Burenergernissen (Deel 1)

Ik kan uit het verhaal van @Adje niet opmaken of dat parkeerplaatsen zijn in dat doodlopende straatje. Want zo niet, mag je een auto daar niet zo lang neerzetten toch? Maar goed, ik heb geen auto, dus roep maar wat :grimacing:

Kan natuurlijk dat er zoiets aan de hand is, maar ik verwacht niet dat ze die auto wegslepen bij een melding. Maar goed die auto heeft hier voor die maanden nog nooit gestaan dus het is mij echt een raadsel wat hij vlak voor de deur moet :sob:

Ligt aan de APV van je gemeente, soms is daarin opgenomen dat je niet langer dan een x aantal dagen ergens mag parkeren zonder tussentijdse beweging, vooral gemeentes rond vliegvelden enzo doen dat, zodat je niet 4 weken gratis ergens in een wijk parkeert terwijl je in Thailand bent.

Oh okƩ! Dit was gewoon in een buitenwijk in Rotterdam. Auto heeft er denk ik wel 3 maanden gestaan.

En @Penny_Lane

Ze zet de auto niet direct voor de garagepoort, maar als ze de auto wil zetten waar ze hem zegt te gaan zetten zit er pakweg 2 meter tussen.
Het is dus niet direct voor de poort.

@Lula en het zijn geen parkeerplaatsen, het is gewoon een straatje waar onze garages op uitkomen. Doodlopend dus ook.

Ik vind het wel een beetje vreemd dat ze boos wordt op jou omdat het een openbare straat is en je geen plek op mag eisen, maar ondertussen wel zelf zes weken die plaats bezet wil houden

Ja dit is dus precies het punt. Ze stelt een vraag terwijl, zoals eerder hier gezegd, het eigenlijk gewoon een fucking mededeling is en gaat vervolgens met het argument strooien dat ik niks te zeggen heb over openbare weg?
MAAR die openbare weg wil ze wel zes weken voor zichzelf claimen. Ze zegt eigenlijk tegen ons en de buren blijf weg uit het doodlopende straatje want ik ga het nu even ā€œhuren?ā€ voor mijn zoon.

Zoals ik al aangaf ik ga geen gore spelletjes spelen. Ik zou bvb een verbouwcontainer in dat straatje kunnen laten plaatsen, nog handig ook ivm verbouwing. Maar kost mij bijna 300 euro voor een principiĆ«le overwinning. Zo laag wil ik toch niet gaanā€¦
Ze kan alleen wel sterven in haar computer en WiFi problemen. Ik ben dan niet thuis. Dikke houdou zouden wij hier zeggen

3 likes

Hebben jullie daadwerkelijk last van die auto als die daar staat? Dus dat jullie dan met geen mogelijkheid verder kunnen met de verbouwing? Ik denk dat ze de situatie gewoon niet begrijpt. Ik zou het ook onredelijk vinden als in mijn ogen de auto helemaal niet in de weg staat en iemand anders vindt het niet okƩ als ik hem daar tijdelijk plaats. Dus misschien nogmaals proberen uit te leggen dat het niet kan vanwege de verbouwing?

Nu woon ik boven een winkel, of nouja meer boven een tattoo shop. Na maanden gestreden te hebben om mijn eigen (gekochte) parkeerplaats, blijven ze nu vaak na de gewone winkeltijden, hangen. Harde muziek etc. Nu vind ik het in het weekend niet zo heel erg (behalve dat ik mijn bed voel trillen qua muziek). Maar gisteravond was ik er zo klaar mee, dat ik naar beneden ben gegaan (rond 23u) en er wat van gezegd heb. Het enige wat ze zeiden was oh oke slaap lekkerā€¦ :ā€™) Had eigenlijk meer een discussie verwacht, maar toch fijn dat het gestopt was.

10 likes

Mijn nieuwe buren zaten gisteren om 11 uur 's avonds nog in de tuin te roken, luid te praten en met hun hond en zā€™n squishy fluffy geluidmakende speeltje te spelen. Heb weer zin in de zomer zo.

1 like

Oh vreselijk. Bij mijn buren stond de tuindeur ook weer de hele dag open toen het 14 graden en zonnig was. Ze zijn zo luid en aanwezig de hele dag en avond.

De mevrouw die op het gelijkvloers woont zet elke zondag vanaf 7 uur haar muziek kei hard aan. Ik hoor tot op het 2de verdiep welk nummer ze luistert.
Ik wil gewoon lekker uitslapen :sob:

Poeh, dat is wel errug vroeg op de zondagochtend!!

2 likes

Ik ben nu al voor de 2e keer wakker geworden door een huilend kind, en heb niet het idee dat iemand iets doet. Vind deze tijd niet zo erg, maar het was ook van 4.15 tot 5.15.

Ben net verhuisd en aan de ene kant staat leeg en de andere kant woont een gezin met volwassen kinderen dus weet ook niet echt waar het vandaan komt.

Hopelijk 1e en laatste keer

Onlangs ben ik met mijn vriend verhuisd naar een super rustige straat, je hoort letterlijk helemaal niets, geen burengeluiden, geen blaffende honden, geen jankende kinderen. Ik denk dat wij nu diegene zijn die het meeste "overlast " geven. Voel me soms al bezwaard als ik met bezoek in de tuin zit haha.

7 likes

Ik woon dus in een klein appartementencomplex met prive parkeerplaats en iedere keer wordt er op deze parkerplaatst ā€˜gehangenā€™ door vrienden van de buren. Staan ze bij hun autoā€™s te chillen, roken, muziek te luisteren. Echt heel vervelend en veel mensen hebben er last van.

Wat vervelend en belachelijkā€¦ Kan je niet wat zeggen tegen de buren?
Snap niet waarom mensen dit doen voor het huis van iemand anders. Ga lekker voor je eigen huis staan.

Ja, meerdere mensen hebben er wat van gezegd en hoewel het minder is geworden, toch eens in de zoveel tijd is het weer zo ver. En dan voel ik me weer de zeikende buurvrouw. Ik woon ook niet in een goede buurt, dus dit was wellicht wel te verwachten. Voor mij is dit ook een reden om verder te kijken voor iets anders.

1 like

Mijn buren vermoorden elkaar denk vier keer per week. Wanneer moet je hier iets over zeggen? Veel ruzies, zo erg dat ik er wakker van word.

Moeilijk. Je wilt je natuurlijk niet mengen in prive kwesties. Als je een goede band hebt met je buurvrouw, zou ik een keer als ze alleen thuis is langsgaan. Voor jou ook prettig om te weten wat er zich daar afspeelt, want je zal je vast ook veel zorgen maken. Hoelang speelt dit al?