wordt nagedacht.

Ondertussen maakt mijn moeder zich zorgen dat mijn werk zo moeilijk doet en wil ze Rutte wel even gaan bellen. Maar wanneer ik vraag of mijn broertje (die nog thuis woont) dit weekend nog steeds met 12 vrienden in een vakantiehuisje gaat zitten zegt ze “Ja, waarom niet?” :confused: :sweat:

7 likes

Inderdaad, ik snap ook niet dat men er zo moeilijk over doet. Heb ook het idee dat dat echt iets Nederlands is, in andere landen is het gewoon hup niet zeiken, mondkapje op. Ben 3 weken in Frankrijk geweest en vond het prima te doen, vond het zelfs wennen om in NL weer naar de supermarkt te gaan zonder mondkapje :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik vraag me af of ik de enige ben die in een winkel werkt waar tussen personeel geen afstand wordt gehouden? Deels is t onmogelijk maar sommige dingen zouden best anders kunnen. Maar in de avond als we weggaan staan we wel met zn tienen in een kleine kantine met dus nul afstand. Er staat voor komende maand ook nog een bedrijfsuitje gepland. Wel in de winkel zelf en met minder dan 30 man, maar in mijn ogen niet coronaproof genoeg. Heb gister ook besloten niet te gaan als het nog doorgaat.

Begin de obsessie van mijn schoonmoeder met Tisjeboyjay een beetje ongemakkelijk te vinden :flushed: nu alweer een video van JAY UNCENSORED gepost op haar social media, ik klik er nooit op dus kan alleen maar raden wat hier precies uncensored wordt.

9 likes

Snap niet dat iedereen hier komt klagen dat ze het kut vinden dat er geen mondkapjesplicht is. Begin bij jezelf en draag er dan ook gewoon eentje zou ik zeggen. Je krijgt geen boete als je een mondkapje draagt hoor.

Plus ik denk ook als steeds meer mensen vrijwillig een mondkapje gaan dragen je elkaar ook aanspoort om dat ook te doen en het steeds ‘normaler’ wordt

25 likes

Iemand anders die na de coronatest niet zo lekker is geworden? Ik heb hem gedaan omdat ik een kriebelhoest had en tot gisteren quarantaine had vanwege contact met een positief getest persoon. Maar nu voel ik me niet fit en hoofdpijn.

Ik klaag niet dat er geen mondkapjesplicht is, ik vind het alleen irritant dat er veel mensen (zoals mijn schoonouders) schijnbaar heel veel weerstand voelen bij zo’n mondkapje dragen in winkels terwijl het toch een relatief kleine moeite is. En heb het gevoel dat dat dus iets typisch Nederlands is, zo van ‘wij maken zelf wel uit wat we doen’.

En wie zegt dat ik nu geen mondkapje ga dragen?

4 likes

Mn vriend is zaterdag getest (hij is snotterig en hoesterig) en nu werd hij net door de ggd gebeld. Schrokken al helemaal, maar nu blijkt dat zn test mislukt is dus hij moet vanmiddag weer. Hoop maar dat hij dan snel de uitslag krijgt en dat die negatief is natuurlijk want dan kan hij ook weer lekker boodschappen gaan doen, nu al klaar met die drukte in de supermarkt.

Ik draag al maanden een mondkapje, maar dat heeft nog niemand aangespoord er ook een te dragen :sweat_smile: Ik moet me er ook nog steeds een beetje overheen zetten, omdat ik weet dat ik gek aangekeken word. Dus ik wil toch even klagen dat er geen plicht is :wink:

7 likes

Pfff mijn werkgever heeft ons een bericht gestuurd met dat ze ‘akkoord’ zijn als we thuiswerken. Akkoord??? Val echt over dit woord, alsof we niet in een pandemie zitten en er landelijk is besloten dat er moet worden thuisgewerkt. Ook moeten we dan veel zelf doen om thuiswerken te kunnen bewerkstelligen. Eigenlijk om het ons zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. Veel van mijn collega’s willen ook op kantoor blijven werken en gaan dat ook doen met oog op betere kwaliteit. Wilde dit even kwijt, want hier op kantoor kan ik het niet echt kwijt omdat iedereen ‘team op kantoor werken’ is.

20 likes

Zou dat niet gewoon te maken hebben met dat je niet helemaal gezond bent ipv met die test?

5 likes

Yep! Had ik ook.
Bij m’n eerste test had ik vooraf alleen maar een lichte droge hoest, maar omdat ik in nauw contact was geweest met een positief geteste vriendin heb ik me toch maar laten testen. Na die test voelde ik me ook meteen minder goed en had ik ineens een soort neusverkoudheid. En in de avond verloor ik m’n reuk en smaak. Dag daarna had ik beetje verhoging en was ik niet echt lekker. Van die test heb ik geen uitslag gekregen, omdat de test kwijt was. :confused:

Ik heb weer een nieuwe test gedaan afgelopen zondag en heb vanochtend te horen gekregen dat de uitslag negatief is. Wat ik ook raar vind, want ik kan nog steeds helemaal niks proeven en ruiken. En dat is al een dikke week het geval.

2 likes

Nou mag hopen van niet.

oh shit wat balen! En irritant dat je dan wel die klachten hebt
 Zou de test ook foutnegatief kunnen zijn?

@Keaton ja zou zeker kunnen! maar dacht miss kan je door die neusswab ook wel je niet lekker voelen haha dus vandaar mijn vraag

@FISSA hahaha ja zou het niet vertrouwen hoor!!! nee dacht meer: die neusswab was best naar dus dacht miss kan je door dat nare gevoel wel een beetje naar worden en dus je niet fit voelen. Het voelde alsof ze in mn hoofd zat dus miss gaf dat wel hoofdpijn, of heb ik stiekem zitten stressen om die test en komt dat er nu uit, geen idee

1 like

Ja, misschien was ik wel te laat met die 2e test. Dat was 7 dagen na de eerste test die dus kwijt geraakt was. Want toen ik de 2e test liet doen had ik niet echt veel last meer van de hoest en verhoging, alleen dus maar reuk en smaakverlies.

En bij mij zou het ook goed kunnen hoor dat ik door die neusswab naar geworden ben en dat het vooral in m’n hoofd zat haha. I don’t know. M’n 2e test was ook weer een totaal andere ervaring, was echt veel minder naar.
Voel je je nu al wel wat beter?

1 like

Je eigen keelbacteriën hahaha :joy:

Ben ik de enige die de nieuwe regels mbt huwelijken echt achterlijk en conservatief vindt? Ik snap echt niet dat wanneer je voor de kerk trouwt er geen maximum is, maar anders is het 4?? Hoe kun je ĂŒberhaupt een bruiloft vieren met 4 mensen (en hoezo is er geen maximum in de kerk). Ik vind, verbied het voor iedereen, of niet. En ga niet voor geloof op alles een uitzondering zitten maken.

57 likes

Ons gezinsuitje is zo! Spannenddd!

Ik ben zelf niet zo verkouden meer, alleen nog hoesten en keelpijn. Baby is nog wel erg verkouden. Dreumes ook.
Man is ook nog helemaal verstopt en heeft ook verhoging.

Als we positief testen moeten we die auto maar verbranden ofzo. Ach zit toch al een deuk in.

8 likes