Burenergernissen (Deel 1)

Het kan ook via (ruimte langs) leidingen, inbouwkasten en kiertjes komen.

1 like

Dit is de tweede dag op rij dat mijn bovenbuurvrouw het een goed idee vind om te gaan timmeren en dingen verschuiven zo rond 12/1 uur ā€˜s nachts. Ik ben echt het meest conflictvermijdend persoon allertijden maar ik kan toch gewoon bij haar aanbellen om aan te geven dat dit niet echt heel fijn is? Ik schrik de hele tijd weer wakker uit mā€™n lichte slaap. Ik ken haar ook verder nauwelijks. Nou ja, misschien toch maar doen als het zometeen door blijft gaan.

Zou ik zeker iets van zeggen! Waarschijnlijk heeft zij zelf helemaal niet door dat jij hier last van hebt.

Ik zou dit wel bijzonder vinden hoor, als ze niet doorheeft dat om 12 uur 's nachts hameren overlast veroorzaakt. Maar ik ben het er ook wel mee eens om gewoon een keer langs te gaan en dat aan te geven

2 likes

HAHAHAHA. Ok ik leen ongeveer 1 Ć  2 dagen per week mijn vader zijn auto omdat het lease is en ik ver moet rijden voor mijn werk. Ze wonen ergens waar er weinig parkeerplekken zijn, want ja in de jaren 60 had niemand TWEE autoā€™s en tegenwoordig iedereen. Ik ben niet zoā€™n parkeerheld, dus parkeer mijn auto waar plek is en na even buurten ga ik weer. Er staan dus nooit echt lang 3 autoā€™s.

Krijg ik vandaag een app van de buurman 3 deuren verder. Of ik mijn auto er niet meer wil parkeren, want dat verstoort de continuĆÆteit van iedereen die voor de deur wil parkeren. De parkeerplekken zijn niet met huisnummer, want er zijn al meer huizen dan er parkeerplekken zijn. Hij is heel vaak niet thuis, wat dus zou betekenen dat iedereen ā€˜zijnā€™ plek maar vrij moet houden. Heb ā€˜m verteld dat ik ga parkeren waar ik wil en dat het geen ene flying fuck boeit of MIJN auto er staat en die van pap?! Hij gebruikt de mijne namelijk als ik zijne heb (ze hebben er nog een omdat hij bijna met pensioen gaat dus lease gaat weg). Als iemand anders thuiskomt en hun ā€˜gebruikelijkeā€™ plekje is bezet wordt er ook niet gezeken maar gewoon ergens anders geparkeerd. Ja jammer dan als jij dagen weg bent en dan eens om 9 in de avond aan komt kakken en er geen plek is?

Het irriteert me zo dat het een misplaatst IK en MIJN gevoel is. Fuck op? Nu ga ik serieus altijd als er voor zijn huis plek is, daar parkeren hoor? Petty van mij, maar fuck you. Hij heeft pap er ook al eens op aangesproken. Ass hatā€¦

11 likes

Ik woon in een oud, klein herenhuis waar in meerdere appartementen zitten. Mijn slaapkamer is boven de slaapkamer van mijn onderbuurman. Mijn onderbuurman snurkt alleen zo tering hard dat ik het kan horen en er 's nachts wakker van lig of ongemakkelijk met oordopjes met geluid in moet slapen. Nu ben ik zelf ook erg gevoelig voor geluiden wat het kutter maakt.
1 voordeel is dat hij merendeel van de week bij zijn vriendin slaapt, dus ik heb er max 2 a 3 dagen per week last van. Maar toch zijn het wel 2 a 3 nachten dat mijn nachtrust niet fijn is.

Nog 9 maanden voor ik het contract hier op kan zeggen en kan gaan kijken naar een beter geĆÆsoleerde woning. Al probeer ik niet te negatief te zijn. Ik woonde eerst op kamers en mijn buurjongen draaide daar elke dag, incl weekenden om 07.00 sochtends al vet harde muziek. Dus dit is nog te overzien.

Deze kutmensen die het licht in hun woonkamer dag en nacht laten branden. En het schijnt altijd mā€™n kamer in. Ik heb rolgordijnen maar net die ene bij dat raam is kapot waardoor omlaag en omhoog nogal een operatie is. En doe gewoon je fucking licht uit.

1 like

Waar ik vroeger woonde had ik ook vaker last van rooklucht in de gezamenlijke ruimtes. Maar dat kwam doordat iemand met zijn sigaret naar buiten stapte en daarmee dan door de hal en de garage liep. De rook bleef ook echt lang hangen. Kan het niet zoiets zijn?

Oh vreselijk hahaha zo buurvrouw had ik ook. Die kwam dan ook echt aanbellen of we onze auto wilden verplaatsenā€¦ Ehm, nee? :sweat_smile:

1 like

Heb je nooit aangebeld bij die buurjongen? 07:00 is hij gek geworden!

2 likes

Mijn hemel. Verstoring van de continuĆÆteit :face_with_raised_eyebrow: we hebben het over een openbare parkeerplaats? Wat irritant zeg!
Dit nodigt toch uit om altijd voor zijn deur te parkeren? In het kader van continuĆÆteit :innocent:

4 likes

Ik ben echt heel erg socially awkward dus ik heb er nooit wat van durven zeggen. Echt stom want ik had er echt onwijs veel last van en het was verder ook een aardig persoon waarbij het prima had gekund.

1 like

Ik heb een keer een boze buurman aan de deur gehad die hier ook over aan het zeiken was en ik ging er nog in mee ook omdat ik geen conflict wilde. Ik word gewoon weer gefrustreerd als ik dit lees.

Bij mij in de straat is een man die invalide was, al Ā± 5 jaar overleden maar de plek staatber nog steeds waar zijn vrouw nog parkeert. Zij is niet invalide (de roddeltante uit de buurt heeft het al gevraagd). Het irriteert mij zo erg, zo weinig plaatsen en als iemand recht erop heeft okeā€¦ maar nu vraag ik mij af heeft zij de invalideparkeerkaart geerfd? Of heeft zij zelf ook een probleem als ze haar auto daar plaatst en handhaving zou controleren in een woonwijk?

Misschien hoort dit eerder thuis in het opbiechttopic zonder omg reacties maar omg wat een onbeleefde ergenis van mij.

Die kaarten staan op kenteken dus misschien weet de gemeente(?) niet dat haar man inmiddels al lang niet meer in die auto rijdt. Tja je zou misschien wel ergens een melding kunnen maken dat iemand onterecht een mindervalideparkeerplek heeft?

Een van de buren op mijn galerij is echt zo vervelend aan het doen. Ze is een enorme roddelaar en wilt het liefst alles over iedereen weten, maar ik en mijn gezin hebben daar geen zin in.
Nu worstel ik dus met mijn autisme en daardoor ben ik ook heel stil. Gedag zeggen lukt mij bijvoorbeeld op slechte dagen en bij bepaalde mensen niet. Nu zit ze dus te vissen naar wat er met me aan de hand is. Dit doet ze door aan te bellen om de krant aan te bieden terwijl ze weet dat we die van onze andere buren al krijgen en neuriet ze overdreven luid als ze langsloopt om onze aandacht te krijgen. Ook vist ze bij mijn directe buurvrouw (waar ze close mee is) naar wat er aan de hand is, maar er wordt gelukkig niks gezegd. Als ze zou weten wat er met me aan de hand is, zal ze van alles doorlullen en daar heb ik geen behoefte aan.

Dat was mn plasje

Wow, dat is echt heel asociaal van haar. Waar bemoeit ze zich in godsnaam mee.

5 likes

Ik heb geen idee. Zal denk ik uit onzekerheid komen. Ze heeft wel vaker van die fases. Nu ben ik even de sjaak en over een tijdje zal het wel weer iemand anders zijn die ā€œniet normaalā€ is.

Maar hoe weet de roddeltante zeker dat zij niet invalide is? Een handicap is natuurlijk niet altijd zichtbaar

1 like

Dat klopt maar toen de plek er kwam is er ook aan de buren verteld dat dit vanwege de beperking van haar man was.