Ik lees steeds ‘burgerergernissen’ als ik de titel van dit topic zie en het duurde best een tijdje voordat ik doorhad dat het specifiek om buren ging en niet gewoon om mensen die je irritant vindt
Pffff heeft ze niets beters te doen
Het kan toch best dat in eerste instantie de plek er kwam vanwege meneer maar dat in de loop van de jaren mevrouw ook slechter is geworden en daardoor nu gebruik mag maken van zo’n plek? Uit ervaring weet ik dat je zo’n kaart niet zomaar krijgt en dat je ‘m ook moet inleveren zodra diegene overlijdt aan wie de kaart is afgegeven. En vergeet niet dat je lang niet altijd aan de buitenkant ziet of iemand iets mankeert of niet.
Daar heb je zeker gelijk in! Het was misschien ook wel een onbeschofte ergenis
Mijn grootste nachtmerrie as mijn buren zouden verhuizen. Dat er geen gezin met tieners naast mij komen wonen die harde muziek draaien als de ouders pleite zijn.
Ik denk het niet. Anders doe je toch niet zo, lijkt me.
@Vriendelijkegroet38 Onze deur zit naast de grote keukenraam, dus we kunnen haar wel zien (en iedereen kan ook zien of wij binnen zijn). Maar mijn broer deed open toen ze opeens met de krant kwam. Gelukkig had ze snel door dat ze tegen hem niks kon zeggen. Als ik open had gedaan had ik haar denk ik wel raar aangekeken en gevraagd waarom ze nou echt kwam.
Zo’n buurvrouw lijkt me trouwens ook verschrikkelijk. Lijkt net m’n oma
Mijn directe buurvrouw staat ook vaak voor de deur te kijken of ze met iemand gewoon kan kletsen, maar ze weet wel dat ik niet zoveel zeg en dat vindt ze prima.
Wat lief!
Waar ik woon zou dat binnen de kortste keren weggejat zijn door voorbijgangers
Ik woon aan een binnentuin en er is een buurvrouw die rustig de hele nacht gaat zitten ouwehoeren op het balkon. Als in soms zitten ze er van 10 uur savonds tot 10 uur sochtens. En ik heb enkel glas en hoor ze dus praten want ze doen ook niet hun best zachtjes te doen.
Ze zitten er nu dus ook en ik snap het niet, het is winter ga gewoon binnen zitten, dit is voor niemand relaxt.
Er wat van zeggen helpt medium trouwen want ik kan niet meer slapen van de adrenaline en zij vindt blijkbaar dat ze op dr “balkon” mag zitten wAnneer ze dat wil.
Schijnbaar ervaren de studenten die boven haar wonen ook veel overlast van haar en dr huisgenoot dus ik hoop echt zo dat hun huisbaas het een keer zat is en ze eruit trapt.
Ja ik zeg ook tegen mn vriend dat als hij die student weer tegenkomt hij het nummer van de huisbaas moet vragen.
En we gaan dubbel glas nemen. Maar het irriteert me zo erg. En tegelijkertijd snap ik ook niet waarom je überhaupt buiten zou zitten want het is bijna nooit echt lekker om de hele fakking nacht buiten te zitten???
Echt zo kansloos.
Met dank aan dit topic ben ik elke keer weer dankbaar voor mijn buren en dat ze zo’n 50m verderop wonen.
een van de onderburen heeft een vuur gemaakt in zn tuin om er lekker gezellig bij te zitten maar er is enorm veel rook bij dus alles in mn huis STINKT (had mn ramen open en het te laat door). en ik merk dat ze steeds meer drinken want ze worden steeds luider en irritanter en ik wil vanavond vroeg in mn bed liggen balen dus ze moeten weg gaan
De nieuwe onderburen geven net aan dat ze elke dag gaan klussen (= heel veel herrie) deze kerstvakantie, behalve op de kerstdagen zelf.
Ik vind het zó zonde van mn opgenomen vrije dagen. Was liever aan het werk geweest dan. Kan alsnog niet rustig wakker worden 's ochtends en moet alsnog de hele dag mn huis uit
Ik weet niet zo goed of ik in mijn recht (?) sta, dus ik vraag om advies!
Wij zijn 9 maanden geleden verhuisd en we hebben een heel leuk huis in een leuke straat met op zich best prima buren. Nu hebben wij ook 2 baby’s. En onze buurman aan 1 kant heeft als hobby timmeren.
In huis. Eigenlijk elke dag. Geen idee wat hij timmert. Maar iedere dag is hij wel bezig. Soms 10 minuten, soms 4 uur aan 1 stuk. Maar AL-TIJD precies wanneer onze baby’s slapen. En natuurlijk, hij hoeft daar geen rekening mee te houden. En het is zijn hobby. En het is zijn huis. Maar als ik eindelijk na 1 uur huilende baby’s ze eindelijk in slaap heb, en hij begint weer te timmeren en ze zijn meteen weer wakker en aan het huilen… poh ik ben soms in staat om woedend aan de deur te gaan staan. Ik doe het niet, maar het vreet me echt op. Mijn man is in staat om te verhuizen hierdoor.
Eigenlijk wil ik een keer in gesprek gaan met de buren, want zo redden we het niet langer. Bij de eerste hamerslag schiet mijn hartslag naar 300 per minuut omdat ik zo bang ben dat onze tweeling weer wakker wordt. Maar ik weet niet zo goed of in gesprek gaan wel een optie is… Omdat hij natuurlijk in zijn goed recht staat om zijn huis iedere dag te verbouwen.
Wat vervelend, ik kan me je stress en verhoogde hartslag en grote ergernissen heel goed voorstellen. Dit staat los van of het ‘gegrond’ is of niet.
Ik zou zeker op een rustig moment het gesprek aan gaan met de buurman, misschien kun je overleggen dat hij tijdens de slaapjes niet gaat timmeren. Hij kan ook nee zeggen, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Als je niks zegt gaat er helemaal niks veranderen.
Hoe is het contact verder? Anders spreek je hem op straat een keer aan? Misschien timmert hij wel precies aan jullie kant van het huis en kan hij zijn werkbank verschuiven (noem maar ff wat).
Weet niet of je kindjes op vaste tijden slapen? Je kan natuurlijk altijd vragen of je buurman hier rekening mee kan houden. Dat hij bijvoorbeeld van 11:00 tot 12:30 zachtjes kan doen. Of om een bepaalde tijd zijn ding doet. Zou gewoon even aanbellen en het uitleggen.
@ZusjevanJoost @Coco Ik heb best slaapkoppen dus ze slapen vaak van 9 tot 11, van 1 tot 3 en van 5 tot 6. Ik vind het ook niet eerlijk om hem te “beperken” in zijn hobby tot buiten de slaaptijden van onze kinderen. Dus ik weet niet zo goed wat ik als tegen optie kan bieden.
@Taichung We hebben best wel goed contact. Geen uitgebreide koffie dates of bij elkaar over de vloer, maar vooral mijn man kan altijd wel een flink gesprek met hem hebben op straat als ze tegelijk thuis komen.
Oja dat zijn lekker veel slaapjes ja.
Ik zou gewoon het gesprek aan gaan en samen bespreken wat mogelijk een fijne oplossing is voor beide partijen.
Ohh, misschien kan je het alsnog even peilen? Misschien kan hij inderdaad zijn werkbank tegen een andere muur zetten of jullie de kindjes overdag in een andere kamer laten slapen?
Thanks! Ik ga na de kerst eens rustig aanbellen. Of eigenlijk, mijn man haha. De buurman kijkt nogal op tegen mijn man dus ik vond het een goed idee dat hij ging