Ik was langs de politie gegaan en die konden me alleen vertellen dat het een melding was van geluidsoverlast, terwijl de politie tegen mijn schoonmoeder zei dat het een melding was van huiselijk geweld.
We zijn met zenuwen vanavond naar de buren gegaan. We zijn even met ze gaan zitten en hebben alles uitgelegd. Ze hadden een melding gedaan, omdat ze ons gisteravond en vandaag heel erg stil vonden, terwijl we expres juist stil waren haha en vandaag waren we al vroeg naar werk/school. Ze hebben gebeld naar een speciaal nummer voor huiselijk geweld, omdat ze dachten dat ik misschien wel dood in mijn woning zou liggen. Dat was wel heftig om te horen dat ze dus zo bezorgd waren, terwijl wij gewoon weg waren, met de gedachte dat er niets was.
De mensen aan de telefoon vonden het blijkbaar zo heftig dat ze de politie eropaf hadden gestuurd. Ze vertelden er ook bij dat dit ook al was gebeurd bij de vorige bewoners. Daar lag op een gegeven moment 1 van hen bloedend in het portiek, vandaar dat ze dit geen tweede keer wilde laten gebeuren. Alleen hadden zij het over meerdere keren schreeuwen, waar ik verder niets vanaf wist. Het was een beetje uit z’n verband getrokken, maar het was vooral bezorgdheid vanuit hun kant, want ik ook wel waardeer en we ook hebben benadrukt.
Het was uiteindelijk een heel goed gesprek, maar ook wel heftig dat ze dat over ons dachten. Blijkbaar had heel het portiek erover en gaan ze nu ook de andere buren inlichten dat er niets aan de hand is. Ik heb een beetje gemengde gevoelens over deze situatie.