Burenergernissen (Deel 1)

ik vind het heel goed en knap van je als je dat doet, zeker gezien de omstandigheden!

en je zou even naar 0900-8844 kunnen bellen (geen spoed, wel politie) en even overleggen.

edit: ik zie nu je edit, zou ik zeker doen. kunnen ze ook aantekening maken van jouw verhaal, altijd handig mocht t nog eens voorkomen.

Thanks! Ik ga gelijk langs

Ik vind het vooral heel bizar dat de politie direct de deur probeert te forceren…

1 like

Ja ik vraag me ook af wat die schreeuw was en ben nu eerlijk gezegd bang (misschien beetje overdreven) dat als ik straks een huilbaby krijg, jeugdzorg ineens voor m’n deur staat.

Hoe het gegaan?

Ik was langs de politie gegaan en die konden me alleen vertellen dat het een melding was van geluidsoverlast, terwijl de politie tegen mijn schoonmoeder zei dat het een melding was van huiselijk geweld.

We zijn met zenuwen vanavond naar de buren gegaan. We zijn even met ze gaan zitten en hebben alles uitgelegd. Ze hadden een melding gedaan, omdat ze ons gisteravond en vandaag heel erg stil vonden, terwijl we expres juist stil waren haha en vandaag waren we al vroeg naar werk/school. Ze hebben gebeld naar een speciaal nummer voor huiselijk geweld, omdat ze dachten dat ik misschien wel dood in mijn woning zou liggen. Dat was wel heftig om te horen dat ze dus zo bezorgd waren, terwijl wij gewoon weg waren, met de gedachte dat er niets was.

De mensen aan de telefoon vonden het blijkbaar zo heftig dat ze de politie eropaf hadden gestuurd. Ze vertelden er ook bij dat dit ook al was gebeurd bij de vorige bewoners. Daar lag op een gegeven moment 1 van hen bloedend in het portiek, vandaar dat ze dit geen tweede keer wilde laten gebeuren. Alleen hadden zij het over meerdere keren schreeuwen, waar ik verder niets vanaf wist. Het was een beetje uit z’n verband getrokken, maar het was vooral bezorgdheid vanuit hun kant, want ik ook wel waardeer en we ook hebben benadrukt.

Het was uiteindelijk een heel goed gesprek, maar ook wel heftig dat ze dat over ons dachten. Blijkbaar had heel het portiek erover en gaan ze nu ook de andere buren inlichten dat er niets aan de hand is. Ik heb een beetje gemengde gevoelens over deze situatie.

14 likes

Ja sorry ik had dus niet gelezen dat de buren dus op dat moment geschreeuw hadden gehoord :sweat_smile: dat maakt de zaak natuurlijk anders.

Ik vind het best raar dat dat verhaal van de vorige bewoners erbij wordt gehaald, dat is toch een totaal andere situatie die losstaat van jullie?
En dat ze bellen als het overdag stil is? Logisch, de meeste mensen zijn overdag niet thuis.
Fijn dat jullie het gesprek zijn aangegaan. Ondanks de goede bedoelingen zou ik er zelf toch een beetje boos om worden.

4 likes

Jeetje wat een nare situatie dit. Natuurlijk fijn dat ze zo alert zijn maar ik zou me dan toch niet meer Zo op mijn gemak voelen in mijn eigen huis.

5 likes

Ik ben nu bij mijn ouders en hun buurman heeft een domme hond die al 3 katten van ons gebeten heeft (waarvan 2 overleden), en die man laat die hond gewoon de hele dag alleen in de achtertuin zitten. Echt fucking irritant want hij zit al de hele dag te blaffen en te huilen. Neem dan geen hond als je hem alleen maar in de tuin laat zitten en niet kan opvoeden.

Dat is toch veels te koud nu? Je kunt een melding ervan maken.

2 likes

Lijkt mij ook, mijn moeder gaat er zsm een melding van maken bij de dierenpolitie.

2 likes

Heb ik ook een keer gedaan. Alleen valt er niet veel te doen vaak. Als er een bak water staat, hij krijgt eten en kan schuilen is het goed genoeg. De puppy van mijn buren kon “schuilen” onder een partytent, nou is gewoon koud hoor.

1 like

Welke idioot laat een puppy nou buiten zitten? Een volwassen hond is vreselijk, maar een puppy nog net een tikje zieliger :sob:

3 likes

Ja, ik weet het. Zo zielig, gooide ook altijd koekjes over het hek. Heb wel meerdere keren gebeld en de hond was op een gegeven moment wel weg. Wat er gebeurt is weet ik niet, die mensen spraken geen nederlands.

1 like

Mijn appartement was altijd heel stil, maar ik heb het een tijdje onderverhuurd en nu ik terug ben heb ik opeens last van de buren. Het buurmeisje (8 jaar ofzo) doet aan touwtje springen op de gang (!) van de flat. En tussen mijn appartement en dat van mijn buren zit aan 1 kant een inham, zodat er nog een paar ramen zijn. Ik snap echt dat als je als kind opgroeit in een flat je de gang als speelterrein ziet, maar dat is het gewoon niet. Als je daar dan gaat spelen, oké. Maar touwtje springen vind ik echt te ver gaan, dat dreunt enorm door. En dan soms ook nog om 7-8 uur s ochtends…
En mijn bovenburen hebben tegenwoordig bijna dagelijks seks, waarbij de vrouw alles bij elkaar kreunt/schreeuwt. Liefst in 1-2 uur s nachts of 6 uur s ochtends :neutral_face:

Een kleine ergernis waar ik helemaal niks mee kan is het zware tekort van parkeerplekken hier. Sommige buren hebben met twee bewoners drie uur of vier auto’s per adres. En blijkbaar heb ik de trend van busjes ook gemist want ondertussen is het wagenpark hier in de straat uitgebreid met allerlei kampeer en bedrijfsbusjes. En ik weet dat niemand ‘recht’ heeft op parkeren voor de deur maar het irriteert mij wel dat ik continu tegen zo’n lelijke bus zit aan te kijken en als ik thuis kom drie straten verder op moet parkeren. Ik snap gewoon niet dat mensen die drie, vier auto’s hebben denken: goh het is best aso als ik alle parkeerplekken inneem met mijn complete wagenpark laat ik zelf mijn auto ergens anders parkeren.

1 like

Hier hetzelfde. Mensen met drie of vier auto’s die ze allemaal voor de deur willen hebben en zichzelf niet aso vinden. Er is 1 parkeerplek precies voor ieder huis en elke keer als op die voor mijn huis een auto stond heb ik er gewoon een briefje op gedaan met svp niet hier parkeren. Paar keer boze mensen aan de deur gehad want het is gewoon openbaar maar er staat nu bijna nooit meer een andere auto, alleen soms van bezoek ofzo.

Oh ik vind dit soort dingen echt vreselijk om te lezen :sweat: idd een melding maken :pensive:

1 like

Vooral die bedrijfsbusjes zijn irritant. Laat ze lekker bij het werk of verderop staan.
Een buurvrouw bij ons heeft keer gebeld naar dat bedrijf dat die bus alles blokkeerde.
Buurman kwam bij ons verhaal halen omdat het voor ons huis staat maar wij waren het niet.
Nu zet hij het wel ergens ander neer, dus misschien helpt dat.
Buurvrouw wist overigens niet bij wie die bus hoorde.
Heb het idee dat veel buurten ook niet gebouwd zijn op 2 of 3 auto’s per huis maar net 1tje.