Hahaha slim! Die kippen zitten ook constant in onze tuin maar dat durf ik niet te doen haha. Dierenmishandeling sowieso. Al hoop ik stiekem altijd wel dat onze kat ze pakt. Maar hij speelt alleen met ze
zielig
Hoe zielig voor de haan inderdaad⌠Maar ik moest wel gniffelen om het feit dat je schoonvader gewoon het heft in eigen handen neemt en het probleem oplost. Diervriendelijker was geweest als hij het beest ergens in het bos had gedropt
Ik vind dit echt heel zielig
Wat zouden jullie doen in onderstaande situatie?
Ik woon nu al een jaar in een super leuke studio in het centrum van mijn woonplaats. Helaas is het wel super gehorig. Mijn vorige buurman was snachts altijd veel aan het rommelen en liet rond 03.00 altijd zân hond uit. Best vervelend. Toen hij wegging dacht ik nog âerger kan het niet wordenâ, dat was verkeerd gedacht haha. Inmiddels heb ik een drugsdealer naast mij wonen. Dus allemaal gare types die snachts in ons gedeelde halletje komen, heel veel gesmijt met deuren snachts⌠Ik lig continu wakker vanwege het geluidsoverlast en voel mij niet echt veilig meer. Nu is dat in de zomervakantie natuurlijk niet zo heel erg, moe op mân werk red ik mij wel. Maar volgende week begint mân studie weer en dan vind ik het wat minder grappig. Maar weet niet zo goed wat ik er mee moet? Hij is verder heel aardig⌠Mân huurbaas weet ook wat hij in huis heeft gehaald want die is op de hoogte van zân âberoepâ.
Ik vind hem aanspreken best spannend, wil ook niet als zeikwijf overkomen namelijk
Ja, eigenlijk moet ik dat gewoon doen.
Mensen die om fucking half 7 beginnen te klussen. En het is belachelijk luid. snap dat het moet gebeuren, maar begin dan rond een uurtje of 8.
Anonieme melding bij de wijkagent?
Bij mij in de straat reden de hele nacht dealers rond (was vrij duidelijk want iemand stapte in aan het begin van de straat en uit aan het einde).
Heb een keer wat nummerborden doorgegeven en daarna is het eigenlijk wel gestopt. Maar snap dat dat voor jou misschien iets meer een drempel is aangezien het je buurman is.
Als hij verder heel aardig is zou ik het eerst met hem bespreken. Ik zou het vanuit jezelf aangeven, dat je het met je studie wel fijn vindt als het 's nachts wat rustiger is. Bijvoorbeeld zachter met de deuren, op andere plekken praten dan in het gedeelde halletje etc.
Ja dan was ie door een rat ofzo gepakt buiten het zicht. Op een random plek loslaten is veel zieliger. En je schoonvader klinkt iig wel als iemand die weet wat ie doet @Wonderland. Tenminste als ik het zou proberen zou het significant zieliger zijn
Hahaha ik zou m DOEN !!!
Droog haha. âWe gaan ernaar kijkenâ
Mij maakt het geen fluit uit dat ze dealen maar waarom moeten ze zo luidruchtig doen snachtsđ¤ˇââď¸
Ik heb nieuwe bovenburen en ze hebben de muziek zo hard staan
Nieuwe achterburen die normaal al veel herrie maken en nu ook door een feestje.
Die mensen kunnen niet op een normaal niveau praten.
Late reactie maar ik vind dit eigenlijk wel ânormaalâ kinderachtig kwajongens (of kwameisjes) gedrag. Het is voor een kind heel logisch om een beetje boos te zijn op degene die heeft geklaagd bij jouw ouders, waardoor jij niet meer kan voetballen tegen de muur. (Logisch dat je daar over klaagt hoor, maar ik bekijk het even vanuit de ogen van die kinderen.)
Onkruid gooien is wel heeel irritant maar wel redelijk onschuldig/ze maken niks kapot/je kunt ook overal op zitten vitten. Ik snap wel dat die ouders niet meteen straf geven en er zelfs een beetje om lachen eigenlijk. Ik mis een beetje de verdraagzaamheid soms in dit topic.
Ik zou er zelf in ieder geval best om kunnen lachen. Zo van: âNou nu heb je me echt hoor, door onkruid over de schutting te gooien!!â
Ben op vakantie en ik mis het gekrijs van mân buren hun kleinkinderen en het deurengesmijt niet. Zoooo chillđ
Ja, nu je het zegt ben ik dat wel met je eens. Ik denk alleen wel dat je dat beter zelf met die kinderen kunt oplossen (ik zou voor een grapje kiezen maar kan evt. ook streng) dan steeds naar hun ouders te gaan. Als snap ik dat je daar na een werkdag de puf niet voor hebt.
@Flamoes @Mhysa
Ik reageer ook nog even omdat dit over ââmijnââ buurkinderen gaat. Dank nog voor jullie reacties, zet mij ook weer aan het denken! Ik heb eigenlijk de ouders aangesproken omdat ik het niet echt aan mij vind om die kinderen ââop te voedenââ zeg maar, dus het is niet mijn bedoeling geweest om als het ware te ââklikkenââ, maar ik realiseer me nu wel dat het voor die kinderen zo over kan komen. Ik denk dat ik het ook heb gedaan omdat ik gewoon niet zo goed ben met kinderen. Klinkt misschien stom maar ik heb echt niets met kinderen, zou ook niet zo goed weten hoe ik dat op een luchtige manier kan zeggen bijvoorbeeld. Nou goed, vandaar, maar ik houd het wel in mijn achterhoofd voor de volgende keer, dat ik het ook tegen die kinderen kan zeggen. Al hoop ik dat er geen volgende keer komt natuurlijk
Oh sorry ik had verkeerd gelezen tussen jou en @Mhysa. Was wel zo netjes geweest om je te taggen.
Ik had in eerste instantie ook bij de ouders geklaagd hoor, maar hun kleine âwraakactieâ was i.m.o. een ânormale kinderlijke reactieâ. Maar goed daar valt ook over te twisten want velen zijn het ook met jou eens.
Ik heb gelukkig bijna geen last meer van mn bovenburen, maar nu zijn ze alweer bijna een half uur aan het bonken? Normaal zou ik al gaan slapen maar ben nog wat aan het kijken dus dat scheelt. Ik heb een paar keer teruggebonkt met een stok maar weet niet of ze dat horen. Stomme wijven.