Burenergernissen (Deel 1)

Ahhh dat ga ik de volgende keer ook proberen :joy:

Al is een scheur in de zak maken ook een grappig idee :innocent:

2 likes

Een tijd geleden heb in iets geplaatst over buurkinderen die tegen mijn huis aan het voetballen waren wat heel erg herrie maakt, weet niet of iemand dat nog weet. Heb toen die ouders erop aan gesproken en sindsdien is het wel minder.

Nu kwam ik laatst thuis en waren die kinderen onkruid van de gemeentetuin over mijn schutting aan het gooien? En toen eentje mij zag, hoorde ik ze zeggen van ā€œdat is de buurvrouw, stoppenā€. Ik had al een lange werkdag erop zitten dus ik was redelijk moe en dan kan ik weinig hebben :sweat_smile: dus ik ben kort daarna weer naar die ouders gegaan en toen kreeg ik weer zoā€™n slome, vage reactie? ā€œJa, we zullen het tegen ze zeggen.ā€ En nog iets van ā€œhaha wel goed dat ze onkruid weghalen.ā€

Als het mijn kinderen waren dan moesten ze excuses aan komen bieden en die zooi op komen ruimen, maar deze mensen lijkt het niks uit te maken. Ik trek het echt steeds slechter. #einderant

4 likes

Ughh wat irritant. Ik zou dan echt in staat zijn om dat onkruid bij die mensen in de brievenbus te duwen (ja net zo kinderachtig, i know :sweat_smile:)

4 likes

Ik hoopte dat ik hier niet meer hoefde te komen, aangezien ik binnen een maand ga verhuizen.
Had al een tijdje geen last van beide buren maar gister heeft de onderbuurman weer tot half 1 (snachts) zijn muziek kei hard aangehad en nu kom ik net thuis en is de buurman naast ons weer dj aan het spelen.

Wat is dat met mannen en hun volume veel te hard zetten? Ik kan ook gewoon horen dat alleen zijn zus erbij is, moet de muziek daarvoor nou zo hard??

Haha ik moet nu aan mijn onderbuurmeisje van mijn vorige huis denken. Zij draaide zo vaak loeiharde muziek, ook echt laat en zelfs ook 's nachts. Ze vond me niet zo aardig geloof ik, omdat ik diverse malen rond middernacht heb gevraagd of het zachter kon.

Toen ik ging verhuizen ging ik mijn snoer met lampjes van het balkon weghalen. Dit snoer zat vast met tiewraps die ik los moest knippen. Twee losgeknipte tierwraps vielen per ongeluk naar beneden, in haar tuintje. Ik wilde ze nog opruimen, maar ze was me voor: ze had ze in mijn brievenbus gestoptā€¦ :neutral_face:

Wilde ze bijna weer bij haar in de bus doen, maar uiteindelijk leek het me verstandiger dat plan niet uit te voeren.

2 likes

Zo ongeveer elke zondagochtend (in de zomer) mag ik vanaf vroeg in de ochtend (8 uur, kwart over 8) luisteren naar het geschreeuw van een kind een heel eind verderop. Ik word er wakker van en hoor het zelfs door het dichte raam heen.

Ik word er zo chagrijnig van. Dat zij kinderen hebben hoeft toch niet te betekenen dat ik vanaf zo vroeg de hele dag naar dat geklier hoef te luisteren?

Ik begrijp echt wel dat je kinderen niet uit kan zetten en dat hoeft natuurlijk ook niet, maar waarom je je kinderen op zondagochtend al zo vroeg laat krijsen in de tuin snap ik echt absoluut niet.

1 like

Wekelijkse ergernis inderdaad, het weekend is het enige moment dat ik een beetje kan uitslapen en dan lopen er kinderen in de tuin te krijsen :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Ik zou mijn kind Ć³fwel aanspreken en/of indien hij/zij daar nog niet oud genoeg voor is gewoon binnenhoudenā€¦

1 like

Moet je veel thuis zijn in die periode? Misschien kan je anders werken/studeren in de bieb?
Mijn buren waren laatst aan het klussen en ik ben toen op mijn vrije dag in een restaurant vlak bij huis gaan lunchen en thee drinken. Dat gaf wel rust.
Ik realiseer me natuurlijk wel dat 2 weken veel langer is dan 1 dag. Heb je familie in de buurt waar je een poosje kan bivakkeren?

Oh bah dat maakt het idd heel shit! Ik hoop dat het meevalt!

1 like

Woon op kamers en mijn buurjongen draait elke ochtend rond 07.00 keiharde muziek onder de douche, of op zn kamer en dan de deur open laten staan. Vanochtend was het om 07.30 weer feest. Ik moet hem echt eens aanspreken, maar ik vind dat super lastig.

Haha, op zondagochtend om half 8 in een studentenhuis keihard muziek draaien, lijkt er meer op alsof hij aan het uittesten is hoe lang het duurt voor zijn huisgenoten boos worden en gaan klagen.
Ik snap dat je het lastig vindt maar het is echt niet raar dat je hierover klaagt hoor.

4 likes

Het erge is dus dat het nog niet eens een studentenhuis is. Er wonen allemaal volwassen, werkende mensen. Daarnaast werk ik altijd avonddiensten waardoor het nog veel rotter is om elke dag om 07.00 wakker te moeten worden door zijn herrie.

Ik weet ook dat het heel normaal is om aan hem te vragen er rekening mee te houden, en ik denk ook dat hij normaal zou reageren. Ik weet dus ook echt niet waar die drempel vandaan komt om dit dan toch te zeggen.

Ik vraag me wel eens of mijn mijn buren ook ā€œlastā€ hebben van ons :grimacing: Dochter is nog geen twee en staat niet lukraak te schreeuwen maar is wel heel enthousiast. Ze roept bijv ā€œkijk!!! Moooooii!ā€ naar iedere vlinder. Ze mag wel pas rond half 10/10 uur naar buiten. Dat vinden wij zelf een normale tijd maar weet niet of iedereen het daarmee eens is haha.

Vervelend

Mijn zus woont ook op kamers en die heeft gewoon een grote groepsapp waar dit soort dingen ook worden besproken. Tijdje terug had een buurjongen van haar ook harde muziek aan staan. Toen heeft ze hem geappt of het niet wat zachter kon. En dat bleek te werken.

Hebben jullie ook een grote groepsapp? Misschien een tip.

1 like

Dat vind ik een betere tijd dan kwart over 8 haha. En wat bij mijn buren gebeurt is wel echt zinloos schreeuwen, dat is gewoon onnodig lijkt mij. Een meisje dat roept dat ze een mooie vlinder ziet vind ik cute :smile:

1 like

Kwart over 8 vind ik ook vroeg hoor. Zou ik zelf ook niet gelukkig mee zijn!

1 like

Heb je Ć¼berhaupt het nummer van je huisgenoot? Dan zou ik hem ook appen vanuit bed of de muziek voortaan uit mag blijven 's ochtends

1 like

@Girlpower @oliverqueen

Nee ik heb geen nummer. Er zijn geen gemeenschappelijke ruimtes en alle huisgenoten hebben geen enkel contact met elkaar. Weet van het merendeel de naam niet eens. Denk dat dat ook de drempel hoger maakt ipv bij iemand die je regelmatig spreekt.