Burenergernissen (Deel 1)

Mijn buren zijn altijd superkinderachtig met parkeren en hun auto enzo. Het is gewoon openbaar parkeren, maar zij willen hun eigen auto altijd voor hun huis hebben staan, en ze plakken dus briefjes op andermans auto’s als die voor hun huis staan. Ze staan steeds achter de gordijnen te loeren, en als die plek dan weer vrijkomt rennen ze meteen naar buiten om hem weer op ‘hun’ plek te zetten.
Mijn vader was een keer bij ons aan het klussen en zijn auto stond op ‘hun’ plek. Toen kreeg hij dus meteen een briefje op zijn auto of hij niet voor hun huis wil parkeren. :roll_eyes:
Het is niet alsof je hier ruime keus hebt ofzo, er zijn maar net genoeg plekken voor iedereen. Meestal heeft iedereen wel zo’n beetje zijn eigen plek, maar als er eens een auto bij komt of ‘verkeerd’ staat staat dus automatisch iedereen ergens anders. Boeiend.

Maar goed, van het weekend had de buurman ineens zijn auto op één van ‘onze’ plekken gezet, terwijl die van hem vrij was. Ja, dat moet je dan niet doen hè, als het zo belangrijk voor je is. :face_with_raised_eyebrow:
Hij had hem ook vrij aso geparkeerd, ik kon er nog maar net voor staan.
Dus ik heb mijne expres heel strak voor die van hem gezet. Wel keurig binnen de streep, maar hij stond helemaal vooraan tegen de streep en ik dus helemaal achteraan tegen de streep.
Vanmorgen hoorde ik hem zijn huis uit komen dus ik ging gelijk kijken voor het raam. Hij ging eerst heel lang kijken naar mijn auto, vervolgens stapte hij in en bleef nog zeker 5 minuten zitten. En daarna moest hij 4x steken om zijn auto eruit te krijgen. Hij vond het denk ik niet leuk. (hij kan trouwens ook echt niet rijden, want hij kon gewoon 1,5 meter naar achter en in 1x uitrijden ). Maar ik heb ervan genoten.
Dus, opbokken nou van onze plek. :wave:t2:

67 likes

In de straat hier is ook een auto overschot of te weinig plekken. Het is maar hoe je het ziet.
Voor ons huis hebben we parkeer plekken. Van de week had iemand tegenover deze plekken zijn auto op de stoep gezet. Wat absoluut geen parkeer plaats is. Stond ook bij andere mensen voor de deur. Hierdoor kon ik niet goed uitrijden. Moest wel 3 keer steken en mijn vriend keek mee om te zorgen dat ik geen schade zou maken. Maar was wel heel vervelend.

De vrouw die daar woonde kwam naar buiten of te vragen of ze aan de eigenaar van de auto moest vragen on hem te verplaatsten. Super lief maar niet nodig.
Ze haalde ook dat die persoon die auto daar gewoon neer had gezet.

1 like

Wat zijn dit voor kinderachtige mensen zeg, die hebben echt tijd teveel

2 likes

Bij ons zetten alle buren altijd auto voor ons huis, ook visite terwijl de straat leeg is. Ik zeg er ook wat van want uitrijden van de oprit is rot als er een auto staat. Je ziet niks. Dus dat zeg ik ook, je ziet dan opeens een lampje branden als ik zeg dat ze ook aan de overkant kunnen parkeren. Is 1 auto breedte verder. Dan heeft niemand er last van. En onze buren de visite vaak op de gedeelde oprit dat je milimeter werk er langs kan.
En laatst stond iemand op de stoep, het is dat we nu even geen hekje in de voortuin hebben anders kon ik er niet uit.

Zo herkenbaar die parkeerergernissen. Hier in de wijk zetten mensen standaard hun auto’s in de bocht voor hun huis, terwijl 3 meter verderop er altijd (meerdere) parkeerplekken vrij zijn. Deze zomer hadden ze ook de caravan de hele week in de bocht gezet. Hierdoor kun je niet meer met twee auto’s elkaar passeren en dat terwijl er gewoon heel veel plek is… Puur omdat ze geen zin hebben om die paar meter te lopen.

Ik dacht dat ik geen buren ergernissen had maar nu ik over het parkeren lees.

De buren van de buren hebben 2 auto’s en een eigen vrij lange oprit. Passen makkelijk 2 auto’s achter elkaar, doen wij ook. Maar ze zetten er altijd 1 auto neer, begrijpelijk als de een later weg moet dan de ander ofzo. Maar ipv de 2e auto voor hun eigen huis te zetten, wat prima kan, zetten ze hem altijd bij een van de buren voor neer en soms ook bij ons.

Meer en ergernis van onze buurman, want meestal staat de 2e auto daar, maar ik leef met hem mee.

Haha dit hoort misschien meer in het opbiechttopic ofzo maar dit topic doet me echt denken aan mijn thuissituatie toen ik een jaar of 3/4 was.
We woonden in een twee-onder-een-kap en ik heb een broer en een zusje, en onze buurman was echt zo’n super chagrijnige man die ALTIJD zeurde. Echt zo iemand die de bal lek steekt als je hem per ongeluk over de schutting schopt weet je wel.
Anyway toen hij dus ook ging klagen bij m’n ouders dat hij al twee weken lang tussen 8 en 9 ZO’N herrie hoorde en ZO’N getik tegen de wanden namen mijn ouders het dus ook met een korreltje zout, en ontkenden ze alles.
Tot mijn ouders een keer bij op m’n slaapkamer kwamen nadat ik in was gestopt en zagen dat ik zo’n klein stuiterballetje tegen de muur aan het kaatsen was - Elke avond 20 minuten lang…
Ze voelden zich ook echt wel heel schuldig en hebben dat ding meteen afgepakt maar toch haha.

26 likes

Bij ons woonde de tandarts in de straat en die was natuurlijk heel stom want die zei dat je niet te veel moest snoepen en je tanden moest poetsen. Wij hebben toen ooit allemaal briefjes gemaakt met ‘Poets nooit je tanden!’ en ‘Snoepen is gezond!’ en ‘Drink enkel cola!’ en die door zijn brievenbus gedaan. Onze ouders wisten dat maar zeiden niks. Hoorde helemaal bij mijn VPRO-opvoeding.

28 likes

Onze buren zijn de voortuin opnieuw aan het bestraten en hebben meteen mijn heggetje eruit getrokken dat op mijn grond staat en gaan ook vrolijk daar bestraten? Buurvrouw durfde niet naar buiten te gaan terwijl ik buiten was dus ze weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn. Zoveel zin in om morgen bij ze aan te bellen dat ze van mijn voortuin af moeten blijven, me favo.

3 likes

Kut van je spiegel.

Maar wat raar van die man. Maar hebben zij geen eigen parkeerplek dan? Oude mensen klagen altijd over de jeugd, terwijl zij vaak denken dat ze het helemaal zijn.

3 likes

Oh please hou ons op de hoogte hoe het afloopt, love dit soort sensatie.

8 likes

Lag gister echt half te janken in mijn bed door mijn bovenburen. Feestje, keihard, deels op de balustrade, tot 4 uur 's nachts. En ik kon om 6 uur op voor mijn eerste werkdag.

Zo vervelend. Die mensen zijn gewoon volwassen maar er stonden toch vrouwen te krijsen op de balustrade (waar ik onder slaap). Kwam een buurman naar buiten om te zeggen dat ze stil moesten zijn. Gingen ze hele tijd zo heel kinderachtig ‘sshtt’ tegen elkaar zeggen en dan nog keihard lachen. Man man man

Hoezo begrijpen mensen niet dat als je op het balkon gaat staan lullen, het voor de mensen naast, onder en boven je het net is alsof ze naast een terras slapen? Deze gasten zitten de hele dag binnen, maar zodra het 11u is geweest, besluiten ze buiten te gaan staan. Ik ben ze zo zat.

Mijn buren gingen laatst ook om half 6 in de nacht/ochtend afscheid nemen van hun bezoek… en 10 keer doei schreeuwen onder mijn raam die op kiepstand stond :rage:

Kan je niet iemand bellen als ze er staan? Mooier als het weggesleept wordt oid. Moeten ze maar luisteren en je kenteken staat er toch bij.
Als ze moeilijk blijven doen, foto’s maken met datum ed en dat versturen naar waar je betaald misschien dat die ze een offciele waarschuwing geven.

4 likes

Ennn het is weer na 9 uur en ik hoor weer gebonk boven me. Wat zijn ze toch aan het doen :roll_eyes:

Voor zoiets heb ik wel eens de politie gebeld hoor. Rot op met je feestjes tot 4 uur op een doordeweekse avond. Dat waren overigens wel buren die dat regelmatig deden, bij een keer zou ik het zo laten.

3 likes

Ik woon in een gebied met enkel studentenwoningen maar naast mij woont dus een gezin met twee kleine kinderen, ik neem aan stiekem. Die kinderen krijsen zo erg elke dag. Ik vind het ook echt zielig voor ze dat ze hier wonen. Maar ja ik ga maar niet klagen want ik neem aan dat je hier niet met je kinderen woont als je een andere mogelijkheid hebt.

*het is trouwens niet naar naar die kinderen bedoeld maar ze krijsen en gillen wel echt de hele dag. (Op een spelende manier, dat wel gelukkig.) Ze kunnen hier ook niet echt buiten spelen.

Zo irritant! Ik had dat in mijn vorige huis ook, toen besloten om nooit meer onder iemand te gaan wonen. Het leek ook alsof ze dagelijks een knikker op hun houten vloer lieten vallen? Ben nog altijd benieuwd wat dat was…

1 like

Hierdoor moet ik ineens denken aan een bovenbuurvrouw van jaren terug. Zij ging vaak springtouwen in huis. Na een tijdje heb ik gevraagd of ze dat niet even buiten kon doen. Toen werd ze boos. Maar ik heb haar daarna niet meer gehoord.

4 likes