Oke, sorry achteraf gezien niet handig/aardig van mij.
Wil haar zeker niet in twijfel trekken.
Ja, ik dacht gewoon ‘Mas is mama en moet naar mommy’. En dan natuurlijk die met alle YouTubemama’s.
Ah, denk niet dat @Nimbus2000 het zo bedoelde.
Wellicht kan Mascha er ook steun uithalen als je weet dat er verschillende vormen zijn. Dat De professionals het anders hebben beleefd, dan zij nu op haar netvlies heeft staan. Dat ze die vragen kan stellen in het nagesprek en dat dat haar dan een beter gevoel geeft?
En dit klinkt nu waarschijnlijk mega plat, misschien iemand die aanvoelt wat ik nu bedoel en het beter kan zeggen?
Jeetje wat heftig! Ik hoop dat Mila verder niks van een zuurstofgebrek heeft opgelopen.
@Adje ja dit zou echt zo’n vraag zijn die ze kan stellen bij het gesprek over 6 weken.
Een zorgverlener zou nooit zeggen; het viel wel mee.
Maar wel zeggen; het was niet zus maar zo. Maar wil niet wat ze in haar stories zegt, bagatelliseren/zeggen dat het niet waar is.
Maar het lijkt mij dan meer de taak van de professionals die met haar bevalling te maken hebben gehad om dat aan haar uit te leggen (mocht dat het geval zijn). In plaats van dat alles wat ze deelt hier besproken wordt of het wel of niet waar is/ minder erg is etc.
Niet alleen @Nimbus2000 nu hoor!
Nee snap ik zeker.
Wilde er ook het mijne over zeggen en dacht hier is de plek. Tis ook lastig.
Nee, helemaal mee eens hoor! Maar merk via de stories dat Mascha ook heel erg op zoek is naar informatie en wellicht weet ze bvb niet eens wat @Nimbus2000 beschreef. Dan zijn dat vragen die je de professionals wel weer kan stellen, door die nieuwe informatie. Kan je het misschien weer een plekje geven.
Maar je bevindt je daarmee al snel in het spectrum van bagataliseren en dat wil je natuurlijk ook niet. Denk dat het ook prima is dat het bericht nu is weggehaald.
Volgens mij is dat meer van toepassing als iemands content grotendeels om kinderen draait. Nu is het een groot onderwerp in dit topic omdat een beautyv/blogger is bevallen (wat natuurlijk een life-event is) maar als haar video’s hierna alleen over kinderen gaan is het wat mij betreft gerechtvaardigd om “haar naar het mommybloggedeelte te verplaatsen”. Maar geef haar ook even een paar maanden de tijd om eventueel weer op te pakken met waar ze hiervoor mee bezig was
Zo wat heftig voor de. Lijkt me ook heel lastig om dit allemaal te moeten verwerken.
Precies dit. Serena wordt toch ook gewoon nog hier besproken en niet bij de mommybloggers?
Mijn feministische hart doet een beetje pijn bij het idee dat Mascha automatisch naar het moedertopic verplaatst zou moeten worden alleen omdat ze nu een kind heeft. Ze is nog steeds de zelfde Madcha, alleen nu met kind!
Pff wat een bevalling, echt heftig voor ze… ik hoop alleen wel dat ze zichzelf een beetje beschermt met dat online delen/vragen. Mijn ervaring is dat je het voor jezelf extra zwaar kunt maken met google/“advies” vragen als je zo kwetsbaar bent na je bevalling (emotioneel, hormonaal, moe, onzeker, lichamelijk een mess). Als je pas bevallen bent komt alles zo binnen.
Ik zit lam op het terras en lees net Mascha’s insta story en moet bijna huilen joh. Zoiets gun je echt niemand.
Je zou het ook op een andere manier kunnen bekijken. Er zijn misschien ook vrouwen voor wie bevallen/kinderen krijgen/zwanger zijn onderwerpen zijn die ze zoveel mogelijk zouden willen ontwijken en is dan misschien vervelend als je favo onzin topic dan zo word overgenomen door dat onderwerp waardoor jij je kut voelt
Dat snap ik. Ik had het niet zo bekeken en ik hoop dat niemand hier last van heeft. Maar ik vind het ook lastig dat iemand identiteit van de ene op de andere dag over gaat op alleen nog maar moeder. Alsof je als vrouw vanaf dat moment weinig anders meer te bieden hebt. Je bent misschien nog wel vlogger maar nu ben je een vloggende moeder, onafhankelijk van het onderwerp van je vlogs.
Wow rude. Perma ban waardig
Wat ik ervan begrijp is dat Mila extra zuurstof heeft gekregen en dat is inderdaad wel wat anders dan een reanimatie, zie instastory van Gregor. Overigens wel heel goed dat ze benoemd dat het voor de partner soms heftiger is dan voor de vrouw die net bevallen is… De partners zien namelijk alles gebeuren en moeten meteen handelen om bij de baby te kunnen blijven. Twee keer deze ervaring en na de tweede keer zei één van de artsen: Nog nooit zo’n kalme vader meegemaakt, die precies wist wat hij wel en niet moest doen. Maakt je gek genoeg dan toch trots terwijl het nergens op slaat want wie wil dit nu “goed” kunnen.
Dan was mijn bericht toch niet zo gek… Reanimeren bij een pasgeboren is echt heeeeeel zelden (gelukkig!). Het gaat om de transitie. Ineens moet de baby zelf ademen, heeft een eigen bloedsomloop ipv met de placenta. (en in combinatie met een schouderdystocie). Maar pfoeh heftig voor ze is het zeker.
Niet gek maar wel voorbarig. Ik vraag me echt af waarom mensen de behoefte hebben om hiervoor te gaan speculeren en bakkeleien. We weten nog niks en als je echt zo geïnteresseerd bent kan je wachten op de info die mascha geeft.