Burenergernissen (Deel 1)

Nee niet doen! Veel te leuk!

6 likes

Eerlijk gezegd moet ik ook echt geen hondenstront in mijn voortuin of voor mijn huis hoor. Ik vind het de verantwoordelijkheid van de eigenaar om achter zn dier op te ruimen. Waarom zou je het laten liggen?

2 likes

Nou het was niet in zijn tuin en ook niet voor zijn huis maar aan de zijkant van zijn huis zit stoep met daarnaast een beetje gras (van de gemeente) ik ruim dit zelf wel op als een van mijn honden daar poept maar als iemand anders zijn hond daar laat poepen kan ik me daar echt niet druk om maken, je loopt daar verder niet dus ik heb er geen last van.

Ik had niet goed gelezen! Dacht dat het gras zijn voortuin was. Ik kan me aan heel veel echt niet ergeren/storen wat er in de buurt gebeurd of wat mensen doen. Maar ik ben dus wel zo’n flauwerik die het echt stoort als mensen niet achter hun hond opruimen :sweat_smile: Fijn dat jij dit wel netjes doet!

2 likes

Ik moet dit even van mij aftypen, maar we hebben echt eens in de zoveel tijd weer zo veel gedoe met de buren. We wonen hier pas sinds november, maar ik ben hier door dit gedoe echt niet op m’n gemak. M’n vriend was muziek aan het luisteren net (18:00) en de buurman bonst op de deur en zei het volgende: ik ben ziek en ik wil niks horen met wijzende vinger.

Ligt het aan mij of kan je dit A op een andere manier zeggen en B het is 6 uur? Als hij had gezegd mag het iets zachter: prima, maar ik vind dit zo raar. Als het 11 uur ‘s avonds was geweest was bij btw volkomen in z’n recht. Ik kan zo nog wel 10 verhalen typen, maar merk dat ik er echt heel erg mee zit. We krijgen over drie maanden een baby en ik ben zo bang dat ze dan ook ‘s nachts aan de deur komen.

2 likes

He wat naar. Zijn het mensen waar je hierover mee zou kunnen praten?

En also ik wou dat ik het gebrek aan gene van je buurman had. Mijn buurman denkt dat hij zanger is en oefent elke dag luidkeels en vals en ik ben dus ziek thuis en hoor hem door merg en been. Zou daar graag aankloppen en zijn boodschap uiten.

3 likes

Ja we hebben al wel eens gesprekken gehad, maar is niet echt op iets uitgelopen. Ik denk gewoonweg dat ze ons hier niet willen hebben.

Ik kan mijn buurman wel vragen of hij langs gaat bij jouw buurman haha

Ja klopt. We hebben bijvoorbeeld een afspraak dat we gezamenlijk het portiek onderhouden. Januari + februari was onze maand, dus de bedoeling is dus dat je dan 1 x per week veegt en dweilt. Ik had dus op een zondag dat gedaan en het was die zaterdag erop. Ondertussen waren er (want januari) veel kerstbomen door het portiek gegaan. Toen kwam een van de buurvrouwen op zaterdag aankloppen. Het eerste wat ze zei: waarom houden jullie je niet aan de afspraak. Dus ik denk: huh? Toen zei ze ja iedereen zegt dat jullie het portiek niet schoonmaken. Toen dacht ik echt, maar wat? Ik heb afgelopen zondag alles staan vegen en de matjes stofgezogen en ik ga dat dus morgen weer doen (want het was zaterdag en wilde het elke zondag doen). Gewoon dit soort dingetjes, keer daarvoor kwamen ze weer met politie dreigen. Ik heb gewoon het gevoel dat we niets goed meer kunnen doen, dat ze met elk geluidje of een te harde deur gaan klagen, terwijl we ons zo erg aanpassen. We nodigen praktisch nooit vrienden of familie uit, omdat we geen zin hebben in geklaag, en als er dan mensen komen ben ik heel alert en geen muziek etc.

Het is gewoon lastig in portiekwoningen, omdat mensen boven je wonen, onder je, naast je en schuin boven je. Tuurlijk worden er dan leefgeluiden gemaakt die je hoort. Als ik te veel geluid maak vind ik dat heel vervelend en pas ik mij onmiddellijk aan, dus als ze klagen over te harde muziek, dan gaat die gewoon uit. Maar eisen dat als je ziek bent je niks wil horen (om 6 uur ‘s avonds) en met politie dreigen vind ik gewoon echt niet oplossingsgericht. Zo dit moest even van me af.

1 like

Ohh ik word gewoon helemaal gestresst en gefrustreerd van je berichtje. Ik heb verder niet echt tips. Sterkte ermee in ieder geval :heart:

2 likes

Thanks <3

Wat vervelend, lijkt me heel onprettig wonen, zeker met een kleintje op komst. Is er een verhuurder? Wellicht kan je die inschakelen om eens te bemiddelen. Of anders iets van buurtbemiddeling? Sterkte!

1 like

Een van m’n buren luistert de meest irritante rotmuziek. Al twee uur lang ofzo, ik voel die beat gewoon in mn hoofd bonzen. En ik weet gewoon niet welke buur het is (flat, kan letterlijk ook 3 etages boven zijn, want beton, dus alles galmt gewoon door de muren heen), anders zou ik nu echt aanbellen. Maar hoezo begrijpen mensen niet dat dit gebouw daar niet voor is gemaakt? Hoe kan je zo aso zijn.

2 likes

Wow dit klinkt echt wel super rot ja :-1: Wat betreft het vegen en schoonhouden van die portiek, ik weet niet of jullie iets van een prikbord hebben in de hal waar je binnenkomt ofzo, maar zou daar misschien niet iets van een rooster kunnen hangen, waarop je kunt afkruisen wanneer het schoongemaakt is? Schept evt ook duidelijkheid over wie wanneer aan de beurt is en wanneer het gedaan is.
En ja jullie kunnen toch ook niet ruiken dat die man ziek is, 18:00 is een normale tijd om muziek te luisteren lijkt me, hij kan dat wel even wat netter vragen. Echt niet oké.

2 likes

Arghhh mn buurman is al 3 weken op rij op zaterdagochtend een uur lang aan het boren. Als het nu nog langer doorgaat ga ik aanbellen. Ben er zoooo klaar mee. Hoezo moet je een uur???!!! Achter elkaar boren?? :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth:

Misschien hangt ie al zijn bestek aan de muur.

27 likes

Gisteravond om kwart voor twaalf WEER but who’s counting :cautious:

2 likes

Ja en doe het anders ff in de middag ofzo zou ik denken

1 like

@kali @Junebug85 thanks voor de uitgebreide antwoorden! Denk idd dat ik de verhuurder ga inlichten.

1 like

Ik word echt gek van het kind van mijn bovenbuurvrouw. Hij rent en stampt elke dag heel het huis door, heel mijn huis trilt er door.

1 like

Laatst al een keer verteld over die niet Nederlands sprekende buren met drie honden die de hele dag blaffen.

Tegenwoordig zitten we ook ‘s avonds in hun wietlucht thuis. Echt what the fuck.