Ik vind het wel echt heel erg voor alle horeca ondernemers. Ik hoop echt dat de overheid gewoon iets met hun huur kan regelen want dat lijkt me toch wel de grootste kostenpost.
Volgens mij doen ze het standaard bij de tv programmaâs!
Hoorde ik laatst bij Jinek ofzo van Martijn Krabbé.
Oh dat had ik ook niet willen zien.
Ik snap je wel, maar vind het persoonlijk ook zo halfslachtig weer. Geen verbod, alleen afgeraden, dat gaat precies 0 effect hebben. Ik zit liever 2/3 weken vast in de stad, dan dat we over een week horen âhet heeft toch niet zoveel effect gehad als dat we hooptenâ.
Hoe zat het nou met de nieuwe maatregelen in de horeca, mag je ĂŒberhaupt niet met meer dan 4 personen aan een tafel zitten, of mag het wel mits je van hetzelfde huishouden bent?
Ik ben heel benieuwd wat mijn werk morgen gaat zeggen over het thuiswerken. Hoop dat het een beetje makkelijk gaat en dat we goede afspraken over het thuiswerken kunnen maken. Niet dat ze de keuze bij de werknemers laten en verwachten dat we eigenlijk allemaal gewoon komen.
Ik ben ook benieuwd. Inmiddels werken wij weer 50/50 thuis en op kantoor. Thuis kan wel maar is heel onhandig en er moet altijd iemand aanwezig zijn om de telefoon op te nemenâŠ
Een mondkapje verplicht stellen kan misschien tegen een grondwet van âinbreuk op de persoonlijke levenssfeerâ ingaan. Vandaar dat dit heel moeilijk is te verplichten in de openbare ruimte maar kunnen winkeliers wel mensen in hun gebouw weigeren.
In andere landen is het toch ook geen probleem? Of is dat iets dat alleen in de NL grondwet staat?
Maar dit kan toch serieus geen excuus meer zijn van een werkgever? Hoe moeilijk is het nou om een telefoon door te schakelen?
Frankrijk en Italië hebben daarvoor bijvoorbeeld de noodsituatie uitgeroepen, Nederland niet. Ik ben geen jurist, had het uit dit artikel https://nos.nl/l/2342362 stond ook in het NRC maar die kan ik even niet terug vinden. Over Duitsland, daar had het geloof ik iets met deelstaten te maken die mogen beslissen.
Volgens mij is het bewust zo gedaan omdat veel mensen het zo noemen. Dan ga ik het niet zomaar aanpassen. Tenzij @Calabasas het zelf wil doen?
Kunnen jullie de telefoon niet laten doorverbinden?
Iedere keer als ik de naam van dit topic lees hoor ik mijn collega âcaronaaaaaâ zeggen. En iedere keer wil ik hem verbeteren maar doe maar niet want dat vind ik zielig. Dus lijd ik in stilteâŠ
Ja dat schijnt iets specifiek Nederlands te zijn met de grondwet! Snap alleen zelf nooit helemaal wat nou het grote verschil is, maar dat verschil is er dus wel in vergelijking met Frankrijk en Duitsland. corona voor ons allemaal
@Blush Nou dan wordt hij doorgeschakeld naar onze privĂ©telefoons en kan de centrale niet zien of wij aanwezig zijn oid. Het is in ieder geval een hopeloos ouderwets systeemâŠ
Ik denk dat mijn mt mag gaan uitleggen waarom zij vinden dat we 50% op kantoor moeten werken.
Ik ben benieuwd morgen.
Vind dat best kwalijk, als dat het enige is hebben jullie daar toch al een halfjaar de tijd voor gehad om te fixen?
Met onze afdeling werken we al langere tijd bijna 100% op kantoor. Sinds vorige week is de tweede collega met corona vastgesteld en nu mogen we toch zelf gaan bepalen of we thuis gaan werken. Hopelijk blijft dit ook zo en gaan ze dit niet terugdraaien zodra alles weer een beetje goed gaat.