Burenergernissen (Deel 1)

Ik zou met zo’n buur gewoon alles wat ze doet gaan melden (politie + huurbaas) en je zelf zo voorbeeldig mogelijk gaan gedragen. Dan wordt er iniedergeval een dossier aangemaakt en bijgehouden. Als het verder blijft escaleren heb je iets om op terug te vallen. En inderdaad aangifte doen van die klap. Dat is zo een enorme stap te verder. Maar besef: ze is gewoon echt crazy dus ik zou kwaad (voor je eigen veiligheid) niet meer met kwaad gaan bestrijden. Je weet oprecht niet war de volgende stap is.

Blijft me verbazen hoe lang mensen die je op t spits drijven er mogen blijven wonen. Mijn echt gekkie huisgenoot jaren terug terroriseerde het hele huis. Wekelijks geklaagd bij de huurinstantie en toen wilden ze met het huis mediation. Vervolgens stuurde die jongen een eisenlijst van een pagina (dat er een advocaat bij mocht zijn, dat hij alles mocht opnemen enzo) en zei de verhuurder: ja met dat soort figureren gaan wij niet in gesprek. Waarna er dus gewoon niks gebeurde.

4 likes

Sowieso aangifte doen ! En inderdaad alles opschrijven en de wijkagent inlichten.

2 likes

@kali Wat een rotsituatie met je buurvrouw :-1: Ik had persoonlijk alleen al veel sneller contact opgenomen met Woningbouw of andere organisaties die je kunnen helpen, ipv zelf spullen op de gang te gaan zetten bijvoorbeeld. Het lijkt me beter om de eer aan jezelf te houden en je niet te verlagen tot haar soort gedrag, zodat jij iig niet van de ingeschakelde organisaties te horen krijgt dat je zelf ook hebt bijgedragen aan de escalatie.

4 likes

Er ligt iets heel plakkerigs beneden in het trappenhuis, echt een grote plas. Wtf, echt ranzig. Geen idee wat het is. Ga maar een briefje ophangen met de vraag of iemand het wil opruimen (is toch belachelijk dat ik dat moet vragen).

En verder staan er al sinds maandag bloemen van buren bij ons. Die kan ik dus straks weggooien.

Ja dit is precies wat ik bedoel met dat ik denk dat je beter de eer aan jezelf kunt houden. Zou dat wel echt doen vanaf nu, dan kun je namelijk wel met goed fatsoen de politie inschakelen als het echt uit de hand loopt.

2 likes

Mijn buren zijn nu al belachelijk harde muziek aan het draaien :roll_eyes:

Dat zo’n buurjongen mega idioot hard de stalentrap afrent. Echt wtf,ik liep voor hem en ik dacht echt wat komt door voor losgeslagen koe achter me aan. De hele trap trilde. Ik wilde expres niet achterom kijken want ik dacht eerst dat het een andere buurman/jongen was die echt vermoeiend kan zijn. Het stomme is hij moest niet eens de deur uit maar hij liep naar een wasmachine die hij volgens mij deelt met 1 of 2 personen. Wist niet dat zn leven daarvan afhing. En hij zei vrolijk hoi dus dat deed ik alsnog ook maar.

Een paar maanden geleden hadden we iemand of meerdere mensen (nooit duidelijk geworden wie) die bijna elke dag in allebei de liften plasten. Nu was het al een tijdje rustig maar die persoon is helaas weer terug. Eerst dacht ik misschien zijn het de hangjongeren die niet in de bosjes willen maar die heb ik al een tijdje niet meer gezien. Dus het zijn of andere mensen nu of het was al die tijd een bewoner. Ik vind het een beetje jammer. Kan nu altijd de trappen op naar de zesde verdieping in plaats van met de lift tot de vierde en dan de rest met de trap. Wel een goede workout.

Wtf? Waarom dan? En hoezo iedere dag, in beide liften?
Ik zou zo niet kunnen leven met die nieuwsgierigheid en gaat posten bij die lift…

1 like

mijn buren dumpen alles in het steegje van de fietsenstallingen. bakstenen, dode planten, decoratie en een paar weken geleden ook een hele zak zand. het leuke is dat er ongeveer 20 katten in de omgeving wonen die daar nu ALLEMAAL kakken. en hoe meer dat doen, hoe meer erbij komen want blijkbaar trekt dat aan. en omdat dat zand nu al helemaal vol oude drollen zit, doen ze het er ook naast (waar je dus moet lopen). :rage::rage::rage: elke ochtend moet ik dus uitkijken waar ik loop, en het wordt steeds donkerder in de ochtend dus echt leuk. plus het stinkt zo ontzettend want er zijn een paar in de diarree. en nu trekt het óók nog eens naaktslakken aan die helemaal lekker gaan op die kak dus daar fiets/loop ik ook steeds overheen en dat vind ik ook vies. en zielig.

3 likes

Jouw situatie is niet grappig maar ik ga helemaal stuk om dit

27 likes

Wij hadden ook iemand die elke dag overal in de flat piste. Bleek dus dat die persoon iets aan zijn blaas had en weigerde naar de dokter te gaan :angry:

1 like

wat ik me in zulke gevallen altijd afvraag: stel dat je het echt niet houdt en je hebt een ongelukje in de lift ofzo, dan maak je dat toch schoon???
ik zou echt rennen om een emmer sop te halen etc.
dan ga je toch niet gewoon naar binnen en klaar??? raadsels raadsels

2 likes

Hè, dit vind ik wel heel raar. Als je in die flat woont en je staat in de lift ben je dicht bij huis. Ik heb een buurman ook weleens voor onze portiek zien plassen tegen een boom en ik begreep er niks van. Je huis is 5 meter lopen oid

Kun je dit niet ergens melden? Dit is toch gewoon dumpen van afval ofzo. Staan dikke boetes op

1 like

Helaas is niet iedereen zo :nauseated_face: Toen mijn hond een keer in de lift kotste ben ik met de hele inhoud van het keukenkastje teruggerend. Maar als je dan ziet dat iedereen alles maar laat liggen vraag je je wel af waar je het voor doet.

@Westwood Nou, als je moet dan moet je, maar ik kan me er idd niet zo veel bij voorstellen. Deze man is betrapt, omdat hij toen ook een keer bij een boom ging plassen. Tja, toen moest hij wel naar de dokter.

1 like

Ik ken maar al te goed het gevecht van blaasproblemen hebben, maar ik kan me zelf zo slecht voorstellen dat je in de lift op een paar m afstand van je huis gaat plassen. Zegt wellicht dan meer over mijn inlevingsvermogen, haha

Volgens mij ben ik echt een kutbuur momenteel. Mijn vriend en ik zijn al een tijdje aan het klussen, maar omdat we ook gewoon werken, gebeurt het meeste in de avonduren en in het weekend. We hebben de buren van tevoren laten weten wat we gaan doen en hoe lang het ongeveer zal duren. We proberen er ook echt wel rekening mee te houden om niet te vroeg te beginnen of te lang door te gaan (buren aan één kant hebben jonge kinderen). Hebben ze echt op het hart gedrukt dat ze het moeten laten weten als ze ergens last van hebben, maar hebben nog niks gehoord. Het zal dus misschien wel mee vallen, maar voel me er toch rot over. Als we klaar zijn, zal ik iig een grote bos bloemen voor ze halen!

3 likes

Nou als ik zo hoor hoe erg je rekening houdt met je buren, alles communiceert en dan ook nog een bos bloemen gaat aanbieden denk ik dat je alles behalve een kutbuur bent, behalve niet klussen kun je niets doen om het voor je buren fijner te maken volgens mij! Superlief van je hoe je het aanpakt :blush:

14 likes

@Fredje helemaal mee eens! Hele fijne buur ben je juist, kunnen veel buren wat van leren :smiley:

1 like