Burenergernissen (Deel 1)

Oja! Ik herinner me ook ineens de bejaarde buren die we eerst hadden, denk je eerst lekker rustig wat oudere mensen maar nee ieder weekend hadden ze kleinkinderen over de vloer… en die lieten ze overal rondrennen en zelfs op de gedeelde gang (waren appartementen) voetballen! Waardoor die bal steeds tegen onze deur aan kwam :angry: echt ga dat op een veldje doen ofzo.

Bereid je voor op maandenlang dagelijks de vlooienmars

3 likes

Snap echt niet waarom mensen in rijtjeshuizen en appartementen piano’s kopen. Je hoort het altijd en als iemand direct boven je zit mag je meegenieten van de pedalen. Doe dan gewoon een goede elektrische met hoofdtelefoon.

3 likes

Dit is de reden dat ik al jaren m’n saxofoon laat verstoffen… wil de buren niet tot last zijn :frowning:

7 likes

Hoop voor je dat ze na een tijdje het onvermijdelijke doen en de Amélie bladmuziek kopen! Genieten

5 likes

Mijn buren sporen echt niet hoor. Los van elke dag, de hele dag blaffende honden in de tuin (ten eerste zielig voor de honden, ten tweede bloedirritant voor ons), gingen ze vanochtend ineens om 6 uur(!!!) al keihard de trap op en af rennen en hoorden we allemaal gebonk?

Vriend en ik zijn al niet zulke ochtendmensen, dus allebei bloedchagrijnig wakker geworden. Kijk, ik weet dat je in rijtjeswoningen nu eenmaal elkaar hoort, maakt ook helemaal niet uit maar hou een beetje rekening met elkaar.

Met ze praten heeft niet zoveel nut want ze spreken geen Nederlands. De huizen waar we wonen is vrije sector en er was best wel een strenge selectieprocedure, dus had echt niet verwacht dat er zulke aso’s zouden komen wonen :cry: zit er echt over te denken om dan maar een klacht in te dienen bij de verhuurpartij. Afgelopen dagen was ik ziek thuis en je kan niet eens rustig slapen of liggen omdat dat geblaf de hele dag aangaat.

2 likes

Spreken ze ook geen Engels? Als je echt niet met ze kunt communiceren zou ik inderdaad gaan klagen bij het verhuurbureau! Als er zo’n strenge selectieprocedure is, nemen ze dit vast serieus. Dit is ook niet te doen.

1 like

Nee, ik ging er een keer een pakketje ophalen en toen kwam er alleen wat Pools gebrabbel uit haha.

Ik denk echt niet dat het onaardige mensen zijn verder, maar het is gewoon superirritant dus qua bemiddeling denk ik dat het verstandiger is om het verhuurbureau in te schakelen. Je moest in de selectieprocedure ook allemaal referenties aanleveren om te laten zien dat je nooit overlast veroorzaakt hebt of verzaakt hebt om te betalen :joy:

Ik woon nu in een appartementencomplex (of ik woon er officieel maar ben nog niet over) en er is een facebookgroep met alle bewoners. Maar er is een meisje en ze klaagt zoooo veel. Niet normaal. En er was iets kapot in de gemeenschappelijke hal dus iemand postte: “Het ding in de hal is weer gemaakt. Laten we met zijn allen zorgen dat het zo blijft.” Alsof we een stel kleuters zijn die het express kapot hebben gemaakt ofzo :woman_shrugging:

2 likes

Ik heb al een eerder geschreven over het gedoe met parkeren hier. Nu stond er de afgelopen vier weken een onbekende auto voor mijn deur die ook nog eens zo geparkeerd stond dat er anderhalve parkeerplek werd gebruikt en die ook gewoon niet verplaatst leek te worden. Dus vanamiddag besloten toch maar eens de politie te bellen. Politie de auto nagetrokken en ze zouden later vandaag langskomen rijden. Komt er net een onbekend persoon naar de auto gelopen en rijd weg. Hartstikke fijn natuurlijk dat die auto weg is maar ik voel me nu ook best een beetje stom tegenover de politie want de auto is nu weg.

Ik denk dat ze contact hebben gekregen met de eigenaar en dat die persoon daarop de auto weg kwam halen.
Wel raar dat zo’n auto dan 4 weken ergens onbeheerd staat.

Niet stom voelen.

Er stond bij mijn vorige huis een auto, echt al MAANDEN. Ook helemaal gras tussen de tegels onder die auto. Gemeente gebeld, paar dagen later was ie weg. Bleek dat die vrouw was overleden en de auto dus ook al die tijd onverzekerd daar had gestaan :woman_shrugging:

Ik woon in een flat en er woont hier een man die iedere dag de gehele dag beneden staat te roken. Weer of geen weer, hij heeft niets te doen en staat daar de gehele dag te staan en een beetje rond te hangen. Opzich prima, moet hij weten. Geloof dat ie niet het scherpste mes in de lade is maar hij is opzich altijd wel vriendelijk.

Maaar door het roken ademt ie niet zo lekker meer dus om de paar minuten krijgt hij een bijna dood ervaring waarbij hij de meest smerige rochelende kots- en schraapgeluiden maakt.

Standaard als ik mag uitslapen is hij mijn wekker. En ik woon 3-hoog.

1 like

Bah zo vies!
Hier loopt ook elke werkdag een man langs het huis rond 6 uur en die hoest en roggelt dan zo verschrikkelijk goor, echt elke dag!

2 likes

Ik heb een oudere buurman die met pensioen is en niks te doen heeft. Soms staat hij gewoon random om 7 uur in de ochtend al buiten gewoon naar mensen te kijken.
Ook houdt hij her stukje gras voor zijn huis heel goed in de gaten, laatst liepen wij daar langs en ik zag hem al staan en ja hoor, gaat hij weer zeiken op een hondendrol die daar lag en waarom mensen dat toch niet gewoon opruimen.
Waar maak je je toch druk om denk ik dan? Wilde je daar gaan liggen ofzo?:joy:
Later kwam er ook een ambulance voor iemand verderop in de straat en 5 minuten later zie ik hem daar ook weer heenlopen om te gaan kijken wat er gebeurd was. Ik weet het niet maar ik denk dat hij zich echt heel erg verveeld of iets.

1 like

Aah zo herkenbaar. Zo iemand hebben wij ook voor de flat staan. Dan staat hij gerust een uur op de parkeergarage om tegen mensen wat te zeggen. Aan vrouwen vraagt hij dan of ze met hem mee naar zijn huis willen. Dat is dan wel weer creepy.

Mijn overbuurvrouw is ook zo…
Ik had samen met mijn moeder boodschappen gedaan, we passeerden aan mijn huis en ik zei tegen mijn moeder, ik ga gouw alles afzetten en dan voer ik jou naar huis. Mijn moeder staat dus aan mijn voordeur te wachten, beetje te kijken (het was goed weer en ze wou niet naar binnen komen). Ineens trekt mijn overbuurvrouw haar voordeur open en kijkt kwaad naar mijn moeder. Op dat moment kom ik buiten (daarmee dat ik zag dat ze kwaad aan het kijken was), ze ziet mij, steekt haar hand omhoog, lacht eens vriendelijk en gaat terug naar binnen.
Als wij bezoek hebben ook, dan zie je dat ze haar gordijn wegtrekt om te kijken wie er aan onze deur staat…
Vorige week was het gevroren en waren mijn autoruiten bevroren dus ik sta daar ijs van mijn ruiten te krabben, komt ze naast mij staan en zegt ze “Awel kind, is uwen auto bevroren? Ge moet daar zo een deken voorleggen zelle dan hebt ge dat niet voor.” Ik zeg “ja ik weet het en ik heb dat maar ik wist niet dat ze vorst gaven.” zij “jaja had ge het geweten dan had ge het wel gedaan e kind. Maar allez kom ge moest dan toch niet werken vandaag als ge zo laat nog thuis zijt en daarmee hebt ge direct uwen ochtendgymnastiek gehad.”
Ik was echt blij toen mijn ruiten klaar waren zodat ik kon vertrekken.
En het rare is tegen mijn vriend zal die nooit praten. Ze ziet hem en direct haar hoofd in de grond en maken dat ze weg is.

6 likes

Dat is helemaal irritant ja, waar bemoeit ze zich ook mee?
Zijn altijd echt typisch van die mensen die tijd teveel hebben lijkt het wel.

:smile: Ik had geen idee dat ik dit doe.
Moest het toch iemand storen/ergeren laat het weten dan zal ik proberen in het algemeen beschaafd Nederlands te typen. :grinning:

1 like