Burenergernissen (Deel 1)

Precies. Ik snap zeker dat die persoon er waarschijnlijk niks aan kan doen. Maar je moet je als bewoner wel veilig blijven voelen.

Toen ik nog ambulante begeleiding deed, heb ik me eigenlijk nooit voorgesteld aan de buurt. Ook omdat clienten ook niet altijd aan de buurt willen laten merken dat ze begeleiding hadden.

1 like

@Alicante @monkeyslut @Paardenmeisje Wat voor plafond hebben jullie? Volgens mij kan het daar aan liggen. Want ik hoor ook wel eens dat knikkergeluid en dacht van wat laten mijn bovenburen toch steeds rollen, maar hier schijnen het kogellagers in het plafond te zijnā€¦

1 like

In vrijwel iedere regio is er een meldpunt zorg en overlast, onderdeel van de ggd. Daar kun je een melding doen en dan kan er hulpverlening outreachend naartoe. Op die manier komen zulke mensen in beeld en kan er hulp ingezet worden.

Een tijd geleden had ik een buurjongen die ook onder ambulante begeleiding woonde, maar hij voelde zich zo eenzaam daar dat hij zijn hele (boven) woning in de brand had gestoken terwijl hij er gewoon naar stond te kijken op zijn balkon. Brandweer en politie erbij natuurlijk . zijn verklaring was ook letterlijk dat hij benieuwd was wat er zou gebeuren :woman_shrugging: hij is meegenomen door de politie, daarna nooit weer gezien. Best sneu eigenlijk voor zoā€™n jongen.

Ik weet het. We hebben inmiddels iedereen en alles ingeschakeld, maar het gaat zeer langzaam. Ik denk dat men niet beseft hoe onveilig het kan voelen als iemand in je omgeving als een tikkende tijdbom rondloopt. Deze buurman roept midden in de nacht dat hij ā€˜onsā€™ gaat neersteken en alles in de fik gaat steken. Hij bedoelt dan niemand in het bijzonder, maar ik heb wel heel wat nachten wakker gelegen door dit geschreeuw. We zijn nu al bijna een jaar bezig met meldingen maken en de GGZ zegt: ja, hij komt zijn medicijnen halen, dus hij is behandeld. Behoorlijk frustrerend!

Ik heb geen idee eigenlijk! Heb het nu al een tijdje niet gehoord.

Hoe gaat het nu met deze situatie?

1 like

1 van mijn (over)buren zou de politie hebben gebeld omdat ze iemand met een lamp in mijn woning zagen. Gevolg: 4 man van de politie die mijn huis binnenstormen, ik schrik me het apelazarus en mā€™n huis wordt binnenstebuiten gekeerd om zeker te weten dat er niemand anders aanwezig is.

Geen idee waar die melding vandaan komt, maar er is hier niemand behalve ik en ik ben fucking bang nu nu de politie zomaar mijn huis is binnengevallen. Heb ook echt pijn in mā€™n borst zo hard ben ik geschrokken. Voel me nu nog meer in de gaten gehouden door mijn buurtgenoten :confused:

5 likes

Huh, wat een vaag verhaal. De politie heeft ook niet eerst aangebeld? Ze zijn naar binnen gestormd, omdat buren iemand met een lamp zagen? Ik snap het niet.

2 likes

Huh wtf super eng en midden in de nacht ook echt???

2 likes

Wow heftig zeg! Hopelijk gaat het weer een beetjeā€¦

1 like

Wat een ontzettend naar verhaal! Rukken ze meteen zo uit na Ć©Ć©n telefoontje?
Ik zou vandaag ook even bellen naar de politie en om meer uitleg vragen.

1 like

Ze hadden eerst aangebeld, maar toen ik de deur open deed trapte een agent hem keihard open en stormden ze naar binnen. Werd ook ondervraagd en naar mijn ID gevraagd šŸ¤· Alsof ze in eerste instantie niet eens geloofden dat ik daar woonde.

Voor de rest komt het daar wel op neer ja. De buren zagen iemand met een lamp.

Mijn idee was dat er een auto voorbij reed en die naar binnen scheen. Door omstandigheden staat mijn bovenverdieping ff leeg, dus dat schijnt dan door. Er waren natuurlijk ook geen braaksporen en de enige manier waar je bij mij naar binnen kan is de voorkant. Dus de gedachte dat iemand in mijn huis zou zijn snap ik ook niet helemaal. Ze stonden ook half tegen de deur te beuken? Wat heeft dat nou voor nut?

Oja en uit wraak dat ze voor de deur stonden heeft mijn buurvrouw weer een kwartier lang met de portiekdeur lopen smijten. Ik hoop dat haar vingers er tussen komen.

Wat heftig. En je deur, is die beschadigd?

Jezus wat heftig!
Vind het ook niet normaal hoor, in je eigen huis hoor je je toch veilig te voelen dus kan me voorstellen dat je dat gevoel nu totaal niet meer hebt. Ook dat iemand daarvoor de politie gaat bellen?? Dan zou ik toch eerst wel even proberen er zeker van te zijn dat er meer aan de hand is.

1 like

Nee, ik had gelukkig op tijd open gedaan.

Ik vind het echt verbazingwekkend. Dat ze meteen binnenstormen zonder ā€œtoestemming vragenā€ van, ā€œGoedenavond, we kregen een melding dat er een verdacht persoon binnen is, mogen we kijken?ā€ Dan kun je akkoord gevenā€¦

4 likes

Ongelooflijk dat dit gebeurd is. Ik heb dit vol verbazing zitten lezen.
Hoe gaat het nu met je? Ben je al wat van de schrik bekomen?

2 likes

Ik ga de komende week bij mijn vriend slapen, zit al in schrikmodus zodra ik een deur hoor klappen. Wel anderhalf uur extra reistijd maar dan voel ik me wel veilig.