Burenergernissen (Deel 1)

Duidelijk, in ieder geval fijn dat jij nergens last van hebt! Sorry dat ik het verkeerd opvatte.

1 like

Even ranten hier. Ik woon tegen de rand van een ghetto aan (tokkie buurt) waar iedereen en zn moeder minstens 5 katten heeft. En -je verwacht het niet- die beesten lopen met grote getalen door de buurt te vernielen, pissen en schijten, Nu ligt er al 4 dagen minstens 2x per dag een dampende kattendrol in het grind van mijn voortuin. Haal het elke keer weg maar ik ben er nu zoooo zat van :rage::face_with_symbols_over_mouth:. Ben echt geneigd om een camera te kopen zodat ik weet wiens kat de dader is om daar ff het voorraam in te smeren met die drol. Einde rant.

3 likes

Er bestaat volgens mij ook wel spray waar katten niet van houden, misschien kun je zoiets vinden? Maar wel flauw dan dat jij moet zorgen voor de overlast van andermans katten

1 like

Mijn ouders hebben een ding in hun tuin met een sensor. Wanneer die sensor beweging constateert maakt dat ding een hele hoge piep. Mensen kunnen die niet horen maar katten willen dan niet meer in de buurt komen. Is zoiets misschien wat voor jou?

Edit: ik heb even op Bol.com gekeken. Wel zielig dat de katten in de categorie ongedierte staan vind ik trouwens, haha.

https://www.bol.com/nl/l/insecten-ongedierte-katten/N/13146+4277888962/?Referrer=ADVNLGOO002042-R73X3CHWAOMSA-344795841820&gclid=CjwKCAjwmtDpBRAQEiwAC6lm4z8cFwj_UwiPgPk00yH1Qo4iM7qpO6fl78Um_zytFjCrAlX-_Y3jjRoCRIEQAvD_BwE

(sorry voor de lange link haha)

2 likes

Uch m’n buren hebben ook zo’n ding en ik hoor dat geluid dus wel
 Blijkbaar heb ik nog jonge oren die de hoge frequenties nog aan kunnen ofzo.

@Popsicle Koffieprut schijnt ook te werken, dus ik smijt het bakje van mn espressoapparaat nu maar telkens in de voortuin.

5 likes

Oh das ook stom! Of hun verjager staat verkeerd afgesteld. Kwam met googelen meerdere verhalen tegen van mensen die het horen en las vervolgens ook dat de verjager dan vermoedelijk verkeerd staat afgesteld.

De tuinslang er op? Mijn vader heeft dat ooit een keer gedaan bij een kat die altijd in onze achtertuin zat (hij heeft vogels en vissen in de achtertuin). We hebben die kat nooit meer in de tuin gezien

3 likes

O echt! Dacht dat zo’n ding maar op Ă©Ă©n frequentie kon. Maar die bewoners zullen het waarschijnlijk zelf toch niet horen aangezien ze 70+ zijn.

Gelukkig zitten er 3 huizen tussen, dus hoor het niet telkens als ik thuis kom, kan er mee leven hahaha

Dat scheelt :sweat_smile: En anders zou ik het alsnog zeggen.
(Zegt degene die niet bij buren durft aan te bellen om te vragen of er een vervelend geluid uit hun tuin komt
)

1 like

Hahahaha ik zou anderen ook zeggen: joohhh bel gewoon even aan, moet kunnen toch.

En ondertussen zitten hiernaast 5 of 6 jongens van een jaar of 16 pokkeveel herrie te maken, met k*nker te schelden enz enz.

Heel irritant! Daar zou ik dus helemaal niks tegen durven te zeggen. Terwijl ik ook weer denk: ze zijn 16!
Hopelijk rotten ze snel op!

1 like

Ja ik spot hem dus niet! Als ik een kat zie of hoor ren ik meteen naar buiten om hem weg te jagen. Misschien moet ik maar een keer boven op wacht staan zodat ik hem op heterdaad betrap.

En iedereen bedankt voor jullie tips, heb al heel veel dingen geprobeerd maar zonder resultaat helaas. En zo’n piepding hoor ik zelf ook dus dat is ook jammer genoeg geen optie.

Misschien moet ik de tuin maar onder stroom zetten :grimacing:.

Haha, dat is al even geleden! Ja, toen zat het me inderdaad heel hoog. Ik heb ze, ondanks alle lieve en goede adviezen, nog niet aangesproken. Gelukkig is het nu al heel wat weken rustig, daarmee bedoel ik af en toe in het weekend een feestje waarbij je wat geluid hoort. Dat vinden wij prima. Mocht het weer de spuigaten uitlopen, denk ik dat ik ze wel aan ga spreken.

1 like

Weet niet of het al genoemd is maar heb ergens gelezen dat ze niet in de tuin komen als er houtsnippers liggen. Voelt niet fijn aan hun poten denk ik.

Volgens mij werkt dit vooral met cacaodoppen, alleen moet je een laag van ongeveer 6 cm in je tuin gooien en stinkt het best wel. Ook zijn die doppen giftig voor honden. Houtsnippers werken niet optimaal denk ik, want je kan ook houtsnippers kopen als kattenbakvulling.

2 likes

Hahaha dat argument, hou op met me.

5 likes

Ik werk vandaag thuis en zit rustig muziek te luisteren. Nu heb ik nieuwe onderburen die keihard muziek op hebben staan. Ik hoor het door mijn oortjes heen. Nu vind ik het niet erg om een beetje muziek te horen van de buren, want oud gebouw, maar ik heb geen zin om mijn oren kapot te moeten maken om niet hun muziek te hoeven horen. Kan ik er wat van zeggen? Ze zijn net nieuw en ik wil echt niet die zeikbuurvrouw zijn

Als ze net nieuw zijn hebben ze misschien een feestje ofzo? Als het lang duurt of vaker voorkomt gewoon er wat van zeggen hoor.

Nee, ze zitten gewoon ‘chill’ muziek te luisteren. Balkondeur ook wagenwijd open. Mijn vloer trilt mee met de bass. Ik geef ze tot 4 uur, want dan zit ik al een uur naar die herrie te luisteren en ik kan me echt totaal niet concentreren. Heb sinds april een nieuwe bovenbuurvrouw die ook al super veel herrie maakt. Die zat gisteravond van 7 uur tot 11 uur bijna non stop te stampen. Ik ben iemand die al niet goed tegen herrie kan, dus daarom probeer ik me er echt van af te sluiten. Ik woon in een appartementencomplex, dan hoor je dingen. Maar ik woon hier nu al 3 jaar en in die hele periode heb ik zelden mijn onder of bovenburen gehoord en in de afgelopen 3 maanden hoor ik niks anders dan mijn buren

2 likes

Nou, ik ben m’n huis uitgevlucht. Trok het niet meer