Ik heb geen idee. Ik weet eigenlijk niet anders dan arriveren op een borrel/feestje/barbecue dat iedereen gelijk een biertje/wijntje pakt en meestal binnen een half uur nog 1 ofzo?
Uiteindelijk weinig, er moet aan best wat criteria voldaan worden (trillen/zweten bij minderen of stoppen, willen minderen of stoppen maar lukt niet, etc.)
Wat ik niet kan rijmen is dat Mascha veel geld investeert in designertassen die vervolgens na een paar jaar âuit elkaar vallenâ? Ik doe ook al âjaaaarenâ met tassen die destijds âŹ60 waren, maar die vallen nog steeds niet uit elkaar.
Haha, ik vind het echt een bizarre tas. Hij doet me denken aan die biologische stoffen tasjes die je bij de Albert Heijn kunt kopen voor je boodschappen, die hebben ook zoân model.
Ik ben persoonlijk juist wel fan van shoppers, maar hier zou ik persoonlijk nog geen âŹ100 voor over hebbenâŠ
Ja hier moest ik ook aan denken! En de stof ziet eruit alsof die gemaakt is van fietsbanden. Ik zou er nog geen tientje voor betalen op de rommelmarkt. Maar goed zij is er wel blij mee en dat is natuurlijk hartstikke fijn (no sarcasm)
Elke keer als ik Mascha dingen zie kopen als Dior tassen denk ik aan haar uitspraak na Burning Man âIk heb echt geleerd hoe belangrijk minimalistisch leven isâ.
Maar je kan toch ook minimalistisch leven met designer items? Massa leeft niet minimalistisch maar verder heeft het niks met elkaar te maken
Ik vind het niet minimalistisch om elk jaar een tas van een paar duizend euro te kopen
Dat zeg ik niet maar minimalistisch leven is leven zonder overbodige spullen te kopen. Stel je voor dat ik die Dior tas koop maar verder niks dan is dat ook minimalistisch alleen heb ik dan de keuze gemaakt om meer geld aan het ene item te besteden
Maar is het dan niet minimalistisch om âgenoegen te nemenâ met een andere leren tas? Niet per se een Dior tas?
Edit: lekker âsoberâ leven ook nog zie ik.
Ik snap ook niet hoe Mascha alles wat ze heeft dagelijks aan heeft of gebruikt. Hoeveel uren heeft zij op een dag?
Heel veel want ze heeft ook 5 banen.
Minimalisme heeft niks te maken met de prijs van een product volgens mij maar met genoegen nemen met minder producten. Maar dat is hoe ik het zie.
Nee dat heb ik nooit gezegd, als iemand materialistisch leeft is het massa. Alleen dat designer spullen heel goed samen kunnen met minimalistisch leven.
Hmm, dan denk ik daar anders over!
Ik weet er het fijne niet van, maar designer is toch niet per definitie kwalitatief beter? Het is duur omdat je ook veel voor de naam betaalt, niet omdat er per se kwalitatief betere materialen worden gebruikt. Of denk ik nu te simpel?
Ik geloof best in investeren in kwaliteit, maar kwaliteit koop je toch ook voor 500 - 1000 euro? Dan heb je goede materialen en een tas die voor een eerlijk loon is gemaakt.
Het design van die tas is echt niet bijzonder, dus een prijskaartje van 3700 euro vind ik onbegrijpelijk. Dan betaal je uiteindelijk 3000 euro om te kunnen zeggen dat je een tas van Dior hebt.
Maar als je een duizenden euro kostende tas koopt, terwijl je er al tientallen dure tassen en nog eens tientallen goedkope tassen heb liggen, is dat niet echt minimalistisch.
Snap wel wat je bedoelt maar ik vind het niet de âburning manâ vibe die zo zo graag wilde afgeven
Design hoeft helemaal niet perse goede kwaliteit te zijn. Prada en Gucci zijn bijvoorbeeld een van de grootste misbruikers van kinder/slavenarbeid. Dat betekent naast weinig morele waarde vaak ook een slechte kwaliteit. Meestal gaan designer items langer mee omdat je er gewoonweg voorzichtiger mee bent. Uiteraard niet altijd.
Je mag er op zich vanuit gaan, maar leer is uiteindelijk leer. Er zit een maximum in wat je met het materiaal kan doen om de kwaliteit te vergroten, de rest is verzorging en onderhoud (zoân dior tas kan je bij onzorgvuldig gebruik prima in een jaartje afslijten). Voor een mooie tas zou ik doorgaans gewoon een goede lederwarenzaak binnenstappen, dan ben zelfs als je de creme de la creme koopt makkelijk 3000 euro goedkoper uit. Kan je alleen niet zeggen dat het Dior is.