Burenergernissen (Deel 1)

Pfff er staat een container onder mijn balkon met verbouwingsafval van de buren en er zit ook iets van een zeil of plastic in wat mega wappert in de wind. :weary:

Shit. Bedenk me hierdoor dat wij ook zo’n container hebben staan
 MET ZEIL BOVENOP :scream: Ik hoop niet dat jij de overbuurvrouw bent van het appartementencomplex. Voel me nu sowieso meteen een slechte buurvrouw.

2 likes

Haha ik denk het niet, ik heb geen overburen :sweat_smile:

Haha hoop het maar! Zal vandaag meteen nog eens checken hoe onze container erbij staat voordat ik een irritante buur voor anderen ben.

Ik ben gaan inwonen bij mn vriend dus heb niet echt keuze gehad wat de omgeving betreft. Maar hij woont dus naast 2 cafés en aan de overkant is er nog een
 ik weet dat muziek dan normaal is maar het is gewoon kut als je ziek op bed ligt en je hoofdpijn niet de kans krijgt om weg te trekken door dat kabaal. Ook zatte mensen Die om 4u snachts onder het raam liggen te lallen (en ik slaap op het 3e verdiep
)
Minstens 1 cafe begint al met muziek spelen om 11u smorgens, terwijl het laatste cafe nog tot 4u geopend is. Voor hen stoort dit uiteraard niet want zij wonen elders :cry:

Waxen oordopjes (die je ‘warm’ maakt in je hond en dan in vorm van je oorgang kneedt) zijn echt een redding voor geluidsoverlast!

1 like

Beter niet in je hond :joy:

55 likes

Normaal gebruik ik idd altijd oordopjes maar mn oren doen nu te veel pijn helaas :tired_face:

1 like

Oeps hahaha hand dus :joy:

1 like

Even nieuwsgierigheid. Als de wekker van mijn buren zo dergelijk hard en lang afgaat, dat ik erdoor wakker word en het door mijn hele huis te horen is 40 minuten lang (en door oordoppen heen), zit ik dan verkeerd door te vragen of ze er rekening mee willen houden? Omdat het zo lang afging dacht ik dat er niemand thuis was. Dit was namelijk om half 6 en mijn wekker gaat om 7, maar die had ik toen niet nodig.
Ik kreeg namelijk een hele boze, onaardig en kinderachtige reactie terug dat als ik zoveel last van ze heb, ik maar moet verhuizen naar het bos. Ik heb namelijk eerder geklaagd, omdat ze mij doordeweeks tot 2 uur 's nachts wakker hielden met gelach, gebonk en muziek. Ik heb toen 2/3 keer gevraagd of het stiller mocht, maar de laatste keer dat het gebeurde negeerde ze me en had ik de huisbaas gemaild. Het ging toen heel lang goed. Heb sindsdien ook niet meer geklaagd over geluid bij ze, maar dat van de wekker gebeurde vaker. Ik heb voordat zij er woonde zelden last gehad van overlast, maar krijg nu bijna het gevoel alsof ik de zeikerd ben en ik voel me nu super rot.

Nou dan zit je echt niet verkeerd hoor! Ook niet over dat geluid ‘s avonds. Wie laat er nou 40 min een wekker afgaan??

6 likes

Nee, laat je vooral niet gek maken! Is niet normaal, zo’n vroeg tijdstip, zo lang en dan ook nog eens heel luid. Hele vervelende reactie van ze. Zou gewoon nog een keer de huisbaas mailen, of (als je er zin in hebt) nog een keer langsgaan als het weer gebeurt en dan aanhouden dat het niet okĂ© is.

2 likes

Als je al zo’n kinderachtige reactie krijgt, ben jij sowieso niet degene die fout zit.

4 likes

@Veraanne @Chief @Duchess
Dank jullie voor je reacties. Voel me daardoor wel al een stuk minder rot. Ik snap dat zij ook niet op alle geluiden willen letten, maar dit was gewoon absurd hard. En ik ga niet bij de huisbaas klagen, hoorde dat ze vanaf volgende maand verhuizen, dus dat scheelt weer:)

3 likes

Punt is een beetje dat zolang je niet in een vrijstaande woning of in een hutje op de hei woont, je rekening dient te houden met elkaar.

Veel mensen draaien het om naar ‘ja je weet dat je buren hebt dus dat je wel eens wat hoor’. Er is alleen een grens tussen leefgeluiden en overlast, helaas is die grens wel moeilijk te bepalen.

Wel fijn dat ze gaan verhuizen!

Ik heb ooit onderburen gehad waarbij de meubels in huis trilden omdat zij de muziek dusdanig hard aan hadden staan, toen heb ik ook wel even een vreugdedansje gedaan toen ze gingen verhuizen :joy: Dat waren sowieso koning en koningin Tokkie.

Ik zou heel graag in een hutje op de hei willen wonen, maar dat is voor mij helaas niet haalbaar momenteel haha. Ik hoor hier meer dan genoeg. Ik hoor de buren praten, hoor ze lopen, ik hoor soms de tv en vaak muziek en soms wordt zo dergelijk hard piano gespeeld dat het net is alsof ik ernaast zit. Maar als iemand overlast aan mij beleefd, vind ik dat erg. Ik zou niet willen dat ik iemand wakker maak of houd. Wellicht horen de onderburen wel eens bonken, maar ik heb de meest lompe kat ooit die overal naast springt en niet op 4 poten kan landen :’)

1 like

Dit doet me denken aan een burenergenis van vroeger
 Ik ben opgeroeid in een vrijstaand huis, de tuin van de buren en ons grensde aan elkaar. Ieder jaar van maart tot september hadden zij de caravan bij huis en ging die vrouw daar iedere middag een dutje in doen en dan mochten haar kinderen niet buiten spelen en wij eigenljjk ook niet :rofl:

Ik had laatst wat op straat gevonden wat ik graag terug wil hebben bij de rechtmatige eigenaar maar via gemeente niks gemeld, dus even nextdoor geinstalleerd, en het is allemaal zo passief agressief :sweat_smile: er werd geklaagd over “een vrouw” (iedereen weet wie er bedoeld wordt maar niet met naam ofzo) die altijd over de weg loopt en niet op de stoep. Anderhalf week later klacht van die vrouw dat er in deze straten zoveel hondenstront ligt dat je haast gedwongen wordt over de weg te lopen :rofl: daarna moeilijk veel berichten over die hondenpoep, niemand noemt een naam maar wel meerdere berichten met “oh ik weet wie dat doet/ik weet precies wie je bedoelt” etc. Dan gaat iemand met hond die nooit poep opruimt reageren maar alleen over katten en postduiven (? Sportduiven?) die nog veel ranziger zijn voor de buurt.
De boomers zijn op oorlogspad. Sowieso wordt er hier echt achterljjk veel geroddelt

2 likes

Haha juist omdat ik zelf zo vaak overlast heb ervaren van buren, ben ik echt panisch dat buren andersom last van ons hebben :joy:

wij hebben sinds 1,5 week een tweede kat en die flippo’s rennen dus ook achter elkaar het huis door
 trap op, trap af. Dan denk je: katten zijn heel sierlijk en zachtjes. Nou, nee. Twee lompe beesten zijn het dus ik denk dat ze dat nu ook af en toe wel horen haha.

3 likes

Wat is volgens jullie een geaccepteerde tijd om te starten met klussen op zaterdagochtend? Voor de derde zaterdagochtend op rij start de buurman zijn boor voor 8:00 uur.

Ik vind na 9 uur.

1 like