Burenergernissen (Deel 1)

Gat ver damme ik had dat in september en oktober terwijl ik m’n scriptie exposé aan het schrijven was thuis

Hoe lang kun je ook klussen op die schamele 40m2 boven m’n hoofd

Ik begrijp je volkomen. Noise canceling koptelefoon bood uitkomst en werken in de stadsbieb

Ja echt zo naar. Hier is het geklus ook al sinds september bezig. Ik denk dan inderdaad ook: het is 70m2, hoezo moet je zó lang boren en timmeren aan de muren :roll_eyes:

Noice cancelling koptelefoon lijkt me dan heel fijn ja!

2 likes

Beste investering ever

1 like

Ja ik zou ook gewoon even een gesprek aangaan, of je man in dit geval. Misschien heeft de buurman geen idee en wil hij er graag rekening mee houden. Weet niet of je man zich ook ergert, dan is het wel handig om erop te letten dat hij gaat op een moment dat hij niet geergerd is. Ik heb zelf dat als ik me stoor bij iets aan de buren, ik de neiging heb om er iets van te zeggen als het me heel hoog zit, maar dat is niet altijd handig :sweat_smile: dan kom ik bijna agressief over haha. Beter dan even afkoelen en op een later moment gaan.

Hoop dat het goedkomt, sterkte!

1 like

Erger me enorm aan de kinderen/mensen die nu al (overdag) vuurwerk afsteken. Snap zelf absoluut niet waarom want het is licht dus je ziet het niet, er bestaat een kans dat het misgaat, het kost geld en het zorgt ervoor dat buren (lees: ik) opgefokt raken en het liefst de desbetreffende personen met iets willen bekogelen.

15 likes

En die arme dieren ook :confounded:

3 likes

Ik heb precies hetzelfde. Zit me echt op te vreten. Hier is het een grimmig sfeertje van rotjochies die (illegaal) vuurwerk afsteken. Buren die vervolgens terecht de politie bellen. Jochies die vervolgens eieren gooien en brievenbussen opblazen doordat er gebeld is. Politie die wel probeert, maar de daders rennen steeds de flat in waardoor ze niet weten wie het zijn. Ben blij als het begin januari is.

1 like

Dat is een stuk erger dan hier, wat rot zeg! Hoop voor je dat er toch snel verandering in komt.

Ik wist het op zich al toen ik er kwam wonen dus is even doorbijten. De 31ste gaan we een paar nachtjes weg dus dat scheelt wel.

1 like

Jemig, wat verschrikkelijk. Zou hier denk ik ook zo kunnen gebeuren. Ze dulden gewoon geen tegenspraak. De politie heeft ze net weer aangesproken, rijden amper de straat uit en het begint weer. Als je voor je raam staat kan je een middelvinger krijgen. Ouders komen wel naar buiten als ze de politie auto zien, maar niet als ze afsteken. Meest ironische is dat we van de gemeente de instructie kregen om als straat af te spreken dat we vuurwerkvrij zijn. Moet je dan wel zelf handhaven. Zie het al voor me.

2 likes

Hier waren er van de week ook ineens 10 ofzo met scooters die de hele tijd kanker riepen, vuurwerk gooiden en dan langs alle ramen gingen en als er iemand stond heel dreigend gaan doen, aanbellen, schreeuwen.

Echt Fucking irritant. Kwamen hier ook helemaal niet uit de buurt.

1 like

Dat er vannacht een achterbuurt buiten zat en dronken aan het schreeuwen was.

Ik ben nu bij mijn ouders en het viel me op dat die tyfushond van hiernaast eindelijk stil was. Bleek dat de buurman hem weg heeft gedaan na een hoop klachten en meldingen bij de dierenpolitie. :partying_face:

Hier steken de buurkinderen ook al een paar dagen vuurwerk af. Alle rotzooi ligt in onze tuin, ze steken het namelijk op de gezamenlijke oprit af. Vammorgen liep een kind door onze tuin heen omdat zo’n grondbloem (of hoe dat heet) mis ging en voor onze deur tolde. De hele tijd ook van dat kut knalvuurwerk. Al m’n dieren schrikken steeds… toen ik de gordijnen open deed waren ze gelukkig snel weg. Volgende keer zeg ik er echt wat van. Geef ze tot 2 januari om die kutzooi uit m’n tuin op te ruimen

Ik hoor m’n bovenbuurvrouw weer snurken :weary:

1 like

Wow, hoe hard snurkt zij dan :flushed:

Sterkte, misschien helpen oordopjes

1 like

Ik slaap standaard met oordopjes! Heel gehorig huis

2 likes

Ik had hier laatst al gepost over onze onderburen die inmiddels al een halfjaar meerdere keren per week (altijd rond avondeten tijd en in weekenden) met veel kabaal klussen.

Nou snap ik dat ik daar niks van mag zeggen, maar ik werk soms ook vanuit huis en ik had er dus best veel last van. Visite uitnodigen kan ook niet. Toen kreeg ik in dit topic de tip om aan haar te vragen of ze In ieder geval haar planningen door wilde geven qua klussen. Nou, dat wou ze gelukkig wel dus so far so good, want dan kon ik mijn eigen dingen tenminste om haar heen plannen.

Nou was ik de dag naar kerst echt ziek geworden, ik lag met dikke migraine en verstopte holtes in bed. Toen kwamen zij weer boren en hameren. Mn vriend is toen naar beneden gegaan om de situatie uit te leggen en te vragen of het voor vandaag wat zachter kon (let wel: ze had zelf geappt dat als er iets was, we altijd langs konden komen om het te bespreken). Nou zijzelf zei helemaal niks en haar vader (met wie ze altijd klust) zei dat dat maar vervelend was, want zij wilden klussen. Dus mn vriend zei: dat snap ik echt en normaal moet dat ook kunnen, maar ons woongenot wordt inmiddels ook al een halfjaar verstoord en mn vriendin heeft migraine nu en heeft echt even rust nodig.

Nou, met veel pijn en moeite konden ze dan wel zachter doen (ze gingen ipv boren schuren, waardoor ik nog steeds niet kon slapen, maar het was iig wel fijner voor mn hoofdpijn).

Maar nu hebben ze blijkbaar zoiets van: fuck hun. Want nu appen ze niet meer door wanneer ze lawaai gaan maken. Vet kut man, we vragen één keer of het wat zachter mag (met een legitieme reden) en daardoor willen zij zich nu niet meer aan de afspraak houden.

Ik ga binnenkort wel weer het gesprek met haar aan of ze het alsjeblieft wil doorgeven zodat we daar rekening mee kunnen houden, maar ik baal zo dat het zo moet. Ik vind het zó asociaal dat wij altijd rekening met hun moeten houden en dat het voor hen teveel gevraagd is om dan 1x rekening met een ander te houden.

4 likes

Jeetje wat aso! Maar waar klussen ze nu dan na een halfjaar nog aan? Maken ze meubels oid?

Geen idee! Het is een appartement van 70m2. Maar ze zijn ook maar met zn tweeën, dat meisje die er gaat wonen dus en haar vader.

Toen mn vriend daar laatst dus was om te vragen of het die dag iets zachter mocht, zag hij wel dat alle lichtknopjes en stopcontacten loshingen. Dus volgens mij zijn ze de stopcontacten aan het verlagen en de lichtknopjes aan het verplaatsen ofzo? Maar dan nog. Het duurt al een half jaar en ze zijn nog lang niet klaar. Ik snap het ook niet haha