Burenergernissen (Deel 1)

Vanmorgen in de tuin van de buren, hun kleinzoon van een jaar of 12 kwam langs en ging keihard bellen met z’n fietsbel. Het was 6.45, ik schrok me rot. En daarna met de hond in de tuin spelen en blaffen (de hond, niet de buurjongen).

4 likes

Mijn buren hebben drie Franse kinderen, ze spreken geen woord Nederlands. Alleen hun moeder spreekt Nederlands. En ik wil heel graag semi een band met ze opbouwen omdat die kinderen zo gillen in ons portiek. Ik word er elke ochtend die ik probeer uit te slapen wakker van. Heel veel dingen die ze doen vind ik best vreemd. Zo mag die oudste jongen, ik denk dat hij tien is, de auto aanzetten terwijl de ouders binnen zitten. Hij deed dat van het winter en ging krabben, maar ook op de lak van de auto? Daarnaast hebben ze nu voor de 4e keer een andere auto in een half jaar. De kinderen spelen ook tussen de auto’s, redelijk onlogische plek om te spelen als je kijkt naar de plek van de weg en de stoep. Dus ik ben best wel bang voor krassen op mijn auto. Nu kan het gebeuren dat je een keer valt en je skateboard weg schiet en tegen een auto aankomt. Maar het gebeurt echt best wel vaak!

Het kan niet op tegen sommige verhalen in dit topic. Maar ik begin het steeds vreemder te vinden. Ze zijn niet onaardig maar door de taalbarriere weet ik even niet hoe ik ga vragen of ze er een beetje rekening mee wil houden.

1 like

Wij hebben zo’n ventilatierooster omdat de huizen hier heel erg geïsoleerd zijn en eigenlijk moet je dat altijd open laten, maar mijn bovenburen blowen zo veel dat ik super vaak een wietlucht in mijn slaapkamer ruik. Als ik een groot deel van de dag thuis ben denk ik dat ik het wel een stuk of 7x ruik.
Naast dat ik het vind stinken heb ik er ook nogal een nare associatie bij dus ik vind het echt heel naar. Helaas kun je er niet veel aan doen want diegene blowt gewoon op zijn of haar balkon en dat mag uiteraard gewoon. De hoeveelheid is wel nogal zorgwekkend maar ja, zelf weten.

1 like

Herkenbaar! Ik heb ook een nieuwe onderbuurman en die rookt en blowt
dus heel vaak op het balkonnetje onder mijn slaapkamerraam. :sob:

Echt super kut maar niet echt wat aan te doen want hij zit gewoon op z’n eigen balkon.

Ik ben net zo boos geworden van dat klotegestamp dat ik het plafond heb bewerkt met een keukentrap. En die tyfuslijers gaan gewoon door he

Sta nu al op het punt mijn huis op te zeggen, woon er pas 3 weken. Ben het nu al zoooo zat

Ik heb met de woningstichting gebeld vorige week en daar kreeg ik te horen dat dat onbegonnen werk is, dat mijn andere buren dat al gedaan hebben en dat die mensen daar gewoon schijt aan hebben. Het zou een kwestie moeten zijn van wachten (en klagen), maar na 3 weken constant een voetballend kind te horen, laat staan de rest, ben ik de wanhoop nabij. Dit is letterlijk van 9 ‘s ochtends tot 11 uur’ s avonds. Alleen als ik weg ben is er geen lawaai.

Ik ben inmiddels al wat afgekoeld, zal het ff weghalen :blush: Mijn excuses!

1 like

No worries! Dankjewel. Mijne nu ook weg!

2 likes

Waarom is mijn buurvrouw zo tokkie. Muziek staat weer keihard maar nu buiten. Hallo het is (zondag)avond? En ze was net ook aan het schreeuwen (voor de 100ste keer ofzo sinds ik hier woon).

bij mijn komt er ook rooklucht van de buren doorheen, maar ik heb er zo’n filter ingedaan die je ook in je afzuigkap moet/kan doen. De meeste geur wordt daar nu wel door geabsorbeerd! Aanrader dus (ook voor @Sundance)

zoiets dus:

2 likes

Ik heb denk ik even wat advies nodig.

Sinds enkele weken hoor ik regelmatig (elk kwartier) een geluid uit de tuin van een van mijn buren komen. Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik denk te weten uit welke tuin het geluid komt. Volgens mij is het bij mensen die sinds kort een vijver hebben. Het geluid dat ik steeds hoor klinkt als lucht die ergens met veel kracht wordt uitgepompt. Zou dat bij een vijver horen? In mijn hoofd heb ik het aan die vijver gelinkt in ieder geval. Ik kan overigens net niet in die tuin kijken dus vandaar ook mijn twijfel.

Nu is het zo dat ik overdag totaal geen last heb van dit geluid, maar 's nachts wel. Zeker met warme dagen slaap ik graag met het raam open. Als ik 's nachts wakker word omdat ik bijvoorbeeld moet plassen kom ik daarna een stuk lastiger in slaap omdat ik dat geluid om de 13 minuten hoor. 's Nachts klinkt zoiets gewoon veel harder ook omdat het verder stil is.

Nu weet ik dus niet zo goed wat ik moet doen. De mensen waarvan ik dus vermoed dat het geluid uit hun tuin komt ken ik niet. Dat maakt het al wat lastiger. Maar ik word wel wat treurig bij de gedachte dat ik dit geluid nu tot in de eeuwigheid 's nachts moet blijven aanhoren.

Wat zouden jullie doen?

Gister stonden mijn buren weer buiten afscheid te nemen van hun visite om 11 uur 's avonds, 10 minuten een draaiende motor van de auto en luidkeels geklets en geroep. Ik lag op bed en werd er wakker van. Mijn man is er wat van gaan zeggen en kreeg meteen ‘jajajajjajaja’ als reactie maar vervolgens gingen ze nog 5 minuten rustig door. Wat the fuck is er mis met deze mensen. Tegen ons doen ze altijd alsof ze ons niet verstaan/begrijpen en ondertussen spreken ze met anderen wel haast vloeiend Nederlands. Word er onderhand zwaar agressief van en ik weet ook niet hoe lang ik nog netjes kan blijven.

2 likes

Mijn ouders hebben een grote vijver in de tuin maar het enige waar lucht uitkomt is de vijverpomp, maar die moet onderwater dus die zou je niet zo moeten kunnen horen als jij beschrijft…

Kikkers kunnen wel echt hele rare geluiden maken. Misschien dat dat het is?

Hmm gek! Dan is dat het dus niet. Het zijn geen kikkers, ik heb het getimed en het is steeds precies om de 13 minuten en duurt steeds een seconde of 15. Ik vind het ook zo lastig om te bepalen waar het geluid precies vandaan komt.

Dit is zo irritant! Daar kan je echt knettergek van worden. Neem gewoon binnen afscheid… hopelijk heb je daarna wel goed geslapen nog.

1 like

Ergens in mijn straat zitten blaffende honden op een balkon. Ze hebben een hele ‘zware’ blaf en soms schrik ik er gewoon van. Ben blij dat het mijn buren niet zijn. Met de ramen dicht hoor ik er gelukkig ook al minder van, maar met dit mooie weer heb ik de ramen meestal open.

1 like

Ik woon in een redelijk drukke straat waar veel verkeer langskomt, maar waar ik me het meest aan erger zijn buren die 's-ochtends om half 7 hun auto 90428509 minuten laten draaien voordat ze wegrijden. Ik slaap ivm hitte met het raam open dus ben dan ook gelijk klaarwakker :rage:

Vannacht om 1 uur besloot iemand op zijn balkon vlak tegenover mijn slaapkamerraam gitaar te gaan spelen :roll_eyes: Ik begrijp echt niet hoe mensen niet snappen dat niet de hele wereld tot 3 uur 's nachts wil opblijven op zaterdagavond.

5 likes

Als dat nou alles was :slightly_smiling_face:

1 like

Al zou dat wel alles zijn, dan mag @Gradje zich daar toch alsnog aan storen? Ik krijg hier een beetje een “mijn cavia is doder” gevoel van. Ik vind het heel vervelend dat jij kennelijk veel overlast hebt van jouw buren, maar ik vind het wel flauw om dan zo te reageren op iemand die het in jouw opzicht beter heeft getroffen.

9 likes