Vind 8 uur wel heel vroeg nog, zou eerder uitgaan van na 9 uur
@Ohappyday en @ninja ja ik vind dus voor negen uur ook niet echt netjes. Het stomme van alles vind ik nog dat buurman 7:30 begon, ik daar wakker van werd dus om 8:15 licht geĂŻrriteerd mijn bed uitstap en vanaf 9:00 is het compleet stil dus volgens mij is ie klaar. Daar kan ik dan met mijn hoofd niet bij: blijkbaar was het een kleine klus dan hoef je toch niet zo vroeg te beginnen.
Ik heb dus jarenlang met zware geluidsoverlast van buren geleefd (dat is echt wel weer 5 jaar terug, op een andere plek waar ik nu woon), ik durf echt te zeggen dat ik een soort angst daardoor heb ontwikkeld. Ik woon nu al 4 jaar op hetzelfde plekkie, helemaal blij en gelukkig, nooit last gehad van buren terwijl ik boven/naast/schuin overal buren heb zitten. En nu heb ik dus net nieuwe bovenburen en ik hou echt mijn hart vast??? Ik vind het echt kut dat die ervaring nog steeds zoân impact op mij heeft. Ik heb gewoon 4 jaar tralala hier heerlijk gewoond en nu voel ik weer precies die angst van 5 jaar terug?? Ook omdat ik nu al wat geschreeuw hoor en muziek, terwijl ze vast gewoon wat aan het klussen zijn en de woning aan het ja inweiden haha zeg maar. Ben dan weer helemaal meteen gefocust op elk geluidje.
Vervelend gevoel en herkenbaar. Vervelend als je buren waar je nooit last van had gaan verhuizen. Mijn grootste angst dat er dan tokkies komen wonen.
Ah toch âfijnâ deze herkenning. Ik probeer de focus eerst even los te laten, klagen kan altijd nog
Supervervelend zo vroeg, en goor dat rochelen
Ik ben wel benieuwd waarom je erbij vermeldt dat je buren Pools zijn. Dat heeft niet echt toegevoegde waarde toch?
Andere normen en waarden misschien?
Ja, ik kan me het eigenlijk ook niet voorstellen dat mensen in Polen (of waar dan ook) het wel waarderen als je keihard met de deuren slaat enzo haha. Dus ik ben ook wel benieuwd.
Nou ik weet niet hoor, maar volgens mij hebben Poolse arbeiders het in Nederland niet makkelijk en zou het me niks verbazen als het niet met normen en waarden te maken heeft maar eerder met depressie en alcoholmisbruik.
Nu haal je het wel helemaal uit de context he.
Poolse arbeiders werken niet in NL voor hun plezier.
Dat hoeft zeker niet. Maar het kan wel. Het een sluit het ander niet uit.
Net zoals dat het kan dat mijn Nederlandse buurjongen depressief is en daarom met de deuren gaat slaan. Of mijn Spaanse buurvrouw. Afkomst heeft hier 0 mee te maken.
Mijn buurman is echt tyfusirritant en ik ben helemaal klaar met zijn getimmer. Ben nu uitgekomen op dit artikel met tips om je buren te irriteren. Heb vandaag al onze gezamenlijke muur met een hamer bewerkt en het werkt zo therapeutisch, heerlijk. Ik weet gewoon dat hij zichzelf helemaal kapot ergert
Mn vriend en ik verhuizen later dit jaar en we gaan nu een plan maken om onze laatste maand zoveel mogelijk overlast te veroorzaken, heb er nu al zin in
Dat artikel, ik zit gewoon te janken hier. Fantasisch dat iemand uitgebreid de tijd heeft genomen om dit allemaal te bedenken.
Mijn buurman heeft denk ik een nieuw keyboard met extra veel drumfuncties. Hoop dat dat ding net zo snel naar de klote gaat als zijn stem.
Dit is de man die lege eierdozen in een kamer heeft geplakt en nu denkt dat het geĂŻsoleerd is. We zitten niet eens op dezelfde verdieping en ik moet gewoon zelf muziek opzetten omdat ik alweer helemaal geĂŻrriteerd word.
âHang zoveel mogelijk windgongenâ is mn favoriet
En die illustraties ook! Echt heerlijk
Of je scheert niet iedereen uit een heel land over een kam.
Nou, mân eerste klacht is binnen. De buurman vond het niet normaal dat ik heb getimmerd en hij zei tegelijkertijd dat hij âzelf ook nog af en toe wat ophangtâ. Terwijl dat dus haast elke dag is. Dikke prima, tot ik verhuis ga ik voortaan elke dag timmeren.
Hij ziet zelf oprecht niet in dat hij klaagt over iets wat hij zelf bijna dagelijks doet