Beutyblogtopic XL #5

Een open tas om te reizen lijkt mij totaal niet handig, vooral als ie in het bagagevak moet. Ik zou echt panisch zijn dat er dingen uit vallen of worden gehaald. Maar deze tas is voor mij sowieso NMSVPE (en NM€€€VPE)

12 likes

Fresh Up!

1 like

Ah joh, in business class hoeft je tas niet in een bagagevak.

6 likes

Lotte komt views te kort de laatste tijd dus probeert ze het zo.

Ik ben begonnen met het schrijven van novelle over een niet bestaande beautyblogger. Ik denk dat ik na al die jaren beuty genoeg inspiratie heb opgedaan om iets realistisch te schrijven :upside_down_face:

7 likes

Heb ik idd ook. Een rits in een tas is echt het eerste waarnaar ik kijk.

1 like

Ik ben best tegen alcoholpromotie en het normaliseren van alcoholgebruik, maar dat is wel totaal iets anders dan iemand op afstand diagnosticeren met alcoholisme.

@Serena volgens mij is de bron die je aanhaalt nu al best wel weer achterhaald (komt uit 2015). Het beeld van alcohol is de afgelopen jaren best wel aan het kantelen en het wordt steeds vaker wel als schadelijk gezien (bij matig gebruik).

4 likes

Lijkt echt op de gemiddelde Primark tas haha

12 likes

Ja, er is natuurlijk steeds meer bekend over de schadelijke effecten van alcohol, maar als zoiets op zelfs de site van Jellinek staat, verklaart dat wel de normalisering van “af en toe een glaasje” alcohol die er nu (nog is).

Ik neem bv. zelf ook regelmatig vragenlijsten af die screenen op probleemgedrag. En bij de vragen over problematisch middelengebruik is het ook “aantal dagen drugs gebruikt” tegenover “aantal dagen dronken” (i.pv. aantal dagen alcohol gebruikt). Daar zie je dus ook al de normalisering van ‘af en toe drinken’ naar voren komen.

1 like

Die tas van Mascha vind ik er persoonlijk echt een beetje armoedig uitzien.

4 likes

Best wel raar dat de Jellinek die lijn niet volgt toch? Of duurt het altijd ‘zo lang’ voor de overheid zulke gegevens aanpast naar aanleiding van onderzoek?

Ik had toevallig laatst nog een gesprek met een voorlichter van Jellinek en daarin volgde ze die lijn wel (ging over alcoholbeleid op scholen, Was niet per se duidelijk afradend, maar wel benadrukkend dat alcohol in principe gewoon geen positieve effecten heeft en ook met mate schadelijk is). Dus ik denk dat de website informatie iets achterloopt.

4 likes

Love de Kinker. Favo straat ook van mij!

1 like

Is idd jammer, volg haar al een tijdje. Ze maakt elke keer de zelfde soort roze ooglooks.
Altijd heel dramatisch, af en toe maakt ze leuke filmpjes.
Vind alleen de display in de blogs over haar boodschappen vreselijk, skip dat altijd.

2 likes

2 likes

Ik vraag mij vooral af of zij deze tas ook had gekocht als hij niet van Dior was geweest. Want die van Acne vond zij niet zakelijk genoeg, omdat het net een paperbag was, maar dit is toch letterlijk een boodschappentas.

4 likes

Bij de vragenlijsten die ik afneem (MINI) is de screeningsvraag op alcoholverslaving/-misbruik “Heeft u ooit binnen 3 uur 3 glazen alcohol op bij 3 of meer gelegenheden”, vrij laagdrempelig :sweat_smile:

4 likes

Hai sorry ik weet dat dit niet jouw eigen statement is maar dat je een bron aanhaalt, maar dit is gewoon écht niet waar? Alcohol is waanzinnig slecht voor je in grote, kleine en minuscule hoeveelheden. Ik snap niet wat Jellinek lult hier.

Edit: ik was te snel met reageren, zie bij het bijlezen nu dat dat al gezegd was en dat t een oude bron is.

4 likes

Hmm… dan vallen denk ik veel mensen onder alcohomisbruik.

1 like

Mascha vult haar ‘sobere leven’ wel bijzonder in, trouwens.

15 likes