Burenergernissen (Deel 1)

Er moet een nieuwe badkamer en nieuwe keuken in en ze doen alles zelf. Ook hebben ze 1 muur eruit gesloopt. En ze hebben alle stopcontacten verlaagd. Maar ze doen dus alles zelf en volgens mij zijn het niet hele ervaren klussers.

Maar dan nog is 8 maanden behoorlijk lang. Als je dan weet dat je in zo’n oud pand zoveel geluidsoverlast gaat veroorzaken, geef dan even een planning door en inderdaad hou iets meer stiltedagen zodat je buren ook eens kunnen uitrusten.

Daarnaast helpt het ze ook niet mee dat ze zo onsympathiek zijn. Als ik haar spreek kan er geen boe of bah vanaf. Alleen maar ‘ja’ ‘nee’ ‘okee’. Niks mis mee als je niet van small talk houdt, maar als je weet dat je je buren zo lastig valt is het wel handig om iets meer moeite te doen voor een goed gesprek

5 likes

Heb hem sinds die post alweer vier keer horen timmeren :thumbsup:

Jeetje wat een aso’s. Ik zou hier pislink van worden en heel vervelend meldingen gaan maken bij huisbazen, VVE’s, de gemeente, weet ik het. Of het allemaal iets uithaalt weet ik niet, maar ja je kunt toch niks anders doen thuis in die klereherrie dus wie weet een poging waard.

9 likes

Ja die neiging krijg ik inmiddels wel. Mijn schoonouders hadden ook al voorgesteld om in gesprek te gaan met ze, aangezien zij mn huurbazen zijn. Uiteraard hoeven de nieuwe buren dan niet te weten dat dat mn vriend zn ouders zijn haha.

En als deze pokkeherrie ook daadwerkelijk tot april door blijft gaan, is klagen bij de VVE ook wel een goed idee ja!

Ik ben echt blij met jullie reacties. Soms ga je zo aan jezelf twijfelen of je je niet gigantisch aan het aanstellen bent

9 likes

Absoluut niet! Ik voel al irritatie als ik je post lees. En ik vind dat echt niet normaal, ik zou idd ook doen wat @grace zegt. Kijk een keer na 8uur klussen kan gebeuren maar vanaf september en dan nog tot april??? Rot op hoor.

4 likes

pfff echt niet hoor, ik voel net als bergamot ook echt irritatie als ik je posts lees. Met je verlaagde stopcontacten. Verbouwen is helemaal ok en soms onoverkomelijk maar wel binnen bepaalde grenzen en daarbij rekening houdend met. Ik zou me zo ongemakkelijk voelen als ik 8 maanden lang constant zoveel overlast veroorzaak.

2 likes

Hahaha ja maar ik had begrepen dat het een appartement oid was dus dan zou ik niks levends door de brievenbus gooien want straks kruipt t naar jou (en ik zou sowieso bij de reptielen winkel grote kakkerlakken kopen)

VVE heeft misschien wel gedragsregels? Qua maken van lawaai, dus ik zou dat even bij je schoonouders checken.

Maar effectief kun je er denk ik niet veel aan doen, juridisch gezien. Extreem begrijpelijk dat je er helemaal lijp van wordt!

Nee klopt, juridisch gezien mag het allemaal. Ga vanavond even vragen of zij er meer van weten inderdaad!

Haha @Wonderland en @Bergamot insecten is in een appartement inderdaad niet per se een goed plan, maar als ze er eenmaal woont moet ik natuurlijk wel in het weekend om 08.00 stofzuigen!! :crazy_face:

4 likes

Om 8:00 stofzuigen vind ik niet effectief genoeg. Misschien kun je een nieuwe hobby zoals tapdancen beginnen wat je elke ochtend om 7:00 moet oefenen :joy:

15 likes

Met knikkers die je op de grond tieft.

3 likes

@anon44972210 hier zijn wat tips:

6 likes

Nice, dit is de inspiratie die ik nodig heb!

1 like

Omgggggg m’n buren hebben een piano gekocht en nu moet ik de hele tijd luisteren naar een beginner die hakkelend Für Elise probeert te spelen

afbeelding

29 likes

Meestal komen ze ook niet verder dan de eerste twee tonen met als gevolg dat je uren naar een soort sirene zit te luisteren.

11 likes

Precies dit ja!

ojaaa hier hetzelfde. gelukkig zijn ze niet van het type doorzetter en zijn ze tot de conclusie gekomen dat piano spelen toch moeilijker is als gedacht. daarom gebruiken ze de piano nu als veredeld dressoir.

7 likes

Wacht maar tot ze Viva La Vida gaan spelen :confounded:

Nooooo! Ik dacht niet dat het erger kon

De tering ja. Flashback naar mijn vorige huis, waar de bovenbuurman zijn nichtjes/neefjes langs liet komen op zondagochtend teringvroeg en die kinderen dan gingen knikkeren. En zijn woonkamer was boven mijn slaapkamer, de haat komt gewoon weer naar boven als ik er aan denk. Oh, en hij had een nieuwe vloer laten leggen zonder ondervloer, de idioot. Haha, oeps vergeten.

6 likes