Burenergernissen (Deel 1)

Wat vervelend! Waar moet je dan zoveel rekening met hun houden?
Ik zou dan echt zo kinderachtig zijn en dat dus ook niet meer doen, maar ja dat helpt je helemaal niet natuurlijk.

Nou rekening houden in de zin van mijn leven om hun geklus heen plannen bedoel ik. Ik kan niet gewoon plannen om op een bepaalde dag te studeren, thuis te werken, vrienden uitnodigen etc. Want dikke kans dat er dan (te veel) lawaai is. Ik moet dus altijd rekening houden met hun schema, maar zij vinden 1x rekening houden met mijn schema (slapen want ik was ziek) al te lastig. Zo bedoelde ik het haha.

1 like

Oh zo haha, ik las het even anders.
Maar echt, dit lijkt me zo vervelend. Hopelijk willen ze naar jullie luisteren en passen ze alles wat aan. Moet toch een keer klaar zijn met het geklus zou je zeggen?

Ja zou je zeggen!! In ieder geval de dingen die zoveel lawaai maken. Maar 3 weken terug ongeveer kwam ik haar nog tegen en vroeg ik of het al wat opschoot en toen zei ze dat ze nog lang niet klaar waren :roll_eyes:.

Elke keer zeggen mijn vriend en ik nu tegen elkaar: ooohh als zij hier eenmaal woont dan gaan we 's ochtends 7 uur stofzuigen! Dan gaan we om 6 uur 's ochtends de wasmachine laten centrifugeren! Dan ga ik iedere ochtend op hakken door t huis stampen! Dan gaan we iedere avond muziek met een harde bass aanzetten!!

Haha dat doen we toch niet want dat is voor onszelf natuurlijk ook irritant, maar het is soms wel fijn om over wraak te fantaseren :stuck_out_tongue:

4 likes

Klinkt alsof ze niet veel hulp hebben en het daarom lang duurt. Je weet natuurlijk niet wat de omstandigheden zijn. Maar goed, veel herrie is alsnog niet fijn. Maar is dat de hele dag doordeweeks? Want dan is het thuiswerken en studeren nog wel te plannen toch? Als ze pas rond het avondeten beginnen.

Ja precies! Ze doen het allemaal met zn tweetjes.

Nee, dat is het vervelende. Anders was het inderdaad prima te plannen. Soms beginnen ze 10.00 al, soms 12.00, soms 14.30. Er is helaas geen touw aan vast te knopen. Dat is ook de hele reden waarom ik haar had gevraagd of ze het door wilde geven.

Ik heb ook klussende buren :weary: Al weken ook, en op hele nare tijden. Zo waren ze gisteren tot 23.45 heel luid bezig en ze zijn vanochtend alweer vroeg begonnen. En ergens voor kerst begon het schuren om 06.30 al. En dat is dus direct onder ons appartement/ slaapkamer. Zijn ook nog eens onaardig, waardoor ik het minder kan hebben.

1 like

Dit heb ik ook. Als de bovenburen door hun appartement lopen kunnen we dat ook goed horen en eerst had ik er niet zoā€™n last van, omdat we ze gewoon aardig vonden. Tijd terug hebben ze een feestje gehad tot diep in de nacht terwijl wij de volgende ochtend gewoon vroeg op moesten. Ze appten van te voren nog dat als we last van ze hadden dat we dat konden laten weten en dan zouden ze zachter doen oid. Wij appen, maar dat zien ze natuurlijk niet. Aankloppen (bonken op de deur) hoorden ze ook niet doordat ze zelf zoveel lawaai hadden. Ik was zo boos. Nu vinden we ze dus niet meer aardig en kan ik vaak bijna geen enkel geluid meer van ze hebben. Moet dan koptelefoon met muziek of youtube video aan hebben staan zodat ik ze niet kan horenā€¦ Ik zou nooit weer bovenburen willen hebben als het even kan

Mijn buren hebben dus altijd de achterdeur openstaan? Moet dus wel graftakkenkoud zijn daar binnen. Maar goed, het ergste is dus dat ze twee honden hebben die de he-le tijd blaffen. Ben ik een paar dagen vrij, word ik alsnog om half 8 wakker geblaft. Doordat die achterdeur openstaat en ze ook elke keer in de tuin lopen, klinkt het nog eens extra hard. Deze straat is net een half jaar geleden opgeleverd, dus iedereen woont hier nieuw en heb geen zin om mensen tegen me in het harnas te jagen, maar ik kan me niet voorstellen dat de rest van de straat hier geen last van heeft. Ze spreken ook geen Nederlands dus een gesprek aangaan wordt lastig :roll_eyes:

Iemand ging vannacht om 4 uur harde muziek opzetten wtf?? Wat bezielt je dan

Kreeg ook weer een briefje van die man van een tijdje terug, dat hij zijn excuses aanbood (weken later pas? Had dan niks gestuurd wil gewoon met rust gelaten worden) en dat zijn auto, telefoon en fiets zijn ā€œafgejatā€, ja wat moet ik daarmee :sweat_smile:

1 like

Ugh er is hier nu ook iemand aan het verbouwen :weary:

Ik heb de laatste tijd ook weer last van mā€™n bovenburenā€¦ mijn slaapkamer zit onder die van hun en volgens mij hebben ze sinds kort een tv in hun slaapkamer, die nogal hard staat. Bluh ik kan niet wachten tot ik kan verhuizen.

En vanavond zijn ze al een uur aan het stofzuigen (?) en heel hard tegen elkaar aan het praten. Tering Hee.

Dat de mensen in mijn straat het niet voor mekaar krijgen om de kerstbomen op 1 centrale plek neer te leggen maar dat ze 4 verschillende kerstboomdumpplaatsen gemaakt hebben nu.

Ligt het aan mij of is 9.15 op zaterdagochtend wat aan de vroege kant om je klopboor in het beton te zetten en het hele gebouw wakker te maken?

1 like

Hier ook een om 07.45.

Ik wil weten wie het was zodat ik op maandag lekker om 6.45 bij die persoon even kan belletje trekken wanneer ik de deur uit loop.

5 likes

Wel met een tandenstoker de bel vastzetten dan hƩ!

8 likes

Dat moment dat de muziek van je bovenburen zo hard staat dat je het kunt shazammen.

Dat moment dat je tot het besef komt dat ze zich toch niet gaan aanpassen, ook al heb je na zoveel keer aanspreken de politie gebeld voor geluidsoverlast.

3 likes

Ik heb een buurman die altijd zo aso parkeert en irriteer me echt zo hard aan die lul. Hij heeft een grote werkbus die hij nooit netjes in het vak zet maar altijd eroverheen zodat de overige buren kut moeten parkeren. Hij heeft dan ook nog een auto die hij erachter zet ook uit het vak omdat die kutbus snachts geladen wordt. Dus voor hem parkeren is kut en achter hem ook.

Ben echt in staat om de politie te bellen maar ik weet niet of ze hier uberhaupt tegen op treden.

Ik heb een buurman en die is nogal neurotisch over zijn auto en scooter. Hij laat zijn hond vaak uit (kudos) en als hij de deur uitstapt controleert hij elke deur van de auto. Als hij terugkomt van het uitlaten, controleert hij wƩƩr alle deuren. Maargoed daar heb weinig last van. Maar zijn scooter heeft een soort bewegingsalarm en 8 keer op een dag tikt hij die scooter dus aan om te checken of het alarm er nog op staat. Dat geluid van die 5 piepjes kan ik echt dromen inmiddels.
Erge is nog: in 4 jaar heb ik 'm misschien 3 keer in die auto zien rijden. Scooter nooit.

4 likes