Ik vind het jammer dat, met posts zoals de jouwe, het idee dat vrouwen moeten doen alsof ze geen buik hebben als die er niet op een bepaalde manier uitziet, in stand wordt gehouden. Zo’n ontzettend verdrietig fenomeen, ik zie niet in waarom je je figuur zou moeten willen verhullen, onder welke omstandigheden dan ook.
Wat ik vooral bijzonder vindt… het is totaal niet haar stijl. Natuurlijk stijl kan ontwikkelen en veranderen, maar dan nog…
Is zo, maar vind die titel echt mega overdreven en nergens voor nodig (merk dat overigens bij steeds meer nieuws-artikelen, schijt irritant zeg)
Meiden ik bedoelde dit niet op die manier daarom gaf ik die edit ook erbij aan! IK ben iemand die het zelf wel prettig vind om iets figuurverhullends te dragen daarom zei ik het
Nou dit vooral
Alsof ze een nieuwe groep heeft waar ze opeens bij wil horen ofzo, dit pas totaal niet bij haar normale stijl. Beetje toen ik van de puntlaarzen overstapte op de Overseaz broek op de middelbare school om bij mij nieuwe vrienden te passen…
En groter contrast met die gesponsorde NAKD troep is ook niet denkbaar maar goed, met allebei zal geld te verdienen zijn en wat dat betreft is Serena wel ondernemend
De Groentakje van een aantal jaar geleden vond dit serieus ook echt leuk toen ze om 15:00 de blogs en youtube checkte omdat dan alle nieuwe artikelen en filmpjes online kwamen haha
Ik moet heel vaak denken aan dat zij dus een parfum op de WC had als wc verfrisser. Als dat bij iemand zou staan, zou ik niet bedenken dat ik dat als wc verfrisser moet/mag gebruiken.
Ik snap dat je het niet slecht bedoelt, maar met zulke berichten blijf je toch bijdragen aan het (toxische) idee dat je je figuur zou moeten verhullen als je er op een bepaalde manier uitziet. Dat is allemaal onderdeel van een veel groter probleem, namelijk het feit dat vrouwen stelselmatig worden veroordeeld en anders worden behandeld op basis van hun uiterlijk, en dan met name hun gewicht/figuur. Dit fenomeen is schadelijk en soms zelfs dodelijk voor heel veel vrouwen en meisjes. Wat mij betreft is elke reactie die dit in stand houdt er één teveel, zelfs als je het alleen op jezelf betrekt (wat je overigens niet doet want je benoemt ook Serena’s lichaam). Nogmaals, ik snap dat je het echt niet slecht bedoelt, maar ook goed bedoelde berichtjes kunnen mensen negatief beïnvloeden, zeker bij een onderwerp wat op zo’n grote schaal speelt. Dit is ook niet bedoelt om drama te maken of jou te bashen, maar gewoon om duidelijk te maken dat het om meerdere redenen gewoon niet zo’n handige uitspraak is.
Maar @Nevermind zegt toch ook helemaal nergens dat figuurverhullend ‘moet’, ze zet er letterlijk “Indien je dat wilt” bij
Deze jurk zou qua kuisheid zelfs worden goedgekeurd door mijn moeder! En dat zegt echt heel veel haha!
Dit doet me echt denken aan “The Village” en dan vooral de parodie daarop in zo’n Scary Movie film
Ik volg al die Amerikaanse bloggers nooit dus heb hier de hele tijd over alle Jeffree Star drama heen gelezen maar nu ben ik toch benieuwd gezien alle heftige haat hier. Zou iemand me een korte samenvatting willen geven?
Thank you My point exactly
IMPLICEERT? Doe eens ff rustig. Dat bedoelde ik met betrekking op haar look over-all, niet alleen nu in mn jurk. Beetje misselijk dat ik aangeef in mijn comment dat ik dit juist niet bedoel om te bodyshamen en er nu teruggekaatst word met een analyse van mijn bericht qua tekstopbouw en woordkeuze en wat dat allemaal volgens JOU impliceert.
Jeffree Star is o.a. heel racistisch. Als je daarop googelt vind je genoeg!
Laten we het maar weer over beuty hebben meiden… Vond het opzich wel weer een leuk vlogje van Tien! https://m.youtube.com/watch?v=jdaWNgbpwW4
Maar dat staat er niet? Er staat:
Je kan zeggen wat je wilt maar het is wel mooi figuurverhullend indien je dat wilt en toch getailleerd!!! Serena is nog niet heel lang geleden bevallen en dat zou je zo zeker niet zien!!
Daarmee impliceer, je in mijn ogen, dat het wenselijk zou zijn om je figuur te verhullen als je net bevallen bent (of op enig ander moment waarop je buik niet plat is). Dat vind ik jammer en daarnaast is het ook gewoon een uitspraak die voor veel mensen kwetsend en schadelijk kan zijn. Ik zou graag zien dat dat verandert, dat vrouwen gewoon dragen wat ze willen en dat je figuur verhullen uberhaupt geen ding meer hoeft te zijn, en daarom zeg ik er wat van. Het is verder geen persoonlijke aanval of iets dergelijks.
Maargoed ik denk dat ik mijn punt inmiddels wel gemaakt heb dus laten we het hierbij laten.
Maar ze zegt helemaal niet dat het persé wenselijk is, ze zegt vlak daarvoor zelfs “indien dat gewenst” is. En tuurlijk, het ‘moet’ ook helemaal niet, maar voor sommigen kan het wél wenselijk zijn en dat is toch evengoed prima? Het zou voor mij persoonlijk bijvoorbeeld namelijk ook wel wenselijk zijn, maar het is nu net alsof dat omgekeerd ook weer totaal onbegrijpelijk is.
(Mbt tot de discussie over “verhullen”, maar ik ga niet iedereen taggen)
Wil niet iedereen de mooiste variant van zichzelf zijn? Het woord “verhullen” is wat vervelend gekozen want dan klinkt het alsof je jezelf zou moeten verstoppen, maar er is niets mis met het dragen van een jurk waarin je je sterke punten accentueert waardoor andere punten (zoals een buikje) wat minder opvallen. Serena ziet er mooi uit in de jurk en ze verdient best een compliment en volgens mij heeft @Nevermind het ook zo bedoeld.
Ik vind de reacties best wel overdreven.