Beutyblogtopic XL #9

Ik denk dat dit een ontwikkeling is die we doormaken en ik hoop dat we ooit komen bij meer vragen dan alleen ‘laat dit mij zo veel mogelijk voldoen aan de geldende schoonheidsnormen?’ dus bijv vragen als

Is dit duurzaam geproduceerd?
Is dit van hoge kwaliteit?
Vind ik deze kleur mooi?
Ga ik hier lang mee doen?
Voelt de stof aangenaam?
Word ik hier blij van?

17 likes

Heb je de reacties van mezelf en Flamoes wel gelezen?

Je reageert nogal aangebrand terwijl niemand je wil beledigen, maar je bewust probeert te maken dat ook jij “slachtoffer” bent van een systeem waarin voldoen aan de schoonheidsnormen beloont wordt en niet voldoen bestraft.

Dat je graag gezien wordt als een “mooie” vrouw met een “leuke” stijl (allebei subjectief), heeft alles te maken met :sparkles: :rainbow: het patriarchaat :sparkles:. Dat neemt niemand je kwalijk want don’t hate the player, hate the game.

32 likes

Dit kan dan wel klinken als ‘Wel lef hebben zeg, om zo’n t-shirt te dragen!’

Ik ben een flinke peer, waardoor ik ook vaak met broeken worstel. In de winkel kan ok enorm balen als ik een broek pas die ‘de peer’ in de spotlight zet. Veel verkoopsters zeggen dan ‘ja, maar dat is het model’. Mijn reactie is structureel ‘Ja, maar het is niet mijn model. Er zijn broeken die mij veel beter staan’. En daarmee is het dan klaar. Niemand voor het hoofd gestoten want ik houd het bij mij.

Ik ken echt zat mannen die langer voor de spiegel staan dan de gemiddelde vrouw. Veel mannen zeggen het alleen niet hardop.

3 likes

Kijk naar de Instagram hereforthetea2

1 like

Peplumtops zijn part of the problem!!! :joy:

1 like

Maar je mist volgens mij volledig het punt dat jouw onzekerheden over je lichaam worden gecreeerd en gevoed door culturele waarden en een maatschappij waarin we de nadruk leggen op vrouwelijke schoonheid ipv andere kwaliteiten. Door deze onderdelen te verbergen die niet lelijk ZIJN, maar onze cultuur (en dus jijzelf) lelijk VINDT, ben je “part of the problem”. Dat is niet jou als individu te verwijten, en het is niet zo persoonlijk als hoe je het nu opvat. Probeer daar doorheen te kijken. Doordat wij als vrouwen meegaan in de maatschappelijke druk om er altijd zo “mooi mogelijk” uit te zien, houden we dit in stand. Dit geven we ook weer door aan onze dochters, en zij aan hun dochters.

Je mag natuurlijk van mening zijn dat het geen probleem is, maar dat jij (en ik, en penny en Vicky zoals ze zeggen, en ongetwijfeld vrijwel iedereen op dit forum) er onderdeel van uit maakt en het voedt, daar valt helaas niet over te twisten.

16 likes

Dat vind ik eerlijk gezegd reaching (en ook toepasbaar op jouw opmerking - stel iemand met hetzelfde figuur als jij heeft precies dat model broek aan…). We moeten ook realistisch blijven: zolang slank het enige ideaal is, zullen er onzekerheden blijven. En daar moet ook gewoon ruimte voor bestaan.

Nou peplumtops zijn een probleem op zichzelf

Nee dit is ook niet constructief hé. Ik heb haat voor peplum maar als je het mooi vindt: dragen!

4 likes

Maar alleen als je het draagt omdat je het mooi vind en niet omdat je het gevoel hebt dat je iets moet verhullen!

Lekker dragen als je het mooi vindt en je er goed in voelt.

1 like

Ja klopt, ik was gewoon nog even de boel op de spits aan het drijven.

ON THE OTHER HAND: kunnen we het ff over tien haar nummer dingetje hebben in de vlog :relieved:

Nee want zij hoort in een ander topic!

6 likes

Ik mis Mascha’s vlogs bij mn ontbijtje iedere dag :frowning_face:

29 likes

Ohhh ik dacht precies hetzelfde vandaag. Vond het ook wel een erge realisatie ergens… dat ik zoiets toch écht mis. Terwijl ik het echt heel goed begrijp dat ze een stop heeft ingelast! Maar hoop ergens dat ze binnenkort weer iets online zet. Ook al maken we een sprongetje in de tijd tov de laatste vlog ofzo

Jaa vanwaar anders al die facings en haartransplantaties die je om de oren vliegen.
In de vriendengroep zit een jongen met een buikje die best wel strakke shirts draagt en soms komt daar dan een klein stukje buik onderuit of je ziet zijn navel erdoor. Ook andere mannen hebben het daarover dat dat ‘echt niet kan’ dus die doen daar ook aan mee.

Ik denk niet dat ze nog dagelijks gaat vloggen eigenlijk

Ik denk dat haar vlogs wel interessanter worden als het weekvlogs worden.

2 likes

Oh dat kan ik me ook heel goed voorstellen hoor! Vooral voor de privacy van hun kindje. Alles went, en wie weet besteed ik mijn tijd voortaan wel nuttiger haha

1 like

Ik voel me 63
Wat staat hier??

22 likes