Cadeau inspiratie topic

Ik heb vorig jaar mijn schoonvader een sudoku boekje en kookboek gegeven (had hij op zijn verlanglijstje). Hij had ook een boek van Bill Bryson op zijn lijstje. Mijn stiefvader heb ik de graphic novel van Sapiens gegeven en mijn eigen vader een koffiepakket (ivm opsturen moest dat plat en houdbaar zijn).

Anders: proefpakket (kleine flesjes) whisky, een mooi keukenschort, een boek, sportsokken, thermosbeker/isolatiefles, mooie handschoenen, iets van Rituals, parfum/aftershave.

3 likes

Ik verveel me dus ging ff wat zoeken. Misschien staat hier nog wat leuks tussen?
https://bootcentrum.nl/maritieme-lifestyle/maritieme-cadeaus/

1 like

Ik geef mijn zwager borrelhapjes van een goede kraam. Dus olijfjes, knoflookteentjes en champignons in olie. Hij is ook zo moeilijk om iets voor te kopen.

2 likes

Ik zoek nog kleine sintcadeautjes voor mijn vriend. 5-10 Euro. Iemand tips?
Heb al: sintsnoep en een spelletje.

Weet iemand een cadeautje dat past bij mindfulness/yoga?

En voor een vrouw; normaal ben ik van de geurkaarsen maar er is een parfum allergie. Thee heb ik al!

5-10 euro vind ik zelf een lastige, ik gaf gisteren iemand deze tips:

• Plantje
  • Mooie pen of opschrijfboekje
  • Puzzel (kruidvat heeft leuke aanbiedingen)
  • Geurstokjes van de Hema
  • Leuke kaarshouder
  • Warme sokken
  • Iets voor in de keuken (olijfolie, knoflookpers, Zesteur, etc)
  • Puzzelboekje
  • Tijdschrift

Voor yoga/mindfulness heb ik afgelopen jaren dit gevraagd/gekocht, maar is vaak wel duurder dan 10 euro

• Yogablok
  • Tas voor m’n yogamat
  • Yogamat (Manduka :heart:)
  • Yoga mat cleanser (de mini was ca 10 euro en wilde ik voor vakantie. Vul ik thuis aan met een grote fles)
  • zoutlamp waxinehouder
  • Meditatiekussen
  • Mooi opschrijfboekje
  • Abonnement op Headspace en Downdog, of strippenkaart voor een yogaschool
7 likes

Voor yoga is het tijdschrift yoga ook leuk! En misschien als het een beetje een spiri wiri persoon is, de happinez of de Flow. Die laatste is ook leuk als je niet zo spiri bent. Geurkaarsen/wierookstokjes zijn misschien ook een idee. Of een cd met yoga muziek. Strippenkaart meditatiesessie.

2 likes

Veel leuke suggesties al, wat ik ook leuk vind is een autowasbon (als hij een auto heeft natuurlijk), of een bon voor een barbershop, setje met scheerzeep ofzo erbij. En ik mag graag kijken of ik iets leuks kan vinden bij de kringloop. Denk dat een goed zakmes ook altijd wel bevalt bij mannen ongeacht de leeftijd. Of als het een roker is een zippo aansteker (kun je evt laten graveren).

Maar verder altijd standaard sokken en bier ja :sweat_smile:

4 likes

Koop idd ook vaak drank nu ik erover nadenk. Fles wijn, lekkere fles gin of speciaalbier is altijd goed hier.
Heb wel eens een boek gekocht, bijv. Atlas of Wine heel leuk allemaal kaarten met informatie over waar bepaalde wijnsoorten vandaan komen enz, boek van de Speld, die van Paulien Cornelisse over taal, of een puzzelboek, bijvoorbeeld grote Bosatlas puzzelboek is leuk om te geven.
Heb ook eens een koffiepakket gegeven met chocolade (bonbons) van Friandries die ik op t forum voorbij zag komen, was ook schot in de roos.
Verder douche spullen of iets wat met muziek te maken heeft waar hij veel van houdt.

Edit: oh en heb ook eens podiumkaart cadeau gedaan aan mijn ouders. Is bij heel veel concertzalen/theaters in te wisselen en lang geldig

4 likes

Someone help me out! Ik ben alvast aan het kijken wat ik deze kerst voor mijn vader ga kopen, maar ik heb echt geen idee meer… Hopelijk hebben jullie een idee?

• Ik wil geen drank geven
  • Hij geeft niks om eten
  • Hij heeft geen specifieke hobby’s
  • Hij houdt niet van koken
  • Hij kijkt wel graag voetbal en Formule1, maar denk niet dat ik hem blij maak met merchandise hiervan
  • Hij wordt in maart 2022 voor het eerst opa (niet van mij, van m’n zus)

Misschien een doe-cadeau, maar zelfs daarvoor heb ik geen idee. Het budget is rond de 40 euro, maar het mogen ook meerdere goedkope cadeaus zijn.

1 like

Een mooi voorleesboek dat hij kan voorlezen als het kindje bij hun is? Mijn stiefvader vond dat geweldig om te doen, we hebben hem nog regelmatig een voorleesboek gegeven dat ook bij zijn interesses aansluit. Verder zijn er de afgelopen week al best veel tips in dit topic gegeven voor lastige vaders!

4 likes

Sportmagazines en toch maar iets speciaals van eten. Hij eet toch, ookal geeft hij er niet om.

1 like

Een nog in goede staat tweedehandsboek.

Portemonnee, telefoonhoesje, pyjama, pantoffels, bon voor een tijdschriftenabonnement.

Om (samen) te doen: bios, theater, lunchen, museum, wandel speurtocht, escape room

1 like

Stel: je lieve fantastische vader is jarig, en je wilt hem een cadeau geven, maar hij heeft long covid dus hij kan zich bijv. niet zo lang ergens op concentreren. Hij houdt wel van lekkers als drank en koken, en je budget is ongeveer €20. Waar denk je aan als cadeau?

1 like

Met die €20 zijn favoriete ingrediënten halen en voor hem koken? Als hij weinig energie heeft gok ik dat zijn favoriete eten teveel moeite kost, hoe fijn als dat dan voor hem gemaakt wordt.

8 likes

Je laten adviseren bij een slijterij voor een goede fles wijn van ca een tientje, er een paar lekkere kaasjes bijhalen en een Spotify playlist bij maken met zijn en jouw favoriete muziek!

8 likes

Misschien een lekker tapas pakketje samenstellen?

1 like

Ohhh die spotify playlist is echt een lief idee voor erbij

1 like

Ik deed dit vroeger met gebrande cd’s en het is zo fijn en leuk om dat nu terug te luisteren! Vind het idee van @Nysmn ook heel leuk!

3 likes

Ik heb nu een playlist gemaakt met vanaf zijn geboortejaar steeds 1 nummer uit de top 40 van dat jaar waarvan ik weet dat hij het leuk vindt. Het is ook een onwijze muziekfan, dus ik denk dat hij dit heel tof vindt - dankjewel voor het idee! Ben nu helemaal emotioneel door al die muziek die me zo aan m’n vader doet denken hahaha 🥲

30 likes