Ja het is ook helemaal prima als iemand dat graag wil; be my guest, ik ben groot voorstander van dragen wat je wil en waar je je goed bij voelt. Of dat nou ‘figuurverhullend’ is of helemaal naakt, all good.
Maar ‘gewoon zelf dragen wat je wil’ is iets heel anders dan op een openbaar forum waar heel veel mensen meelezen, impliceren dat je figuur verhullen wel wenselijk is/moet zijn voor bepaalde vrouwen (dat wordt niet letterlijk gezegd maar ik vind dat dat wel wordt geïmpliceerd, en meerdere mensen zijn dat met me eens aan de reacties/likes te zien?).
En dat kan je allemaal overdreven vinden, maar het idee dat je sommige onderdelen van jezelf zou moeten verstoppen omdat die niet voldoen aan een schoonheidsideaal dat door klassieke media is gecreëerd, is echt heel schadelijk en heeft hele ernstige gevolgen voor heel veel meisjes en vrouwen. Dat vind ik niet overdreven, en als mensen uitspraken doen die bijdragen aan het idee dat je jezelf moet verstoppen bij een bepaald lichaam (zelfs al is het onbewust), dan zeg ik daar wat van.
Nu houd ik er echt over op haha