Caronatopic #6

Nee geen verbod. Dit is het advies op rijksoverheid:

• Het advies is het aantal reisbewegingen zoveel mogelijk te beperken.
3 likes

Nee is er niet, maar wel aangeraden om reisbewegingen te beperken

1 like

Waarom gaan jullie allemaal weer 100% naar kantoor als ik vragen mag?

Helemaal mee eens! Zodra ik hier weg kan ben ik dan ook weg :sweat:

Het is een soort van verplicht omdat we in een soort van transitie zitten (even vaag omschreven) waardoor het heel druk is. Het is niet helemaal verplicht maar toch wel soort van? Zelf werk ik ook beter op kantoor, maar ben de afgelopen weken toch een aantal dagen thuis gaan werken.

Joh hier wennen we wel aan hoor. Op naar Caronatopic #45

13 likes

Bij ons omdat ze willen dat mensen elkaar weer treffen (onlangs gereorganiseerd) en het opzich prima op 1,5 meter kan met werken. Niet de beste argumenten dus.

Ik vind het wel apart dat in de persconferentie van Halsema nog even benoemd wordt dat die maatregelen/adviezen ook gelden voor 3 andere regio’s. Ligt niet aan haar hoor, maar zo komt de informatie toch nog niet duidelijk aan bij iedereen voor wie het geldt?

2 likes

Het nieuwe normaal!

1 like

Waarom anoniem?
Eigenlijk waarom überhaupt deze poll?

2 likes

Ja ik wil mijn collega’s ook zien, ben ook een tijdje één dag in de week gegaan. Maar dat is gewoon echt niet te doen…

Heb je écht altijd 1,5 meter? Ook bij de koffie, in een gang of lift oid?

Maar het kan toch ook in het OV, en toen in Amsterdam en Rotterdam in het centrum? Waarom kan het dan niet in winkels en dergelijke?

Is er een forum- (alumnus) rechtenstudent in de zaaldie ons hier meer over kan vertellen :smirk:

In het NOS artikel staat ook dat de pilot in Rotterdam en Amsterdam eigenlijk niet konden. Als je dan een boete kreeg kon je het wel aanvechten. Het OV lijkt me geen publieke ruimte waar je dus wel een verplichting in kan stellen.

1 like

Waar is de optie ‘boeit me geen hol’

12 likes

Ah oke! Ja op straat snap ik het nog, maar je kan winkeliers denk ik wel opleggen om mondkapjes te verplichten toch? Als je het de NS kan opleggen, dan de Albert Heijn vast ook. :thinking: Maargoed dat zal juridisch ook wel ingewikkeld in elkaar zitten.

1 like

@Flamoes is je girl

2 likes

Hoop dat dat dan inmiddels een nabeschouwingstopic is

4 likes

Hoop dat dat een geschiedenisboek uit 2050 is

2 likes

Ik hoop echt dat sociologiestudenten van over 20 jaar dit topic gebruiken als naslagwerk voor hun papers over het gedrag van mensen tijdens de coronacrisis. Lijkt me hilarisch.

Hoi studenten uit de toekomst!

55 likes

In dit tempo ben ik dan misschien nog wel aan het studeren :thinking:

11 likes