Beutyblogtopic XL #5

Ik heb die Light planner in roze van cynthia en ik moest echt een drempel over omdat het een beetje als merch voelde en ik haar gewoon helemaal geen leuk persoon vind. Maar de planner is wel echt mega fijn en mooi en ik ben er heel blij mee!

5 likes

Waarom vind je dat onbeschoft?
Oh zie dat die vraag al is gesteld. Je kunt er toch gewoon bij vermelden dat je even in je telefoonagenda kijkt?

2 likes

Ik schrijf mijn afspraken op een papiertje, prop dat in m’n zak, en dan zie ik het de volgende dag vanzelf wel terug in de wasmachine.
Nog nooit een afspraak gemist.

Ik vind het allemaal maar een enorm gedoe, die planners. Je moet het onderhand gaan plannen om je planner in te plannen.

27 likes

Ik snap wat je bedoelt hoor @Vaiana Als je vervolgens heel je IG feed afgaat is het wel wat onbeschoft :stuck_out_tongue_winking_eye:, maar zelf ervaar ik het echt nooit als vervelend als iemand zijn telefoon pakt op het moment dat we het over een bepaalde datum hebben.

1 like

Het begin van de rechterpagina zit aan de linkerkant, dus je kunt je zinnen als linkshandige niet netjes beginnen.

Ik doe trouwens gewoon het boekje op z’n kop, zonde om niet beide kanten te benutten.

9 likes

Maar je schrijft toch zowel op de linkerzijde als op de rechterzijde? Dus als rechtshandige heb je een lelijk begin van de linkerpagina en als linkshandige een lelijk begin van de rechterpagina?
Dus geen onderscheid in principe, tenzij je enkel op de rechterzijde van de pagina zou schrijven maar ik kan me echt niet voorstellen dat veel mensen dat nog doen (zonde van papier!)

1 like

nee want je schrijft van rechts naar links? Dus als rechtshandige heb je alleen een klein beetje een lelijk einde aan de rechterpagina maar het begin gaat prima.

2 likes

Nee, want je pols rust op de ringband als je rechtshandig bent en je hand als je linkshandig bent. Als rechtshandige kun je je hand nog bewegen, waar je als linkshandige dat moeilijker kan doen :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik heb de Cynthiaplanner, eigenlijk zonder te weten dat het van haar was. Ik vond hem er mooier uitzien en het overzichtelijker.
Ik heb zelf wel echt een planner nodig, omdat ik anders snel het overzicht verlies. Ik studeer in een ander land dan waar mijn ouders wonen, dus mijn leven speelt zich een beetje af in twee landen. Ik heb ook verschillende bestuursfuncties en kleine losse dingetjes die ik steeds moet doen. Ik vergeet snel dingen en omdat mijn leven best onregelmatig is, vind ik een planner wel echt fijn en handig.

1 like

In een agenda plan je je doktersafspraak, de afspraak bij de kapper over 8 weken enzovoort, in je planner zet je wat je die week moet doen, wanneer en welke deadline je hebt. Dat plan je per week in en zo hoef je dat dus niet in je (eventueel gedeelde) agenda zetten. Het ligt een beetje aan je baan of studie of je het nodig hebt of niet.

3 likes

Dit inderdaad. Heb mn rooster van werk, afspraken bij huisarts en tandarts en afspraken met vriendinnen ook in mn agenda voor mn telefoon. Maar alles wat ik in het huishouden moet doen, mn weekmenu voor maaltijden en andere to do dingen is gewoon niet handig voor in een agenda op mn iPhone. Vandaar een planner/papieren agenda

3 likes

Mijn eerste reactie hierop was “Een BOEK over WANDELEN my god wat kun je daar over schrijven na “doe schoenen aan ga lopen”???” Maar toen dacht ik “nee kom op yoghurt beetje toewijding” en dit is hoe ver ik gekomen ben met de outline.

Boek over wandelen
Inleiding: waarom dit boek
H1: wat is er leuk aan wandelen (je kunt het overal doen, je hebt niets nodig, hoera wandelen!)
H2: wat is er gezond aan wandelen (fysiek en mentaal, mindfulness)
H3: wandelen met dieren (hoi Kees!)
H4: wandelen vergelijken met andere bewegingsvormen (zoals fietsen)
H5: praktische tips (schoenen, wat meenemen, hoe opbouwen)
H6: mooie routes (kijk hier wandelde ik! Zie deze foto!)
Dankwoord (ik heb dit boek al wandelend geschreven dankjewel voeten)

That’s it. Meer kon ik echt niet bedenken. Ja misschien tussendoor interviews met mensen die coole wandeldingen hebben gedaan zoals de Nijmeegse Vierdaagse of de bedevaart naar Santiago de Compostella oid. Maar dat is echt alles.

Dus ik ben nu extra benieuwd hoe ze dit boek gaat vullen. Ok dit was mn spreekbeurt zijn er nog vragen?

47 likes

Misschien nog wat ervaringsverhalen van anderen voor wie wandelen het leven heeft veranderd?

2 likes

*De beste wandelschoenen (spon)
*De beste wandelkleding, verdeeld in jassen, sjaals, onderkleding(spon)
*Wandelen per seizoen
*Wandelen naar de beste lunch tentjes (spon optioneel)
*Als wandelen tegenvalt (pech onderweg, incidenten en mogelijke tegenslagen)

4 likes

Moleskine met aan de linkerkant de week & aan de rechterkant ruimte voor notities

8 likes

Ik heb ze beide gehad. Ik had eerst doe van Masha en vond ik zelf heel vrolijk en fijn. Maar die van Cynthia is dunner en vind het handiger dat er tijden bij staan. Plus het maandoverzicht is lekker groot.

1 like

Ik weet niet of er al gereageerd is maar het. is. echt. anders. Bij linkshandigen zit die ringband aan het begin het van paper. Waar wij in de westerse wereld beginnen te schrijven. Rechtshandigen krijgen er pas last van aan de eind van hun zin en kunnen makkelijker gewoon op een nieuwe regel beginnen om die ringband te vermijden. Linkshandigen kunnen dat niet want dan begin je ergens midden op de pagina.

Not the same :mad:

23 likes

Het is misschien inderdaad net wat kutter schrijven voor linkshandigen dan rechtshandigen. Neemt niet weg dat het er niet steeds bij benoemd hoeft te worden ‘ik ben links dus ringband is per definitie kut!!’ Je vind ringband fijn of niet, of je nou rechts bent of links.

Nee want een linkshandige kan het niet fijn vinden. Dat wordt ons onmogelijk gemaakt.

12 likes

Mas is zelf linkshandig

3 likes