Beutyblogtopic XL #9

Koningshuis heeft het ook zo geregeld.

Catharina Amalia --> Prinses Amalia

Off topic over namen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Samenvatting

Mijn broer en ik hebben allebei 2 voornamen (waarmee we dus staan ingeschreven bij de gemeente), maar onze roepnaam is anders. Bijvoorbeeld Pieter Jacob en dan Piet heten :joy: Weet ff geen ander voorbeeld.

En bij mijn broer is het ook nog eens zo dat de eerste letter van zijn roepnaam niet eens terugkomt qua initialen. Bijv. P.J. Jansen en dan roepnaam beginnend met een T ofzo :sweat_smile:

1 like

Mijn tweede naam is mijn roepnaam en die reactie krijg ik ook altijd maar dan zo van: Huh maar er staat hier dat dat je tweede naam is!?!?!?? En dan zeg ik: ja goed gelezen!!

3 likes

Hier ook zo, mijn roep naam lijkt niet eens op mijn paspoort namen

6 likes

Ach, zo is er altijd wat. Ikheb een hele simpele voornaam + achternaam en dus geen dubbele voornaam, roepnaam oid. En er is al meermaals aan me gevraagd of ik zeker weet of dit mijn volledige naam is. Yes Karen I know my own name :crazy_face:

Er is altijd wel iemand die het niet snapt/niet goed vind haha

12 likes

Mijn paspoort naam is een andere naam dan mn roepnaam ( lijkt er wel op het is het tweede deel van mn naam haha) maar dat is toch een partij irri als je met andere op vakantie gaat ofzo. Ze doen dat net alsof ik jaren lang gelogen heb over mn naam ofzo haha.

19 likes

Een aantal vrienden van mij hebben dit ook, die dan bijvoorbeeld Bastiaan heten maar als roepnaam Bas. (en nog iemand) en dat is al 2 keer fout gegaan met het boeken van een vakantie door de hoofdboeker. Diegene moet dan dus superveel betalen om dat te laten wijzigen ofzo? echt onzin eigenlijk.

2 likes

Zo raar is dat toch niet? Het kan ook gewoon zijn dat de volgorde van de voornamen bij elkaar mooier is als de roepnaam op de tweede plek komt, of dat de initialen anders gek bij elkaar staan. Snap best dat je bijvoorbeeld liever voor de volgorde A. K. K. gaat dan voor K. A. K. en het dan voor lief neemt dat de roepnaam op de tweede plek komt.

5 likes

Haha dat is toch niet raar? Mijn moeder heeft zelfs een compleet andere roepnaam dan haar officiële namen.

Zelf heb ik ook een eerste en tweede naam in m’n hoofd, en dan tweede als roepnaam. Maar vind de volgorde andersom gewoon niet mooi.

Nou, blijkbaar is het doodnormaal :sweat_smile:
Een roepnaam die compleet anders is als de paspoort naam kan ik inkomen. Maar iemand als voornaam Peter geven, tweede naam David en dan als voornaam David gebruiken vind ik persoonlijk raar.

3 likes

Nou indd raar, of vriendinnen met kinderen die er nog wat hebben liggen en het haar kunnen lenen. Het lijkt in mijn ogen zo opgelost.

7 likes

Mijn moeder heeft dat ook. Die heet officieel iets als Maria Hendrika Geertruida* en haar roepnaam is dan Marianne. Dus wel afgeleid van de eerste naam, maar niet exact hetzelfde.

En mijn oma had het trouwens nog iets anders. Haar roepnaam was Trudy en dat was niet afgeleid van de 1e, maar van de 3e naam Geertruida.

*Namen zijn fictief.

2 likes

Nou idd. Anders kan Gregor toch even heen en weer?

24 likes

Jaa zo leuk! Hoop dat ze zich echt weer wat beter voelt

Dat het Gregor op dag 2 nog niet lukt, snap ik. Een vriend van mij lukte het pas op dag 3 om weer voor het eerst te douchen haha. Die dagen kunnen superintensief zijn. Maar inderdaad: er is altijd toch wel Ă­emand in je omgeving die even wat hoognodige spullen kan halen en afgeven?

2 likes

Ja of desnoods de kraamverzorgster even langs de Hema/Zeeman. Had ze bij ons ook gedaan.

6 likes

Kan heel handig zijn hoor. Ik ken iemand die een Engelse voornaam heeft en een Turkse tweede naam. Iedereen noemt diegene bij haar Turkse naam. Maar wanneer ze gaat solliciteren gebruikt ze altijd haar Engelse voornaam in de brief. Hebben haar ouders best slim over nagedacht.

25 likes

Huh dit vind ik echt raar. Je houdt toch niet continu steeds de baby met z’n tweeĂ«n vast? En je hebt kraamzorg. Die neemt toch ook wat werk uit handen. Je kunt echt wel even douchen.

18 likes

Maar zijn ze niet ook nog in het ziekenhuis?

Als ze nog in het ziekenhuis zijn. Dan zou soieso iemand naar huis moeten om het pakket op te halen. Dan kan je net zo goed nu even greg naar de hema sturen haha.

2 likes