Mijn buren zijn altijd superkinderachtig met parkeren en hun auto enzo. Het is gewoon openbaar parkeren, maar zij willen hun eigen auto altijd voor hun huis hebben staan, en ze plakken dus briefjes op andermans auto’s als die voor hun huis staan. Ze staan steeds achter de gordijnen te loeren, en als die plek dan weer vrijkomt rennen ze meteen naar buiten om hem weer op ‘hun’ plek te zetten.
Mijn vader was een keer bij ons aan het klussen en zijn auto stond op ‘hun’ plek. Toen kreeg hij dus meteen een briefje op zijn auto of hij niet voor hun huis wil parkeren.
Het is niet alsof je hier ruime keus hebt ofzo, er zijn maar net genoeg plekken voor iedereen. Meestal heeft iedereen wel zo’n beetje zijn eigen plek, maar als er eens een auto bij komt of ‘verkeerd’ staat staat dus automatisch iedereen ergens anders. Boeiend.
Maar goed, van het weekend had de buurman ineens zijn auto op één van ‘onze’ plekken gezet, terwijl die van hem vrij was. Ja, dat moet je dan niet doen hè, als het zo belangrijk voor je is.
Hij had hem ook vrij aso geparkeerd, ik kon er nog maar net voor staan.
Dus ik heb mijne expres heel strak voor die van hem gezet. Wel keurig binnen de streep, maar hij stond helemaal vooraan tegen de streep en ik dus helemaal achteraan tegen de streep.
Vanmorgen hoorde ik hem zijn huis uit komen dus ik ging gelijk kijken voor het raam. Hij ging eerst heel lang kijken naar mijn auto, vervolgens stapte hij in en bleef nog zeker 5 minuten zitten. En daarna moest hij 4x steken om zijn auto eruit te krijgen. Hij vond het denk ik niet leuk. (hij kan trouwens ook echt niet rijden, want hij kon gewoon 1,5 meter naar achter en in 1x uitrijden ). Maar ik heb ervan genoten.
Dus, opbokken nou van onze plek.