Je bent dan ook appels met peren aan het vergelijken. Bij de primark verkopen ze geen echt leren tassen. Die heb je wel al rond de 100 of 200 euro en ik denk dat die net zo goed zijn als die van 3000. Kwaliteit is er altijd maar tot op zekere hoogte, daarna is het gewoon marketing wat de prijs bepaald.
Maar zoals ik al eerder zei is massa niet minimalistisch, maar kan designer wel minimalistisch zijn. Verder zeggen we ook niet dat minimalistisch per se duurzaam is, dan haal je verschillende levensstijlen door elkaar die wel vaak gecombineerd worden.
Maar ik zei ook niet dat design items niet minimalistisch kunnen zijn, ik zei dat Maschas manier waarop niet minimalistisch is.
Niemand heeft gezegd dat een designer tas niet in een minimalistisch leven past. Ik zei alleen dat de manier waarop Mascha het doet (tientallen tassen hebben, zowel goedkoop als duur, en dan steeds maar nog meer kopen) niet minimalistisch is.
Oh excuses, ik had die opmerking niet gelezen.
Ik denk zeker dat design tassen en minimalisme samengaat, als je een goede kwaliteit design tas kan kopen en verder niets voor jaren dan is dat minimalistisch, maar niet zoals Mascha het doet dus.
Kan me niet schelen dat designertassen goede kwaliteit zijn. Zal je net zien dat ik er eentje koop die mislukt is
Dan maar een Eastpak
Wat een gedoe om een tas haha.
Maar normaal branden veel mensen Mascha af wanneer ze veel rommel koopt. Nu koopt ze een keer een duurdere tas, is het weer niet goed. Ik zie het als een goede investering van haar. Verder valt smaak natuurlijk niet te kopen .
Een goede(/klassieke) tas gaat langer mee dan een Primark tas.
Als ik zie hoe Mascha spullen vaak maar Ć©Ć©n enkele keer gebruikt ga ik er vanuit dat deze tas hopelijk vaker gebruikt zal worden. Dusā¦ on Mascha terms een investering.
Minimalisme op de Mascha manier:
Kleding dragen van de primark en boohoo en daarbij je tas dragen van Dior.
Daarna je nageltjes doen in de Kinkerstraat.
Want loooooooovvvvveeee Kinkerstraat!
Ik kan wel begrijpen dat mensen vanwege de prijs kiezen voor fast fashion maar als je bereid bent zoān bedrag uit te geven zijn er zo veel duurzamere en kwalitatief betere opties dan Dior. Ik durf wel te stellen dat Dior geen betere kwaliteit is dan een gemiddelde tas van 100-200 euro.
Ik had eigenlijk gedacht dat ze vanwege haar vegetarisme/veganisme voor een merk als matt & nat zou gaan, maar Dior is wel nog altijd haar favoriet geloof ik.
niet alles gelezen
Ik doe al 5+ jaar met een leren tas van nog geen 100 euro, en daar vervoer ik van alles in. Van laptops, tot studieboeken, tot flessen wijn.
Of een tas nou 100 of 1000 euro kost, ik snap oprecht niet dat (zoals bij Mascha) alles binnen een jaar uit elkaar stort. Klinkt als een smoes om maar zoveel mogelijk nieuwe troep te kopen.
Het wachten is op een amsrvideo met de nieuwe Dior tasā¦
Maar ze is toch vegetariƫr/veganist voor haarzelf(gezondheid) en niet omdat het beter is voor het milieu/zielig voor dieren is.
Ik denk dat het er om gaat dat Mascha āen enā doet.
De ene week koopt ze de halve Primark leeg, en een week later koopt ze een Dior tas welke dan zogenaamd een duurzame investering is.
Dat strookt niet helemaal.
Oh dat weet ik eigenlijk niet maar nu je het zegt, ze is ook niet veganistisch qua make-up en schoenen etc. dus geen idee waarom ik dat had verwacht betreft die tas eigenlijk.
In het verleden had ze het ook al over dure tassen als investering. Maar ze begrijpt niet dat het maar om een heel select aantal modellen gaat, en dan vaak ook nog limited editions. En dan ook nog het liefst ongebruikt.
De huidige āgewoneāā tassen dalen alleen maar in prijs. Ze behouden verder wel een belaalde waarde, maar worden niet meer waard.
But then again. Er zijn altijd slechtere zaken om in te investeren.
Huizen in Amsterdam?
Wat vinden jullie daar eigenlijk van, als mensen dat kopen als investering?
Verkocht onder voorbehoud staat er!
Haha ik had precies hetzelfde, eindelijk geĆÆnvesteerd in een mooie tas. Ging dat ding nog geen jaar mee. Balen Bleek ook geen echt leer te zijn. Echt een matig merk, Pauls Boutique