Burenergernissen (Deel 1)

Aangezien je vooral last hebt van de bas, zou het ook kunnen dat gewoon de muziekinstallatie verplaatsen al helpt! Soms wordt de trilling via de muur extra versterkt.

1 like

Een van m’n bovenbuurmannen stinkt zo dat je op alle etages van onze gezamenlijke gang kunt ruiken dat hij thuis is.

Hoe vaak was jij je buurman?

35 likes

Maar echt naar zweet of gewoon bepaalde voeding of zo?

1 like

Haha heel herkenbaar. Ik heb ook een buurman waarbij ik kan ruiken als hij net in het trappenhuis is geweest

1 like

Ik vermoed zweet want het lijkt niet op voeding. Het is hier heel erg gehorig dus ik kan ook horen dat hij nooit langer dan 20 sec doucht :+1:

3 likes

Mijn buurvrouw die altijd de duiven voert op haar balkon (weet ik zeker, zelf gehoord en gezien) kwam laatst tegen me zeuren over de overlast die die beesten geven. JOH!! Waarom denk je dat de hele straat lelijke netten voor hun balkon heeft moeten hangen?
Ze zei wel dat ze nu hulp van de gemeente gaat krijgen om zelf ook netten op te hangen, dus hopelijk voert ze ze dan ook niet meer.
Kan in de zomer niet eens een raam open zetten want die beesten vliegen gewoon naar binnen en schijten dan alles onder

1 like

:face_vomiting::nauseated_face:

2 likes

Mijn bovenbuur is dj. Voor ze gaat optreden draait ze vaak harde muziek. Een keer ben ik woedend naar boven gegaan en sindsdien let ze er op. Maar ze heeft niet door dat de bas nog storend is.

Verder oefent ze haar teksten. Dus hoor ik haar dagen achtereen op verschillende manieren kreten en aankondigingen roepen.

9 likes

Net als je denkt dat het niet erger kan… mijn bovenburen hebben een DRUMSTEL aangeschaft. Ik kan wel janken.

6 likes

Ik snap niet hoe mensen op het idee komen!! Echt hoezo denk je dat dit een goed is in een appartement…

4 likes

ohhhh jawel hoor. zulke dingen zie ik als ik half in coma lig. alleen niet ingegrepen. ook niet in gegrepen see what i did there.

@Mhysa check Signalering Onjuist Spatiegebruik. het helpt om weg om legging te kennen.

7 likes

Ja ik snap het ook niet. Ze weten dat het heel gehorig is, en ze hebben gewoon schijt. Gelukkig stopten ze ermee om 10 uur, maar heb echt geen zin in deze herrie? Ik heb al meerdere keren per week last van ze, word er knettergek van.

2 likes

Ja vreselijk… vriend en ik willen ook echt weg weg weg uit de binnenstad. Ik kan gewoon niet ontspannen als ik de hele tijd bewust ben van de aanwezigheid van andere mensen. Laatst las ik een stukje van een andere forummer die zich om die reden niet kon voorstellen dat ze ooit ging samenwonen haha. Voelde super herkenbaar.

2 likes

Ik heb even input nodig.

Achter onze garage ligt een doodlopend stukje straat. Wij zetten hier vaak onze auto en soms ook andere buren. Hierdoor is er voor in de straat veel plek voor mensen met twee auto’s.
Paar dagen geleden belde een buurvrouw van een stukje verderop aan met een verzoek. Ze vroeg of wij het oké zouden vinden als ze auto van haar zoon, zes weken achter onze garage zou stallen, in die straat. Haar zoon ging namelijk op een lange reis, woonde in een asociale buurt en hier zou zijn auto veilig staan voor inbraak e.d.
Mijn vriend gaf aan dat niet ontzettend prettig te vinden, met name omdat de periode nogal lang is, maar dat ze de auto van haar zoon rustig voor onze voordeur kan zetten. In het doodlopende straatje is niet echt prettig, omdat wij aan het verbouwen zijn en daar juist vaak rustig in en uit kunnen laden.

Ze ging compleet door het lint, zei dat het een openbare straat was en niet onze parkeerplek. Vervolgens gaf ze aan te wachten tot onze auto of de auto’s van andere buren daar niet zouden staan om vanaf volgende week alsnog de auto van haar zoon daar te zetten.

Wat moet ik hiermee? Ik probeer het ook echt van haar kant te zien. Ja, het is een openbare plek. Maar haar zoon woont 160 km verderop en heeft in principe niks met onze straat te maken? Nee, wij hebben geen recht op die doodlopende straat, maar erg fijn is een auto van een ander die langparkeert achter je huis ook niet. Ik weet het gewoon niet?! Ik wil in ieder geval geen zielige spelletjes spelen dus mijn vriend en ik hebben ons voorgenomen te denken ‘‘het is MAAR een auto’’ als ze de auto van haar zoon bij ons achter parkeert.

1 like

Ik heb een half jaar geen bovenburen gehad maar nu is het gedaan met de pret. As we speak is de nieuwe bovenbuur de trappenhal op en af aan het rennen om te verhuizen. Weg rust en vrede. Terug naar de betonnen pantoffels boven, gekakel op de gang en het gevoel de hele tijd omringd te zijn door buren :sob::sob:

2 likes

Ze komt het vragen dus nee is dan ook een antwoord, echt een hele aparte reactie van haar. Ik weet niet zo goed wat je ertegen kan doen als ze wel parkeert, je kan moeilijk die auto weg laten slepen. Ik zou hier echt enorm recalcitrant van worden maar daar schiet je verder weinig mee op, ze heeft wel gelijk dat ze er mag gaan staan als ik het zo lees? Maar fijn is het natuurlijk niet (sowieso irritant als iemand zes weken een auto neerzet op een veelgebruikte parkeerplaats).

1 like

Aparte reactie van haar. Vooral omdat je vriend aanbiedt dat ie ook voor het huis kan.

Ik heb een keer de wijkagent aangesproken over een (kapotte) auto die lang op de parkeerplaats stond. En binnen 2 dagen was die auto weg :joy: dus als je je heel erg aan irriteert kun je er mss een melding van maken?

2 likes

Wow wel goed om te weten. Ik vind dit altijd zo irritant. Bij mij in de straat staat nu ook een auto minstens drie maanden stil midden op mijn favoriete plekje. Ik ga zo gelijk een melding maken.

2 likes

@Adje ik zou dus eigk geen melding maken tenzij je echt bang voor haar bent/je veiligheid vreest. Anders zou ik het gewoon bij haar aankaarten.
Ik snap het ook niet helemaal want als ze voor je garage parkeert kan jij je auto toch niet meer in je garage zetten?

Er stond hier ook wekenlang een auto, maar zolang er wegenbelasting( en verzekering) wordt betaald, doen ze er niks aan helaas.

2 likes