Klopt toch wel?
Now itâs Istanbul, not Constantinople
People just liked it better that way
Het is beide correct Nederlands
Die laatste instapost van Mascha, dat er ânu een hoop vrouwen in heel Nederland naar hun verloskundige gaan met verontrustende vragen over schouderdystocie.â
Haha ja dat vond ik ook erg bijzonder. Door heel Nederland ook.
Denk omdat het toch wel door alle vrouwenbladen enz op Facebook wordt uitgemeten.
Ik heb het ook al 4-5x voorbij zien komen, buiten haar instagram om dus.
Want de nationale vereniging verloskundige heeft haar even een DM gestuurd?
Hoe weet ze ditâŠ
jaloezie
En vooral ook: waarom zou ze zich hier nu mee bezig houden?
Zullen ongetwijfeld een handje vol mensen zijn. Maar half zwanger Nederland gaat nu overbezorgd langs verloskundige hiermee.
Mascha is onze queen in overdrijven
Ik heb ook de verloskundige verontrust opgebeld
en ik ben niet eens zwanger
Masâ overdrijvingen daargelaten, haar complicatie was dit weekend het meest opgezocht op Wikipedia. Daar was ik wel enigszins verbaasd over, dat haar bereik kennelijk zĂł groot is
Edit: dit screenshot is dus van dit weekend
Sick
Ik geloof dan ook dat ze niet overdrijft maar dat er daadwerkelijk heel veel zwangere vrouwen mee bezig zijn.
Ik denk dat dit komt omdat er gezegd wordt âmaar 1-3% van de babyâs/bevallingenâ maar dat is (m.i.) best wel veel? 1-3 op de 100 kindjes vind ik best wat âŠ
Van andere risicoâs hoor je bijv veel meer (bevuild vruchtwater wat fout gaat, placenta die op raakt, plotseling sterfte als je niet optijd inleid) terwijl die percentages net zo groot of veeeel lager zijn.
En dan ga je googleân als vrouw en lees je: groot kind is een risico. Kleine moeder ook. Overgewicht als vrouw ook. En met dat soort veel voorkomende kans vergrotende risicofactoren voelt het wel gek als je vk het er dan nooit over heeft gehad en breng je dat dan ter sprake.
(Denk ik. Speculaties. Had ik ook in het zw&k gegooid om hier verder niet te vervuilen)
Meerdere grote nieuwssites hebben erover bericht , het is niet zozeer haar bereik. Linda Magazine haalde er ook gelijk een gynaecoloog bij om dit onderwerp te bespreken.
Ik geloof Mascha wel dat het onderwerp door haar meer in de publiciteit is gekomen.
Dat van meer in de publiciteit komen geloof ik wel hoor. Maar het gaat meer over hoe weet zij dat nu zowat half zwanger Nederland verontrust naar de verloskundige belt
Waar haalt ze deze info vandaan.
Misschien meerdere volgers gehad die haar dmâden dat ze naar de verloskundige waren gestapt? En 4 volgers is natuurlijk 40.000 in echte mensen wereld.
Wel heftig dat dit toch een soort van paniekreactie / onrust op zân minst, veroorzaakt. Vreselijk dat Mas dit is overkomen maar ik krijg er toch een: mijn verstandskies moest er uit en dat was toch afschuwelijk enz. vibe van. Of met je rijbewijs halen en examen moeten doen: nou wat een horror enz.
Ik geloof direct dat dit pure horror voor Mas was maar vraag me af of je er goed aan doet om dit op deze manier wereldkundig te maken. Het veroorzaakt veel angst, zoveel is wel duidelijk.