Naast mij wonen studenten en die lui zijn zooo vervelend. Dom geschreeuw, gegiechel, gezang, stoere verhalen die je helaas letterlijk kunt volgen etc. Ze zijn ook gewoon niet aan te spreken, want ze doen de deur dicht en gaan gewoon door. Hun huisbaas zit in onze vve en die praat af en toe eens met ze, maar dat heeft ook niet veel zin.
In onze straat is het alleen parkeren voor vergunninghouders en een man uit de buurt heeft zoân grote haat tegen mensen die hier onterecht parkeren dat hij al die autoâs bekrast. Wij hebben net een nieuwe auto en die is dus helemaal rondom bekrast, en die man zegt doodleuk ja hadden jullie even moeten zeggen dat jullie een nieuwe auto hebben. Wtf?? Je pleegt gewoon een strafbaar feit en dan denk je aardig te zijn door ons te ontzien zolang we aan jou doorgeven dat we een nieuwe auto hebben.
Uiteraard gaan we gewoon aangifte doen, ben helemaal klaar met dit aso gedrag.
Wow die man spoort niet. Goed dat jullie aangifte gaan doen!
WAT?
Die man is niet goed joh, goed dat je aangifte gaat doen.
Ik snap mensen die dat doen echt niet. Ik heb het ook weleens gehad, gewoon van voor naar achter bekrast. Nog steeds geen idee door wie? Maar had ⏠3.000 schade (was all risk verzekerd, dus niks aan de hand maar stel dat je dat gewoon kunt ophoesten?). Ik begrijp gewoon niet hoe je zoiets kan doen.
@Depeche inderdaad wat een mongool. Goed dat jullie aangifte hebben gedaan, ben benieuwd wat de politie ermee doet en of jullie de kosten op hem kunnen verhalen en vooral, hoe hij erop zal reageren.
Ja zo bizar. Het erge is dat ik ergens bang ben dat hij helemaal doordraait zodra hij weet dat wij aangifte hebben gedaan. Maar ga me niet laten intimideren, dit gedrag moet vooral niet beloond worden.
Zouden er niet misschien wel meerdere aangiftes zijn als hij dit ook vaak bij andere autoâs doet?
Vind het wel goed dat je dat hebt gedaan! Die gek moet niet denken dat hij zomaar het recht heeft om dit te doen.
Woooooow wtf???
Mocht hij raar gaan doen kan je altijd nog de wijkagent op de hoogte brengen. Laat je zeker niet door die man intimideren hoor
Ik heb echt extreme overlast omdat ik een erg gehorig appartement woon. Het is zo erg dat ik bezig ben met een nieuwe woonplek te vinden.
Het is sowieso erg gehorig, ik hoor de bovenburen naar de wc gaan bijvoorbeeld en kan hun gesprekken letterlijk volgen. Maar de buren naast me hebben dus kippen en mijn slaapkamer is aan de kant van de tuin. Dus ik word elke dag standaard om 6/half 7 wakker door gekakel van die kippen.
Maar de buren gingen verhuizen dus ik kreeg nieuwe buren een paar weken geleden. Komen ze hallo zeggen aan de deur en ik vertel ik dat blij ben dat ze er zijn komen wonen omdat ik dan geen last meer heb van de kippen. Zeggen de nieuwe buren: âOh maar die hebben we overgenomenâ
Ik zeg tegen ze âIk weet niet waar jullie slaapkamer zit maar je wordt er wel elke dag wakker van rond half 7â. Zeggen ze: âOh maar dat is niet vroegâ
Echt haal me neer.
Wat ontzettend vervelend! Hoop dat je snel een nieuwe woonplek hebt. Ik ben eigenlijk verbaasd dat men kippen mag houden in een woongebied. Zij geven toch altijd overlast. Vooral zo vroeg.
Ohja haha
De kippen van mijn vriendin in Amsterdam maakten ook een hoop lawaai! Er was geen haan bij.
Oh wat zielig, ja dan zou ik ook geluid maken!
Ja waren erg leuke kipjes, liepen ook bij haar naar binnen enzo.
In sommige gemeenten is het verboden om kippen te hebben binnen de bebouwde kom, dit zou je eventueel nog kunnen checken voor jouw woonplaats. Het lijkt me sowieso niet de bedoeling dat ze overlast veroorzaken.
Dat geldt toch alleen voor hanen? Kan niks vinden voor kippen iig.
Wij hadden vroeger ook altijd kippen maar zoveel lawaai maakten die niet, wel vervelend joh @Motherofdragons
Ik woon nu een aantal maanden in Amsterdam en ken 3 van de 4 buren nog steeds niet. Altijd dacht ik dat het wel meeviel in de grote steden en dat mensen overdreven, maar ik vind dit toch best schokkend. Heb een paar keer aangeklopt maar ze zijn er ook zelden lijkt het (1x trof ik AirBnBâers)
Toen ik in een grotere stad woonde kende ik mijn buren ook niet inderdaad, haalde alleen af en toe een pakketje op. Nu ik in een kleinere stad woon (al vind ik deze stad net een dorp) kende ik bijna alle buren in een dag haha. Al moet ik zeggen dat dit wel een soort van volksbuurtje is haha
Ik ben een paar maanden geleden ook verhuisd, van een grote flat met 25+ gezinnen naar een portiekje met nog 3 buren. In de flat maakte ik regelmatig praatjes met Jan en alleman (of we zeiden op zân minst gedag), hier kijken ze expres weg als ik langsloop ok dan niet hè
Aargh wat irritant!
Wij hebben vorige week ook nieuwe (onder)buren gekregen, en ik merk nu pas hoe fijn het gezin (met twee jonge kinderen) was dat daar eerst woonde, we hoorden nooit iets van ze. Deze familie is constant aan het schreeuwen, de hond blaft de hele tijd en als ze roken ruiken wij het door de ventilatiegaten.