Beutyblogtopic XL #9

Klopt toch wel?

Now it’s Istanbul, not Constantinople

14 likes

People just liked it better that way :woman_shrugging:

7 likes

Het is beide correct Nederlands

Die laatste instapost van Mascha, dat er ‘nu een hoop vrouwen in heel Nederland naar hun verloskundige gaan met verontrustende vragen over schouderdystocie.’ :roll_eyes: :roll_eyes: :roll_eyes:

52 likes

Haha ja dat vond ik ook erg bijzonder. Door heel Nederland ook.

2 likes

Denk omdat het toch wel door alle vrouwenbladen enz op Facebook wordt uitgemeten.
Ik heb het ook al 4-5x voorbij zien komen, buiten haar instagram om dus.

Want de nationale vereniging verloskundige heeft haar even een DM gestuurd?
Hoe weet ze dit

46 likes

:cherry_blossom: :sun_with_face: jaloezie :sun_with_face: :cherry_blossom:

11 likes

En vooral ook: waarom zou ze zich hier nu mee bezig houden?

1 like

Zullen ongetwijfeld een handje vol mensen zijn. Maar half zwanger Nederland gaat nu overbezorgd langs verloskundige hiermee.
Mascha is onze queen in overdrijven

21 likes

Ik heb ook de verloskundige verontrust opgebeld

en ik ben niet eens zwanger

108 likes

Mas’ overdrijvingen daargelaten, haar complicatie was dit weekend het meest opgezocht op Wikipedia. Daar was ik wel enigszins verbaasd over, dat haar bereik kennelijk zó groot is :confused:

Edit: dit screenshot is dus van dit weekend

102 likes

Sick

1 like

Ik geloof dan ook dat ze niet overdrijft maar dat er daadwerkelijk heel veel zwangere vrouwen mee bezig zijn.

5 likes

Ik denk dat dit komt omdat er gezegd wordt “maar 1-3% van de baby’s/bevallingen” maar dat is (m.i.) best wel veel? 1-3 op de 100 kindjes vind ik best wat :see_no_evil:

Van andere risico’s hoor je bijv veel meer (bevuild vruchtwater wat fout gaat, placenta die op raakt, plotseling sterfte als je niet optijd inleid) terwijl die percentages net zo groot of veeeel lager zijn.

En dan ga je google’n als vrouw en lees je: groot kind is een risico. Kleine moeder ook. Overgewicht als vrouw ook. En met dat soort veel voorkomende kans vergrotende risicofactoren voelt het wel gek als je vk het er dan nooit over heeft gehad en breng je dat dan ter sprake.
(Denk ik. Speculaties. Had ik ook in het zw&k gegooid om hier verder niet te vervuilen)

1 like

Meerdere grote nieuwssites hebben erover bericht , het is niet zozeer haar bereik. Linda Magazine haalde er ook gelijk een gynaecoloog bij om dit onderwerp te bespreken.

Ik geloof Mascha wel dat het onderwerp door haar meer in de publiciteit is gekomen.

1 like

Dat van meer in de publiciteit komen geloof ik wel hoor. Maar het gaat meer over hoe weet zij dat nu zowat half zwanger Nederland verontrust naar de verloskundige belt :woman_shrugging:t3:

Waar haalt ze deze info vandaan.

10 likes

Misschien meerdere volgers gehad die haar dm’den dat ze naar de verloskundige waren gestapt? En 4 volgers is natuurlijk 40.000 in echte mensen wereld.

10 likes

Wel heftig dat dit toch een soort van paniekreactie / onrust op z’n minst, veroorzaakt. Vreselijk dat Mas dit is overkomen maar ik krijg er toch een: mijn verstandskies moest er uit en dat was toch afschuwelijk enz. vibe van. Of met je rijbewijs halen en examen moeten doen: nou wat een horror enz.

Ik geloof direct dat dit pure horror voor Mas was maar vraag me af of je er goed aan doet om dit op deze manier wereldkundig te maken. Het veroorzaakt veel angst, zoveel is wel duidelijk.

2 likes