Burenergernissen (Deel 1)

Wow wat heftig. Ik krijg dan eerlijk gezegd gelijk medelijden met die honden :frowning: Ik heb niet echt tips helaas, durven jullie het aan ze een keer aan te spreken?

https://www.ikvermoedhuiselijkgeweld.nl/

Misschien hier kijken wat je het beste kan doen

Aanspreken wel, maar vind het heel moeilijk om over het geruzie te beginnen, dus dat zie ik ons niet zo snel doen.

@Vaiana Thanks, ga even kijken!

Ja joh, gewoon weer contact opnemen met de politie. Ik heb ooit eens de politie gebeld vanwege enorme geluidsoverlast. Politie is daar toen langs geweest midden in de nacht. De volgende ochtend ben ik terug gebeld. Ze zeiden dat het echt terecht was dat ik gebeld had en bij een volgende keer zouden ze het geluidsapparatuur innemen en een boete geven. Was echt netjes dat ze even weer contact met me opnamen , want ik voelde me best bezwaard dat ik midden in de nacht ging bellenā€¦ daarna echt veel minder last gehad. Niet lang daarna ben ik zelf verhuisd :partying_face:

3 likes

Mijn buurman spijkert elke week ongeveer drie keer iets in onze gezamenlijke muur. Nu vraag ik me al een poos af wat daar dan hangt. Heb op zā€™n Facebook gekeken en hij hangt elk. stuk. bestek. individueel aan de muur + recepten, snijplanken, een bezem ed. Ook gewoon op verschillende hoogtes enzo. Ik heb zoveel vragen

Edit: hij maakt duizend fotoā€™s die hij elke dag deelt dus ik was al bijna zeker dat ik daar een foto van de muur zou vinden

49 likes

En toen stond de bovenbuurvrouw ineens pissig voor de deur. Hoe durf ik klachten in te dienen, ze kan niet eens normaal leven hier met mij als zeikwijf en ohja de politie kwam ook lekker meefeesten. Terwijl de popo zei dat het niet meer dan terecht was dat ze gebeld werden. Nu gaat de naar de woningstichting om te kijken of er stappen tegen mij genomen kunnen worden. :joy::ok_hand:

Haha whut? Is hij verder wel helemaal goed of waarom spijkert hij alles aan de muur?

2 likes

Ja gaat sowieso niet helemaal lekker :sweat_smile: hij wordt ook helemaal para als iemand anders een geluidje maakt terwijl hij zelf de meeste geluidsoverlast veroorzaakt enzo

Aparte kerel. Zie het ook echt helemaal voor me zoā€™n hele muur vol allemaal random spullen haha. Maar wel rot om naast te wonen. Zeker als hij maar blijft timmeren en kabaal maken

1 like

Tegen jou? Ze bluft toch?

Die zit zo diep met haar hoofd in haar eigen aars dat het me niks verbaast als ze dat echt zou doen. Niet dat ik me dan zorgen ga maken ofzo.

1 like

Ik.Kan.Niet.Meer.

Heb hier al wel.vaker over gepost. Onderburen die sinds september aan het verbouwen zijn.

De afgelopen twee weken kom ik elke middag thuis in herrie. Elke zaterdag word ik wakker van geboor of gehamer. Gister was ik vrij, zijn ze van 08.00 tot 21.30 bezig geweest. Vandaag een studiedag en ze zijn van 08.00 tot 16.00 bexig geweest. Ik dacht: aaaah eindelijk rust (in mn eigen huis verdomme), maar nee hoor, om 19.00 kwamen ze weer terug.

Ik ben zĆ³ kapot. Heb het gevoel alsof mn hoofd uit elkaar knalt van de koppijn.

De buren onder hen hebben ook al geklaagd. Die hebben een kindje van 4 die op tijd op bed moet. Maar ze blijven gewoon iedere avond klussen. Laatst sprak mn vriend ze en ze zeiden dat de planning is dat ze eind april erin gaat. Ik zit hier verdomme dus nĆ³g 3 maanden in.

Wie gaat er nou 8 maanden lang meerdere avonden en dageb per week zoveel herrie maken in zoā€™n gehorig gebouw. Soms denk ik dat zij zich niet realiseren dat dit voor ons geen ā€˜projectā€™ is en dat mensen hier daadwerkelijk WONEN

#ademin #ademuit

3 likes

Als het weer gebeurt, kun je de politie bellen. Die gaan dan even poolshoogte nemen en vaak wordt er dan direct een melding gedaan bij Veilig Thuis zodat er hulpverlening ingeschakeld wordt. Er wordt bij dit alles niet gezegd wie gemeld heeft. Op mijn werk behandelen wij vaak die meldingen en lezen we ook vaak dat er bij de politie een melding is binnengekomen door ā€˜ā€˜burenā€™ā€™.

2 likes

Pff vreselijkā€¦ zo herkenbaar ook.
Geluidsoverlast breekt je echt op.
Ik ging vaak naar mā€™n ouders, wat een oase van rust. Weet niet of dat een optie is voor je?
Zo hatelijk als je niet meer kan uitrusten in je eigen huis

En 8 maanden verbouwen is echt bizar

2 likes

Echt absurd, voor de juristen onder ons zijn hier geen schappelijke regels voor en anders zou het de nieuwe bewoners sieren aan te geven welke periodes en daarin ook ā€˜stiltedagenā€™ te hebben. 8 maanden geluidsoverlast hellupā€¦ tegen zulke harde geluiden werkt een noise cancelling headphone zeker ook niet meer.
Leef met je mee, wat een ellende om in thuis te komen zeg.

1 like

Voor alle mensen met luidruchtige bovenburen, ik kreeg deze suggestie van AliExpress :joy:

ā‚¬ 25,93 6ļ¼… Off | Reduce/decrease/cut down neighbor upstairs noise machine Noise Deadener/Sound eliminator/Silencer/Muffler NOISE strike back
https://a.aliexpress.com/_UEA9L

1 like

En @Yzile ja ik vlucht regelmatig naar mn schoonouders, maar dat is toch heel anders dan thuis in je pyjama op de bank hangen na een lange dag haha.

Maar het zijn gewoon hele egoĆÆstische mensen. Zoals ik zei, mijn buurjongetje is nog maar 4. Zij wonen hier nog niet heel lang, dus zijn ouders spreken nog niet heel goed Nederlands. Dat jongetje wel, dus hij wordt dan naar boven gestuurd om te vragen of het stil mag zijn want hij moet slapen.
Dus die nieuwe buren WETEN dit gewoon en tĆ³ch gaan ze dan regelmatig na 20.00 nog boren en hameren en weet ik het wat.
Gisteravond was ik het zo zat, toen ben ik erheen gegaan. Toen zeiden ze wel gelijk dat ze stil zouden zijn. Hopelijk zijn ze dat vanavond ook.

Pfoe het lucht wel op om mn frustratie hier te kunnen uiten en wat begrip te krijgen haha

12 likes

Oh ik kan me zo goed je frustraties voorstellen. Niks zo rot als zelfs in je eigen huis niet tot rust kunnen komen. Soms helpt het inderdaad om dan maar vaker langs te gaan. Mogen ze je misschien irritant vinden (ben je niet), maar misschien dringt het dan door.

2 likes

Ah jeetje dat is wel heftig ja.
Ik vraag me vooral af wat je 8 maanden lang kan verbouwen in een appartement?! Wij hebben in 2 maanden tijd alle gipsplafonds vervangen en alles laten stucen, nieuwe vloeren, echt het hele appartement verbouwd. Op een gegeven moment ben je toch ook wel klaar met boren en schuren?

1 like

@anon44972210 ik heb geen tips voor je maar wilde even mijn medeleven uiten. Ik had eerst ook heel veel last van mijn buren en werd er knettergek van, mijn nachtrust werd verstoord en soms barstte ik in huilen uit van frustratie, en zij namen mij totaal niet serieus. Echt zooo vervelend. Sterkte!!

3 likes