De NS wilde het volgens mij in eerste instantie ook zelf (of ja medewerkers wilden het). Denk dat het toen aan andere OV bedrijven misschien wel deels is opgelegd? Maar zou toch denken dat je ook wel iets meer kan beginnen tegenover winkeliers qua mondkapjes dan we nu doen ja
Mijn totaal niet relevante of enigszins bijdragende aan de Nederlandse samenleving bijbaan gaat dus gewoon door. We houden streng 1,5 m afstand tussen ons en de klant maar tussen elkaar helemaal niet. Ik ben benieuwd hoe lang ik dit nog voor mezelf kan verantwoordenâŠ
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je het op dit moment verantwoord naar jezelf.
In het geval van een baan lijkt me dit super lastig. De meesten zijn niet in de (financiële) positie om dan maar ontslag te nemen als de werkgever niet mee wil werken aan thuiswerken of afstand houden. Zou echt niet weten hoe je daar mee om moet gaan (behalve herhaaldelijk aankaarten aan de werkgever).
Ik moet mn huur betalen, dat is op dit moment het enige
@Ovenschaal nee precies, lijkt mij ook super lastig. Buiten er tegen in gaan kan je gewoon weinig, want hoe kut ook je bent (vaak) afhankelijk van het salaris.
@Luzarl Ja volkomen begrijpelijk hoor! Was gewoon benieuwd of er nog andere redenen waren.
Heb je het wel aangekaart? Wat is dam hun reactie? En probeer je wel zelf die 1.5m afstand te houden door bv in de pauze niet met zân allen bij elkaar te zitten. Of lukt dat gewoon echt niet vanwege de ruimte etc. (Het gebreg aan ruimte dan vooral)
Ik heb het al aangekaart bij mijn leidinggevende en die noemt het vooral eigen verantwoordelijkheid, maar zoals ik hier eerder in het topic al zei, we zijn met allemaal jonge mensen die het allemaal niet zo belangrijk vinden, we hebben een klein kantoor, je raakt in een soort bubbel waar kerona even niet bestaat⊠we werken gelukkig buiten maar de dagopeningen zijn wel binnen
Wellicht dat dit nu wel gaat veranderen. Aangezien mochten er meerdere besmettingen zijn op werk, het kantoor 14 dagen dicht moet.
Verder begrijp ik je wel inderdaad!
Ja ik had het aangekaart voor de persco, wellicht dat hoofdkantoor morgen met nieuwe maatregelen komt
Mijn zus heeft een winkel in Rotterdam centrum en tijdens de tijdelijke mondkapjesplicht in augustus had ze 70% minder omzet dan normaal. Ik denk dat onderschat wordt wat de impact van zoân mondkapjesplicht is voor de ondernemers in de grote steden.
Ik denk wel dat het scheelt dat het nu in de hele stad is. Dan moet je echt naar een andere regio als je per se geen mondkapje op wil. Toen kon je gewoon een straat verderop gaan winkelen.
Ja ik heb het ook vooral over de grote supermarkten waar veel mensen op elkaar lopen en op dit moment wel makkelijk besmettingen plaatsvinden. Albert Heijn hoeft heus niet bang te zijn dat ze omzet mislopen.
Ik herken je struggle!
Ik probeer het ook bespreekbaar te maken met mijn manager maar alles is âeigen verantwoordelijkheidâ, âwe hebben een jong teamâ en âik ben te radicaalâ. Nahhhh, ik wil gewoon niet ziek worden en ik wil anderen niet aansteken.
Ik vond Halsema erg sterk bij Op1 gisteren! Ik deel haar mening over mondkapjes.
Mijn werkgever doet lastig over thuiswerken. Ik kan niet volledig thuiswerken, werk in een productiebedrijf waarin ik ook op de vloer moet zijn. Maar veel mensen die nu op kantoor werken zouden prima weer thuis kunnen werken. In maart waren we echt minimaal bezet en toen ging het ook prima. We hebben gisteren met wat collegaâs een voorstel gedaan zodat we weer wat meer thuis gaan werken. De reactie was, we wachten de persconferentie af, maar vooralsnog lijkt het ons beter voor de dynamiek in het bedrijf om zoveel mogelijk op kantoor te werken. Kregen we vervolgens een mail waarin alle maatregelen die nu gelden in ons kantoor zodat we veilig kunnen werken nogmaals herhaald werden. De strekking was duidelijk, als we ons daar allemaal aan houden we een veilige werkomgeving voor iedereen hebben. Ik ben heel benieuwd of er n.a.v. de persconferentie iets veranderd gaat worden, maar ik vrees ervoor dat dat niet gaat gebeuren.
Bij ons heeft iedereen op 2 afdelingen na thuisgewerkt, maar met tegenzin van directie. Inmiddels is bijna iedereen weer dagelijks op kantoor omdat het verwacht wordt.
Maar deze 2 afdelingen zijn recentelijk ontslagen ivm reorganisatie, maar moeten nog enkele maanden uitwerken. Jullie kunnen vast bedenken wat voor chaos het nu is. Ze waren al super boos dat zij eruit vliegen terwijl ze altijd naar kantoor zijn blijven komen terwijl de rest thuis zat.
Ben erg benieuwd met wat voor statement de directie komt. Vandaag werk ik thuis maar of ik morgen thuis kan/mag werken ligt aan de berichtgeving. Blehhh
Zie dat mijn werkgever gisteravond al een bericht had geplaatst, alle vestigingen gesloten, iedereen werkt thuis, uitzonderingen alleen met toestemming van de directie. Wel heel fijn dat ze gelijk zo duidelijk zijn, ik moest eigenlijk naar kantoor morgen maar dat gaat dus niet door neem ik aan.
Misschien wordt het tijd om een betere stoel aan te schaffen want zit nu op een eetkamerstoel die niet geweldig zit en anders zit ik languit op de bank.
@Ings @Perzik Ik vind het zo idioot dat zelfs een pandemie er niet voor kan zorgen dat thuiswerken ten minste een optie is. Ik hoop dat het meevalt voor jullie maar zo te lezen wordt er echt enorm vastgehouden aan dat kantoor. Bizar hoe vastgeroest dat zit in Nederland (of misschien is het niet per se iets Nederlands? Zo voelt het wel).
Ja, ik vind het ook bizar. Alsof ze ons niet vertrouwen.
Zal maar niet zeggen dat ze zelf wel min. 60% thuiswerkenâŠ
De werkplekken zijn ok maar toiletten, keuken en koffiezetapparaten niet en daar is ook geen afstand te houden