Beutyblogtopic XL #9

Daarom kijk ik ook nooit meer. Echt zo simpele opvulling van videos ook.

1 like

Leuk he die 15 juli :partying_face:!

1 like

En dan zeurt ze over dat ze zo weinig ruimte thuis heeft

2 likes

Ik snap echt niet dat er mensen tĂ©gen meer verlof voor vaders/partners kunnen zijn. “Ja je kan ook gewoon meer vakantie opnemen”
Ja, dat moet kunnen, maar dan extra, niet in plaats van wettelijk verlof om je kind en je gezin een goede start en basis te geven en bij te dragen aan een geijkere maatschappij. En moeders trouwens ook, 10-12 weken na de geboorte is echt belachelijk weinig. Hoe dan, hoe kan je oprecht vinden dat het al goed genoeg geregeld is? :face_with_raised_eyebrow:

67 likes

Ik ben het met je eens maar vanuit een werkgeversperspectief kan ik het me wel voorstellen. Zeker als je een kleine onderneming hebt. Dat vind ik alsnog geen reden om tegen te zijn, maar ik snap wel dat die mensen even moeten slikken.

4 likes

Ja, dat begrijp ik ook heel goed. Het huidige zwangerschapsverlof komt bij mijn weten niet voor rekening van de werkgever maar uit het potje van de overheid. Dat hoort gewoon uitgebreider. DĂĄt is waar ik belasting voor betaal, verdorie niet voor de bonussen van KLM-topmannen.

32 likes

Die verlofkosten worden gewoon door het UWV betaald, dus als je wil kun je een vervanger inhuren (en het idee is uiteraard dat uitbreiding ook opgevangen wordt door de overheid). Tsja en verder, je hebt mensen in dienst, geen robots. Die worden weleens ziek en krijgen weleens kinderen en raken weleens overspannen etc. Van wat ik om me heen zie heeft hoe kut de werkgever doet over ouderschapsverlof niet zoveel te maken met hoe groot of klein het bedrijf is, maar hoe de werkcultuur is. De man van een vriendin die bij zo’n multinational poen-bedrijf werkt werd ongeveer gechanteerd om zsm weer terug te keren, en de partner van een ander werkte juist bij een heel klein bedrijf die begreep hoe belangrijk dat verlof was. Het is echt veel meer een houding dan dat het onder de streep zo ontzettend duur is als iemand een paar weken voor zijn baby gaat zorgen.

Oja, edit: even buiten het feit dat het wel veelzeggend is over onze maatschappij dat we tijdelijke en beperkte financiĂ«le ‘schade’ van een werkgever eigenlijk belangrijker vinden dan het gezinsleven, de goede start van een baby en ouders, gelijkheid tussen man en vrouw en het welzijn van een vrouw die net gebaard heeft en er na een paar dagen alleen voor staat BUT I DIGRESS dan hadden ze maar moeten sparen he!

45 likes

Dit klopt niet. Je werkgever krijgt 70% van je dagloon vergoed van de opgenomen dagen, niet 70% van de tijd die maximale verloftijd.

Als je 140 uur aanvullend vaderschapsverlof opneemt van de 200 beschikbare uren, krijgt je werkgever 70% van die 140 uur vergoed. Het is aan de werkgever of hij de vader 70 of 100 procent uitbetaalt.

Dus je kunt niet 30% blijven werken om toch op een volledig salaris uit te komen. Als je 30% blijft werken kom je uit op 79% van je normale loon (70% vergoeding over 70% van je loon en 100% salaris over 30% van je loon).

7 likes

Daarbij lijkt het me voor de werkgever ook een veel stabieler systeem om een vervanger minstens een halfjaar- of gewoon jaarcontract te kunnen bieden.

Edit: ik ben eigenlijk gewoon zoooo verontwaardigd dat er zo weinig verontwaardiging is hierover om gvd écht substantiële veranderingen door te voeren, kom op politiek!!! :triumph:

7 likes
Vaderschapsverlof

Huh? Maar bij mijn op z’n werk gaat dit wel zo?
Werkgever geeft door dat hij het volledig verlof opneemt. En Uwv betaald dan de uitkering aan dr werkgever ipv aan de werknemer. Die Betaald mijn man die 30% aanvullend. Maar mijn man gaat dan wel 10-12u werken, of neemt 10u vakantie op.

En de eerste week wordt 100% betaald door uwv

1 like

Het is daarbij ook beter voor de positie van vrouwen op het werk. Dat een vrouw niet meer achtergesteld wordt omdat ze misschien een tijd thuis kan zitten door verlof als er bij mannen die kans ook bestaat.

13 likes

Omg Gefeliciteerd Kreeft!!!

Ik geloof niet in sterrenbeelden maar wel frappant dat veel van mn fave forummers ook cancerbitches zijn :lobster:

7 likes

Ik ben leeuw, ben ik nu niet meer een van je favo? :sob:

1 like

Ik ben ook leeuw!!!
Maar mn sterrenbeeld is kreeft dus

20 likes

Ja absoluuuut, helemaal mee eens, dat bedoel ik ook met gelijkere maatschappij. Waarom dit niet het uitgangspunt is maakt me echt boos.

Volgens Chinese sterrenbeelden ben ik een os.

Ik ben een tweeling!! En ik vind het heel jammer dat er niet JUICY gereageerd word op die outfits van verspon want ik voel me niet lekker en ik hou van jullie commentaar :cry:

2 likes

Oh wat draagt robenrita dan?

3 likes

Volgens mij is dat fraude hahaha maar dat weet ik niet zeker. Maar aan het UWV doorgeven dat je 100% vrij bent en dan 10-12 uur werken lijkt me sowieso niet kloppen, anders zouden ze dat wel doorgeven toch?

1 like

Ik ben het met je eens. Ik zeg juist dat ik het geen reden vind om tegen te zijn, alleen dat ik begrijp dat sommige mensen er niet heel enthousiast tegenover staan of zelfs van schrikken. Dat is niet nodig, maar het is wel belangrijk dat mensen dat weten. Als we verandering willen zullen we i.m.o. toch bepaalde groepen moeten overtuigen hoe belangrijk dit is. Althans, ik zie niet in hoe het anders gaat veranderen.

1 like