Voor aanspreken of een briefje ben ik dan toch te schijterig en daarnaast gaat het om buren die ik eigenlijk niet echt goed ken. Het is vooral dat ik dit gewoon niet snap. Je bezit een of andere oud barrelbusje en dat zet je dan niet voor je eigen deur maar wel recht voor het raam van iemand anders, hoezo? Net zoals dat ik het niet snap dat de bestuurster van de fiat500 het voor elkaar krijgt standaard twee plekken in gebruik te nemen als ze haar auto parkeert.
Mijn vriend heeft dus ook een keer een melding gedaan van een hond die altijd buiten zat. Bleek dus achteraf dat die hond heel graag buiten wil liggen (in de regen/sneeuw) en nu zit ie dus binnen terwijl die hond dat niet fijn vind
In de zomer stond er 3 weken lang een camper vlak voor mij oprit waardoor ik de draai de weg op slecht kon maken. En het irriteerde me ook gewoon want je mag geen camper/caravan aan de openbare weg parkeren.
Nou toen kwam handhaving en ging die man een zielig verhaal ophangen dat ie hem ging verkopen bla bla. Toen was ie ook verkocht maar die vent heeft dus nu een nieuwe gekocht en hij staat weer in de straat. Ik heb er feitelijk geen last meer van want staat niet meer voor mijn oprit, maar het mag gewoon niet en dat weet hij ook nu. Twijfel om te bellen
Dat is bij ons ook zo deze wijk is niet gebouwd voor zoveel auto’s. Het lastige is dat deze overlastgevers mensen zijn van de huurappartementen een straat verder en je merkt gewoon dat ze schijt hebben aan hoe wij hier omgaan met elkaar in de straat. Ik weet dat mijn buurman ook weleens iemand heeft aangesproken op zijn gedrag (in dit geval een halfuur lang een motor warmdraaien/gas geven in een steegje en niet een keer maar elke keer wanneer het mooi weer is) maar die kreeg gelijk een klap. Het is gewoon jammer voorheen waren dit seniorenwoningen maar sinds dat leeftijdsgrens weg is gehaald door de woningbouw en doordat de huur laag is komen er steeds van die vage figuren wonen die volgens mij helemaal niks met het dorp hebben.
Dat maakt het wel lastig. Vooral als ze zo snel aggresief worden. Ik weet ook niet wat je als buurt zou kunnen doen.
@Karl_Lagerfeld ga bellen! Maar ik heb ook echt een hekel aan carvans en campers.
Oe mag dat niet, een camper in de straat zetten? Hier staat er al heel lang een, ze rijden er wel mee maar hij staat altijd op dezelfde, onhandige, plek geparkeerd.
Een aanhanger, caravan of camper mag niet langer dan 3 achtereenvolgende dagen op de weg staan. Dit staat in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) artikel 5.6 van de gemeente Rijswijk en het op basis daarvan genomen uitvoeringsvoorschrift (nr. 11/17). Deze regel geldt ook in gebieden met betaald parkeren. Het maakt niet uit of u de aanhangwagen, caravan of camper dagelijks verplaatst binnen de gemeente.
Nee mag niet!
In Rijswijk, kan in een andere gemeente weer helemaal anders zijn!
Ja klopt (niet dat ik daar zelf woon ook) maar de meeste gemeentes hebben dit opgenomen in hun algemene verorderingen
Hier in de straat hebben buren een motor waar ze een parkeerplek voor gebruiken. Het is niet eens echt een grote motor, hij kan makkelijk in de voor- of achtertuin. Vind dat ook best wel vreemd. Dat ding zorgt ervoor dat je de parkeerplek niet meer kunt gebruiken terwijl hij helemaal niet niet zo groot is. Hij staat er ook altijd. Vinden jullie dit iets om over te ‘‘klagen’’?
Is de parkeerdruk hoog? Is er ook een plek op een stoep waar hij zonder hinder kan staan? Je kan hen niet verplichten een stuk tuin in te leveren voor hun motor, maar als er een andere plek is op straat waar hij redelijkerwijs kan staan kun je dat wel voorstellen.
Officieel moet het volgens mij. Net als zo’n klein invalidewagentje. Die moeten over een tijdje ook op een gewone parkeerplaats parkeren. Ik vind het maar zonde van de ruimte.
In de meeste gemeenten mag je motor niet op de stoep geparkeerd staan! Dan moet het dus wel. Of in de voor- / achtertuin inderdaad ;).
@Nidorina @Merel @Flamoes
De parkeerdruk is inderdaad wel hoog. Ik zou ook niet direct op hoge poten naar die mensen toe gaan hoor, maar wat Flamoes ook zegt inderdaad, het voelt wat zonde van de ruimte of zo, omdat het zo’n klein ding tov een grote ruimte waar ook een auto had kunnen staan. Maar inderdaad, ik kan die mensen niet dwingen om hem in hun tuin te zetten, maar vind het wel iets om in de gaten te houden als het allemaal weer vol staat. Dan kan de motor eventueel ook op de stoep ja.
Dat weet ik, maar in mijn gemeente mogen ze wel op de stoep, mits ze niet in de weg staan. Zoals ik al zei ga ik niet direct naar die mensen toe, het zou hooguit iets zijn als het overal vol is en dat echt vaker voorkomt, maar dat is nu (nog) niet aan de orde. Was gewoon benieuwd wat anderen daarvan vonden.
Ik snap je ergernis, zeker in combinatie met dat het gewoon wel moet. Zo irritant als je denkt dat er parkeerplek is en er dan achterkomt dat er een motor/45-km wagen/smart staat.
Raak helemaal gefrustreerd als ik over het parkeren lees. Toen wij nog 2 auto’s hadden zorgen we er altijd voor dat we ze beide op de oprit zetten.
Moesten we s ochtends soms wel een auto verzetten ivm eerder weggaan. Maar op een gegeven moment zette een van de buren hun 2e auto telkens voor ons, of ons buurman zijn huis. Terwijl zij ook gewoon plek voor 2 hebben, en ook plek voor hun eigen huis, maar blijkbaar willen ze niet uitkijken op een auto ofzo. Vanaf toen zette we ook gewoon een auto voor ons huis.
Nu hebben we 1 auto, maar staat onze oprit vol met dingen om te verbouwen. Dus zetten we de auto netjes voor de oprit, zodat er ook nog een auto voor ons huis kan. Maar mensen zetten nu hun auto soms ook gewoon voor onze oprit als we weg zijn, vind dat zo raar.
Als we klaar zijn met de achtertuin gooien we de voortuin plat voor 2 extra plekken, probleem opgelost.
Voor de oprit van een ander is gewoon asociaal. Dan kun jij dus niet meer weg met de auto als je dat zou willen? Zoiets doe je toch niet
Haha inderdaad, in zo’n geval had ik met mijn eigen auto míjn oprit geblokkeerd zodat de eigenaar van de auto moet aanbellen om zelf weg te kunnen rijden.
Ik woon naast een school en het is schijnbaar echt nodig om met de auto te gaan, maar oke niet mijn probleem. Maar er parkeren soms gewoon mensen IN mijn tuin. Dus ik heb laatst mijn scooter er passief agressief voor geparkeerd en ben toen de hond gaan uitlaten. Later alligator.