Cadeau inspiratie topic

Ik heb een online workshop gezien om een droogbloemenkrans te maken, ik ga dat geven denk ik :slight_smile:

Ik zou graag mijn stiefzus verrassen met een moederdagkado. Ze is dit jaar bevallen en viert dus haar eerste moederdag. Het gaat niet goed in haar relatie en ze heeft zelf ook haar moeder verloren enkele jaren geleden. Daarom zou ik haar graag toch in de bloemetjes zetten op zo een mooie maar voor haar moeilijke dag. Heeft iemand een leuk idee? Ik wou iets geven dat symboliseert wat voor prachtige moeder ze is.

Ik weet dat een vriendin in een gelijkwaardige situatie al heel blij was met een kaartje van haar met het kindje en dan tekst erbij wat je van ze vindt.
Misschien een mooie fotoalbum? Die zijn er ook klein en compact.

1 like

Iemand verstand van whisky? Zoek er eentje om cadeau doen. Diegene houdt van whisky met honingachtige smaken. Budget €50,- (of zijn er geen goede te verkrijgen voor dat budget??)

Ik heb geen verstand van whiskey, maar onderstaande vindt mijn vriend erg lekker.
Misschien heb je er wat aan, heb alleen geen idee of ze honingachtig smaken.

1 like

Thanks! Ik ga eens kijken :smiley:

1 like

Deze is inderdaad heel lekker, heb daar vorige week nog iets te veel van gedronken… Nu ook in de aanbieding, voor een mooi prijsje is dat wel een lekkere single malt!

2 likes

Mijn moeder is bijna jarig en nu wil ze een Indiaas kookboek. Nu willen we haar dan een aantal basisingredienten/spices erbij geven, maar we willen er graag nog iets bij doen, van ongeveer 20/25 euro. Iemand een leuk idee dat in dit thema past? Een vijzel heeft ze al.

Misschien een mooie schaal of kommen om het eten in op te dienen?

1 like

Indiase gerechten worden wel eens geserveerd in kleine kommetjes, op een groot dienblad (thali wordt dat genoemd). Misschien kun je zoiets halen of als inspiratie gebruiken?

Voorbeeldje

image

3 likes

Een kaasdoek? Dan kan ze zelf Paneer (Indiase kaas) maken

2 likes

Wat is een leuk cadeautje voor een meisje van 4 jaar? Liefst van een winkel die ze niet in Frankrijk hebben, dus misschien een nog vrij onbekend winkeltje/merk uit BE/NL? Ze houdt van typische dingetjes als prinsessen, unicorns, de kleur roze,… De ouders houden dan weer van duurzame goedgemaakte eco spullen, dus liefst blijf ik weg van de goedkope plastic glittermeuk enzo.

En een leuk cadeautje voor een jongetje van 2? Maakt minder uit maar ideetjes zijn ook welkom!

1 like

Misschien iets van Jip en Janneke van de Hema? Die hebben voor heel veel leeftijden echt wel leuk ( vaak ook houten) speelgoed van Jip en Janneke. Sowieso hebben ze leuk speelgoed. Houten kralen om te rijgen, houten ‘ make up’ etc. Hoewel ik mij bedenk dat de Hema nu ook in de rest van Europa zit :sweat_smile:

1 like

Wat hebben jullie voor vaderdag gekocht? We moeten nog iets regelen voor mijn schoonvader (we hadden al iets, maar dat vond mijn schoonmoeder onnodig) dus het is een beetje last minute haha.
Mijn vriend heeft al vaker doe cadeau’s gegeven en dit nooit gedaan, dus ik wil wel echt iets kopen!

Wij hadden voor mijn schoonvader heel cliché een set met een grote en kleine flesjes bier (Omer) en een special edition glas. Dat was een speciale actie voor vaderdag. Vond er zelf niets aan maar ja, vriend beslist :woman_shrugging:

1 like

Een krant uit zijn geboortejaar
Een pakket om zelf brood te bakken
Een koppelstuk voor de tuinslang

Houdt hij toevallig van (speciaal)bier? Ik heb voor mijn vader een pakketje samengesteld om thuis een ‘bierproeverij’ te houden. 5 biertjes uitgekozen met elk een bijbehorend hapje. En dan nog kaartjes met informatie over het bier en proefkaartjes erbij

Nu ik het zo opschrijf klinkt het als veel te veel moeite voor een Vaderdag cadeau :joy:

1 like

Ik vind het juist superleuk en lief dat je die moeite hebt gedaan!

2 likes

Mijn vader houdt van tuinieren en dieren dus ik geef regelmatig een variatie op dieren in de tuin. Dus voor zijn verjaardag een egelhuis en dan iets later met vaderdag een zak egelvoer ofzo. Zo zijn ook een mussenpot, een eekhoornhuis, een insectenhotel en allerlei andere randzaken de revue gepasseerd haha.

1 like

Chocola van de chocolatier of versgebrande koffiebonen zijn mijn standaard cadeautjes voor mijn vader. Dit jaar voor Vaderdag krijgt hij een schoen gemaakt van chocola gevuld met bonbons.

Als ik moeite wil doen kies ik een boek uit met columns van iets wat hij leuk vindt. Bijvoorbeeld: hij was fan van Zondag met Lubach dus voor zijn verjaardag kreeg hij dat boek van Tex de Wit en dat was een groot succes. Of de Supermarktsurvivalgids voor kerst. Maar ik ben ook vaak genoeg 10 minuten voordat ik voor de deur stond de Etos in gelopen om daar iets uit de top 10 mannenparfums te kopen (werkt ook voor broertjes namelijk).

1 like