Hmm, ja ik denk ook dat het makkelijker is om ze aan te spreken op het gedrag van haar kinderen dan op haar eigen gedrag. Thanks voor je reactie!
Het is nooit beter om je buren op een tƩ grote afstand te houden. Ik ben absoluut geen voorstander van het plat lopen van elkaars deur.
Maar je weet nooit waar je je buren voor nodig hebt he. Je moet samen schuttingen regelen, geluidsoverlast en wie weet zal je in de toekomst ook snel een buurvrouw nodig hebben die op kind 1 let terwijl jij met kind 2 naar het ziekenhuis rijdt. Ik noem maar wat
Overigens kan jij misschien ook wat voor je buren betekenen als Ć©Ć©n van de twee heel ziek raakt bijvoorbeeld en ineens praktische hulp nodig heeft.
Ik snap het hoor, als je niks wil gaan drinken. Maar laat je ook niet te veel tegenhouden door beren (die er waarschijnlijk helemaal niet zijn!)
wij zijn de jongsten bij ons in het straatje en hebben iedereen uitgenodigd dat we hier kwamen wonen. niet iedereeen kwam maaar dat is ook ok. leeftijd speelt hier geen rol eerlijk gezegd, directe buurman scheelt bijna 20 jaar maar komt zo nu en dan een biertje doen of even een praatje. we lopen bij elkaar de deur niet plat maar als we/ze wat nodig hebben dan staan we voor elkaar klaar en daar ben ik heel blij mee, is toch een soort can geruststelling. het gezegde luid ook niet voor niets: beter een goede buur dan een verre vriend.
Misschien vind jouw buurvrouw het ook lastig om contact te maken en staat ze juist wel open voor eea. En zo niet, dan heb je iig wel alles geprobeerd !
Niet echt een ergernis maar dit leek me het gepaste topic. Enkele dagen geleden kwam ik toevallig mijn huisbazen tegen (zij wonen op het gelijkvloers, ik boven). Ik was een beetje overdonderd want ik zie nooit iemand op de gang, ik was bekaf van de hitte buiten en ik ben soms best socially awkward. Dus ik stond eerst wat met mān mond vol tanden maar heb dan hallo gezegd en geprobeerd wat te small talken. Vandaag kwam ik ze weer tegen, voor de deur ditmaal, maar ik had hen pas laat herkend en toen was er een awkward momentje van net te ver al doorgestapt om nog eens om te keren, bovendien waren ze bezig en keken ze me niet aan dus ik dacht, ik ga maar gewoon binnen. Hierna kwam ik ze nog eens tegen op de gang en deed de vrouw enorm bits tegen me, zo van āja, als je toch geen hallo wilt zeggen, net als vorige keerā etc. De man was wel vriendelijk en zei dat het oke was, beetje met zoān ondertoon van trek je maar niets aan van mān vrouw. Anyway, ik ben iemand die me zoān dingen net wel enorm aantrekt en nu vraag ik me af of ik het gewoon moet laten of misschien nog een briefje in hun bus doen om het even uit te klaren? Ik had de situatie op het moment al proberen aankaarten met de vrouw, maar zij liep gewoon de deur uit? Ik geef toe dat ik wat sociaal incapabel kan zijn en door overdenken misschien wat traag reageer soms en nogal houterig ben in gesprekjes voeren, maar het opzettelijk negeren waarvan ze me blijkbaar beschuldigt is echt allesbehalve waar.
Ik zou hier echt geen woorden aan vuil maken, als die vrouw echt zo moeilijk en raar gaat doen omdat iemand een keer geen hallo zegt (terwijl ze zelf ook niet op of om keek terwijl je langs liep) zegt dat veel over haar. Lekker laten en de volgende keer gewoon vriendelijk glimlachen en hallo zeggen.
Maar ik wil graag een vriendelijke relatie onderhouden met mijn huisbazen. Schrik dat die vrouw (want zij houdt zich het meeste met het administratieve etc. bezig) nu lastiger gaat doen om andere dingen zoals (te laat zijn met) de huur, andere kosten, reparaties, onderhoud, ā¦ of later als ik hier weg wil. Vind het zo moeilijk om van me af te zetten en begin al helemaal te doemdenken enzoā¦ vreselijke eigenschap van me dat ik me vrij onbenullige dingen enorm aantrek.
@anon44204370 Het ding is dat het weinige contact dat er tot nu toe was altijd goed was. Zij was degene die me voor het eerst het appartement liet zien en waarmee ik mān contract heb getekend. Het klikte meteen goed waardoor ik hun voorkeur kreeg uit de lijst potentiĆ«le kandidaten.
Maar zou vooral geen briefje door de deur doen, vind dat juist sociaal ongemakkelijk.
Je komt haar vast wel weer een keer tegen, begin je een praatje en zeg je luchtig dat je de vorige keer zo in gedachten was en dat je ze niet had opgemerkt.
Kan je niet binnenkort een keer met iets lekkers aanbellen en zeggen dat je ze te laat had opgemerkt en een beetje met een grapje excuus maken oid? Niet dat ik vind dat jij je hoeft te verontschuldigen voor hoe het gegaan is, maar ze klinkt als een stijfkop. Als je zo iemand te vriend wil houden, moet je een beetje overdreven moeite doen denk ikā¦ een briefje zou ik zeker niet doen, dat komt wellicht over alsof je ze liever niet onder ogen komt.
Ik kom ze wel echt zelden tegen. De laatste keer dat ik haar zag is al maanden geleden. Ze zijn er ook vaak niet. Daarom leek een briefje misschien handiger, ook lekker duidelijk om alles even neer te schrijven plus dan kan ik niet zo afgewimpeld worden zoals toen ik vandaag probeerde te reageren en zij gewoon wegliep maar misschien komt het inderdaad niet zo goed over.
@Rebus ook
Ik zou het dan doen zoals @Rebus aangaf. Je hoeft alleen even aan te bellen, niet naar binnen. En dan idd met iets lekkers. Op die manier is de kans heel erg klein dat je wordt afgewimpeld en t hoeft maar 5 minuten te duren. Het voelt misschien overdreven, maar dit soort types hebben extra zorg nodig haha.
Kan jij daarna ook weer rustig verder met je leven.
Ik denk dat mijn buurman al 3 weken om 21:00u begint met klussen. Je gaat op dit tijdstip toch niet meer zagen?
Het valt me steeds vaker op dat als ik naar buiten ga (met of zonder dochter), de buren naar binnen gaan. Ik vind het zo gek? En ik zie ook geen reden want we hebben niet veel herrie en zoeken ook geen contact ofzo.
Mijn grootste nachtmerrie is uitgekomen, mijn luide buurmannen zijn een praatje gaan maken en nu zijn ze SAMEN luid muziek Ik vond het al eng om mijn huurbaas te mailen over 1 buurman dus ik durf nu al helemaal niet opnieuw te mailen voor beide. Maar ik kan dit echt niet langer aan, mijn vriendin en ik kijken iedere dag voor nieuwe huizen maar er is gewoon niks betaalbaar voor ons (of het is betaalbaar maar heeft te hoge inkomenseisen en is niet voor studenten)
Mijn vriendin en ik hebben geappt naar de ene buurman of het zachter mag en hij beweert dat hij er niet is āen hij heeft er ook niet echt last vanā maar dat is fucking bullshit want we kunnen hem gewoon horen en iedereen zou hier last van hebben, de vloer en ons bed trilt.
Ik weet dat de meeste mensen in zoān situatie zouden aanbellen of de politie bellen maar ik ben echt bang voor waar deze mannen misschien is staat tot zijn (pesterijen, post afpakken etc)
Kun je samen iets doen met andere buren? Die zullen er net zo veel last van hebben als jij en je vriendin. Je moet wel echt mailen naar je huurbaas, zodat hij een dossier kan aanmaken en bijhouden, hoe moeilijk dat ook is. Anders kunnen zij er niet uitgegooid worden na verloop van tijd.
Ik heb sinds 2 weken een nieuw huisje en boven me zitten ouders die blijkbaar geen fuck om hun kinderen geven want die rennen de hele dag als apen door de woonkamer. Rennen, voetballen, schreeuwen, ze flikkeren shit in mijn achtertuin en als de ouders eenmaal thuis zijn wordt er tegen ze geschreeuwd en ik heb ze al een keer geslagen horen worden Vanochtend dus eindelijk gebeld en het bleek dat ze heel blij waren met mijn klacht, want dit speelt al langer en ze zijn al lang bezig met dossieropbouw. En daar ben ik op mijn beurt dan weer heel blij mee want dan kan dat gezin hopelijk binnenkort uitgezet worden/gaan de kinderen naar een pleeggezin. Klinkt hard maar als je je weigert aan te passen aan je buren mag je wat mij betreft optyfen ook
Jeetje, wat een heftig verhaal. Je kunt ook Veilig Thuis bellen voor advies.
Probleem is dus, zij zijn mijn enige buren omdat het een klein gebouw is boven een winkel. Maar ik ga denk ik wel mailen naar de huurbaas, het is uiteindelijk wel opgelost omdat de politie dus ineens langskwam, omdat ze van iemand 3 straten verderop een klacht hadden gekregen. Ik schrok me echt rot, ik dacht dat hun een grapje maakte maar toen ging de muziek uit en was het dus echt menens Maar hun reactie is echt precies waarom ik niet aan durf te kloppen, in plaats van begripvol te reageren dat het echt niet normaal was, werden ze dus vet boos en geĆÆrriteerd.
Vraag me wel af of mijn huurbaas trouwens van de politie ook op de hoogte wordt gesteld van zoiets? Vind wel dat het voor hem (en voor ons belang) Interessante Info is.
Echt heftig van jouw buren zeg! Goed dat je een klacht hebt gemaakt, ik hoop ook dat die kinderen zo snel mogelijk uit huis geplaatst kunnen worden. Echt belachelijk dat zulke ouders bestaan joh.
Politie mag daarvan officieel geen melding doen naar de huurbaas. Ik werk bij een woningcorporatie en huurders denken altijd dat wij een hotline hebben met de politie als het over overlast gaat. In de praktijk heb ik nauw contact met de politie, maar officieel mogen zij ons niet informeren daarover (beroepsgeheim, AVG enz).
Dus je zou zelf de huurbaas dan in moeten lichten ben ik bangā¦
Ah okay, thanks voor je antwoord! Mag ik zoiets dan wel doorspelen naar de huurbaas of is dat dan echt ānot doneā denk je?
Ik zou het wel doen voor dossieropbouw ja!