Burenergernissen (Deel 1)

Is dat niet de buis of de kachel/verwarming?

HUH nee ik zou sowieso aangiften gaan doen! Wat een idioot!!

Jaa! Bij mij was het midden in de kamer en steeds sneller getik ofzo, dus zeker geen verwarming. Durf je het te vragen?

1 like

Hebben ze niet een kledingkast met schuifdeur? Ik hoor het ook bij mijn bovenburen en heb het idee dat ze dan hun kast open en dichtdoen.

1 like

Ja dit heb ik dus ook! Ik snap gewoon NIET wat ze aan het doen zijn. Ik hoor het as we speak.

2 likes

Ik had ooit ook zo’n mysterie! Hoorde telkens een soort plof en steeds op dezelfde plek.
En toen ben ik er later achtergekomen na veel eigen hersenspinsels en een toevallige gesprek, dat het hun kat was die dan steeds van de kast sprong na zijn slaapje. toen ik dat wist, moest ik steeds een beetje glimlachen als ik dat dan weer hoorde <3

47 likes

Ik zou er serieus een verlofdag voor over hebben zodat je hun auto de hele dag vast kan zetten op jouw plek

31 likes

Bij mijn vorige bovenbuurman bleek het de oplader voor zn telefoon te zijn, die hij uit het stopcontact trok en op de grond liet vallen.

3 likes

Mijn allerliefste buren (niet die van hierboven, maar van hiernaast die nooit gedag zeggen) gingen om kwart over 6 's ochtends spontaan een kwartier lang met de voordeur gooien. Dat was een erg goed begin van de dag.

Huh? Why?

1 like

Dat vraag ik me ook af…

Ik hoor de hele middag al zulke bizarre geluiden van boven komen. Volgens mij is mijn buurman heen en weer aan het rennen en springen ofzo? Mijn ramen trillen ervan. Vanochtend was hij ook al bezig om 6 uur, echt wtf

In mijn appartementencomplex ligt ook altijd rotzooi op de grond.
Peuken, zakdoekjes, een lege tandpasta tube (hoe dan?).

Of als de hond per ongeluk in de gang heeft geplast (kan gebeuren…), ruim het dan even op…

Is het raar om 's avonds te vragen of de muziek zachter kan als het nog geen 22:00 uur is geweest maar je de muziek wel door je noise canceling koptelefoon heen hoort terwijl je een serie aan het kijken bent?
Het is vooral de bas (?) die heel mijn huis laat trillen…

Eh nee. Als je huis trilt lijkt me dat een heel normaal verzoek.

11 likes

Ik had een buurman die psychotisch was. Opeens had die het glas uit de gemeenschappelijke voordeur geslagen en lag de hele gang (tot aan de derde verdieping waar die woont) vol met bloed.

Van een andere buurman hoorde ik dat die mee is genomen door de politie.

He bah. Wij hebben ook zo iemand in de straat wonen. Heel akelig!

Vaak krijgen mensen die dat hebben wel ambulante begeleiding en als zoiets gebeurt kun je die begeleiding aanspreken, dat stelt misschien wat gerust? Ik vind het eigenlijk vooral meer zielig dan ergerlijk, maar goed ik ben bevooroordeeld.

3 likes

Hmm sorry. Ik vind dat helaas wel ergerlijk, ook zeer zeker zielig voor die persoon. Maar ontzettend ergerlijk voor de buren.

Maar hoe weet ik wie die begeleiding is en hoe ik die kan bereiken?

Helaas heeft niet iedereen die begeleiding maar als het wel zo is, dan komt diegene meestal eens in de week langs dus wellicht zie je diegene langskomen. (Ik heb ooit in een buurt gewoond waar diegene zich gewoon kwam voorstellen maar ik weet niet of dat altijd zo is.) Zo niet dan kun je misschien contact opnemen met de wijkagent of als het zo uit de hand loopt als met die ruiten zelfs de politie.
Dat die persoon er niets aan kan doen betekent natuurlijk niet dat je het maar moet laten gaan als je je ongemakkelijk of onveilig voelt.

1 like