Cadeau inspiratie topic

Ik wil graag een bedankje sturen naar mijn psycholoog omdat ze echt heel veel voor me heeft gedaan. Weet iemand een origineel idee of website met dingen die ik kan sturen? Wil niet zo een dertien in een dozijn ding geven want ze is echt wel een speciaal persoon!

Thanks alvast :).

1 like

Een heel persoonlijk bedankkaartje, dus waarom ze zo fijn mens is, is al een mooi gebaar

1 like

Echt goede bonbons/chocolade

1 like

Een kaartje van groeipapier?

1 like
  • sleep spray
  • puzzel
  • houten theedoos van xenos en die vullen met lekkere thee
  • cadeaubon (bv mcdonalds)
  • mooie theemok
  • nail whitener
  • doosje luxe bonbons
  • goedkoop/klein spelletje (bv uno)
  • markerset met leuke kleurtjes
3 likes

Thanks @Schaakmat @Solee & @Kraanvogel ben benieuwd naar dat groeipapier, ga het eens opzoeken!

2 likes

Ik zoek kerstcadeautjes voor de volgende personen:

• Mijn moeder (budget tussen de € 15 en € 50)
    Mijn moeder houdt niet van typische cadeaus (geurkaars, parfum, make-up, keukenspullen…). Liefst heeft ze iets praktisch. Ze is een beetje een huismus, drinkt graag een goed glas wijn en leest graag (maar heeft al veel boeken). Ze is stapelgek van haar kat :smiley: Ze houdt ook wel van mooie kleren en accessoires.

• Mijn broer & zijn vriendin: (budget tussen de € 15 en € 50)
    Zijn beiden 24, ze zijn een jaar samen en wonen nog maar net samen in hun eerste huisje. Zij werkt, hij studeert nog. Ze zijn beiden niet materialistisch. Ze hebben nog niet zo heel veel voor in huis dus ik zou hen graag iets praktisch geven, maar geen idee wat. Ze hebben een kat en een baardagaam als huisdier en ze houden van reptielen, vogels, vreemde exotische dieren…

• Een goeie vriendin (budget € 15, is met Secret Santa):
    Ze is obsessed met Noorwegen en Noorse truien breien (maar daar heeft ze al materiaal genoeg voor). Ze houdt van Yankee Candle kaarsen (maar een klein kaarsje geven vind ik ook zo stom en de grotere kaarsen vallen helaas niet binnen het budget). Verder is ze een beetje hipster qua stijl (ze zou zo een model voor Fjallraven kunnen zijn) en houdt van kleurrijke dingen (okergeel, koningsblauw, groen… zijn haar kleuren). In niet-coronatijden reist ze de wereld af.

Oh ja: tip voor wie iemand kent die altijd zijn sleutels vergeet of vergeet waar zijn auto geparkeerd staat: een Apple AirTag. Zal dat kopen voor mijn vader. :smiley:

1 like

Mooie kristallen wijnglazen voor je moeder?

2 likes

Mijn zwager heb ik laatst een huis en tuin cadeaubon gegeven toen hij ging samenwonen, misschien is dat ook wat voor je broer.

2 likes

Moeder: mooie glazen, wijnstopper, misschien samen een wijnproeverij of high wine doen. Pantoffels, sjaal, handschoenen of een paar oorbellen.

Broer+vriendin: misschien een wok of braadpan als ze dat nog nodig hebben, gebaksbordjes + vorkjes, leuk bordspel, borrelplank (eventueel met wat schaaltjes/bakjes erbij), set thee- en handoeken, ovenhandschoenen, theedoos of koffiecuphouder, set koffie/thee bekers als dat bij ze past.

Vriendin: drinkfles, thermobeker, luxe notitieboekje of reisdagboek, Noorse wollen sokken, leuk toilettasje met mini’s voor als ze weer kan reizen.

8 likes

@flalamingo een kruik voor je moeder?

2 likes

Voor de vriendin:

Lonely Planet heeft mooie, meer koffietafel achtig, boeken. Bv epic hikes of the world. De Engelse variant via Amazon is 17.50 oid. Of het boek van Stine Jensen, Licht op het Noorden. Zelf heb ik altijd wel iets nodig voor backpacken, handige toilettas, packing cubes, etc. En heb een keer een wereldkraskaart cadeau gekregen, niet mijn ding maar misschien vindt zij het wel heel leuk? Bij de bever hebben ze hele fijne sokken van merino wol met een Noorse print.

3 likes

De Apple Airtags zijn vandaag de dagdeal bij Bol.com!

2 likes

Ik ga vandaag voor het eerst de ouders van mn vriend ontmoeten en twijfel over wat ik mee moet nemen. Het is een paar uur met de trein dus bloemen lijkt me niet zo handig denk ik? Alcohol drinken ze niet/nauwelijks dus een fles wijn is ook geen optie. Heb nu zo’n grote kerstster plant gehaald maar twijfel of dat niet te zuinig is? Was maar €5 in de bonus :sweat_smile: misschien nog iets erbij, maar wat? Please help een onzekere stier

Het gaat om het gebaar en niet de prijs! Ik denk dat iets meenemen ze helemaal niet nodig vinden en het al lang heel lief is dat je eraan denkt! Veel plezier!

4 likes

Misschien wat lekkere chocolade? Ik weet dat mijn moeder ooit gehad heeft van een ex-vriendje van mijn broertje. Heeft hij zeer goede indruk mee gemaakt…
Maar gaat inderdaad echt om het gebaar.

1 like

Ach dit is toch super leuk! Het gaat om het gebaar.
Ik heb nooit wat gegeven voor de eerste ontmoeting

2 likes

Een mooie doos (alcoholvrije) bonbons! Bij de bijenkorf of plaatstelijke chocoladewinkel slaag je vaak wel.

3 likes

@Feather @Swelgje @K4as @Camelia thanks voor jullie mening! Dan laat ik het lekker hierbij :+1:

2 likes

Ahh dit is altijd iets waarbij je op voorhand een groter ding maakt dan het eigenlijk is. Gaat niet om het bedrag, maar om het gebaar, dus alleen een plantje is toch al prima? Ik doe wel eens iets van de bakker als ik iets kleins nodig heb, dus koekjes of chocolaatjes ofzo.

Veel plezier!

Toen mijn vader mijn vriend laatst voor het eerst ontmoette had mijn vader een pompoen voor hem mee. Ja, dat kan ook :sweat_smile:

5 likes