Caronatopic #6

Dit dus
Werk zelf in een winkel en hoe moeten wij dit doen dan? We mogen dus zelf bepalen mensen te weigeren als ze het niet willen op doen. Maar het is weer niet verplicht überhaupt een mondkap op te doen? Dan krijgen wij op me werk toch alleen klagende klanten plus dat 3 kwart sowieso geen mond kap mee heeft? Ik snap m oprecht even niet meer hoor.

Same…

Ja maar maken wij als provincie wel een uitzondering voor échte vluchtelingen?

Zo droog als haar hoestje

27 likes

Algemene regel voor reisbeperking. Niet speciaal voor Rotterdam, Amsterdam en Den Haag.

1 like

Hoe zit het nu met 30 mensen in de horeca? Is dat 30 personen per restaurant of 30 personen per ruimte?

Je mag als winkelier toch altijd zelf bepalen welke mensen je binnenlaat of niet (zolang dat niet op discriminerende gronden is)? De ene winkelier laat geen rugtassen toe, een ander laat maximaal 5 scholieren tegelijk binnen, weer een ander laat geen klanten met honden binnen, als ik nu een winkel open en zeg dat mensen alleen op sokken naar binnen mogen mag dat allemaal.
Als je een gigantische winkel hebt en mensen makkelijk op afstand kunnen staan bij het afrekenen kan ik me voorstellen dat je mondkapjes onzin vindt, als je een piepklein winkeltje hebt in iets waarbij je steeds dichtbij moet komen (lingerie, hoeden, dat soort dingen?) kan ik me voorstellen dat je het wel chill vindt als mensen een mondkapje op hebben. Kan je dan mogelijk wel klandizie kosten als mensen besluiten niet binnen te komen om die reden.

1 like

In maart dachten we ook dat het 3 weken zou duren :cry:

25 likes

Er zijn zoveel mensen die al sinds maart bijna volledig thuis werken (waaronder ik, met een paar keer (ik denk 6) op locatie werken). Denk dat je blij mag zijn dat je überhaupt weer naar kantoor kon.

38 likes

Ja ik verbaas me hier ook zo over

1 like

Ich bin dr helemaal klaar mit.

17 likes

Kijk er wel echt tegenop, vooral nu het kouder en donkerder wordt.

Thuiswerken ben ik nu wel gewend maar merk dat ik buiten mijn ‘kantooruren’ zo min mogelijk thuis wil zijn. Dat gaat wel lastiger worden nu.

3 likes

Maar carona is nog niet klaar mit jou.

5 likes

Ik vind deze topic titel juist fantastisch, ik lees het steeds met een plat Utrechts accent

14 likes

Aan de ene kant denk ik mehhh, maar ik heb zelf niet megaveel last van de beperkingen. Maar ze zeggen dit nu weer voor 3 weken, dan hopen ze wat positief effect te zien, dan mag er misschien weer wat meer en komen er ongetwijfeld nieuwe besmettingen (cause people be asshats). Ik zie echt een jojo beweging voor me komende winter hoor…

2 likes

Waarom maken ze die mondmaskers in de detailhandel niet gewoon verplicht? Kunnen we weer de hele tijd in discussie met mensen, waarom? Heb echt geen zin in de:‘het is allemaal nep, een complot!’. ‘ik heb het toch niet?!’. ‘overdreven gedoe allemaal’ discussies met alle mensen die onze winkel in komen.

27 likes

Ik baal zo van dat studenten gewoon naar school moeten. Ik wil niet, want niemand houdt zich aan de regels. Maarja, ga je niet dan heb je jezelf er alleen maar mee. Vind dat zo lastig.

4 likes

Gewoon een levensgrote poster op de deur, zo groot dat zelfs een blinde ‘m nog ziet.

1 like

Je mag als student aangeven dat je je er niet fijn/veilig bij voelt en online aanwezig zijn.

2 likes

Hahaha geloof me zoveel mensen die het dan nog niet snappen/ het opzettelijk negeren :rofl:

1 like