Beutyblogtopic XL #5

Ik onthoud altijd alles.

Maar soms gebruik ik mijn agenda een beetje als dagboek, om terug te zien wat ik gedaan heb.

3 likes

:star_struck: :yellow_heart:

6 likes

Ik heb ook geen papieren agenda meer. Had hier een heel verhaal getypt, maar waar het op neerkomt: de iPhone agenda kun je met bijna alles synchroniseren en ik kan echt niet meer zonder die agenda.

6 likes

Niet echt beutyblogger maar wel een leuke make-up video. Ik sta ook altijd zo tegen mezelf te lullen voor de spiegel haha.

7 likes

Een belangrijke reden waarom ik een papieren agenda heb is het volgende:
ā€œOh ik heb mā€™n agenda niet bij me, even thuis kijken of ik dan kan hoor!ā€

Zodat ik over een of ander spontaan plan soms nog even kan nadenken. Maak er overigens geen misbruik van, maar geeft me soms wel wat nadenkruimte dus.

47 likes

Ik hou van mijn agenda! Ik heb een filofax die ik inderdaad meer als dagboek/to do gebruik en mijn agenda op mijn telefoon, die ik deel met mijn vriend. Die heb ik ook echt nodig, want zit elk weekend, avond eigenlijk wel vol met afspraken haha, plan soms zo ver vooruit dat het niet te onthouden is. We hebben dan ook een kindje, dus kunnen we meteen zien of 1 van ons thuis is voor de kleine.

haha jaaa daar kan ik ook echt blij van worden!

1 like

Ik heb een haat/liefde verhouding met google calendar. Heb het idee dat door google/gmail/etc te gebruiken ik mā€™n privacy op het spel zet. Maar kan er dan ook wel weer van genieten als hij automatisch een hotelboeking in mā€™n agenda zet of me even een bericht stuurt als er meer file dan normaal staat naar mā€™n werk.

7 likes

Ik vind het altijd zo onbeschoft uitzien als ik mijn telefoon pak om er een datum in te zetten. Helaas heb ik nu geen agenda en kan ik niet anders, maar ik ben er echt geen fan van. Dan maar een planner

1 like

Ik zet dingen zowel in mn telefoon als in mn gewone agenda. Simpelweg zodat het dubbel staat, anders heb ik de neiging om het alsnog te vergeten.
Ook maak ik in mn agenda een weekmenu qua eten, dat vind ik handiger ivm boodschappen doen.
Vind alleen de agenda die ik dit jaar heb niet echt handig omdat ie echt kleine vakjes heeft. Twijfel dus nog even over de Mascha planner (want vind die er wel leuk uitzien en wil een met ringband haha).

1 like

Mascha planner, maar puur omdat ik Cynthia echt een zuur wijf vind en die van Mas (autocorrect maakt er ananas van??) wel leuk vind met die kleurtjes.

5 likes

Nou voor het eerst de Mascha planner besteld. Ben benieuwd of ik er volgend jaar ook echt happy mee ga zijn. ik ben zoā€™n persoon die perse nu eerst haar andere agenda wil blijven gebruiken tot eind dit jaar, haha. Heb ik in ieder geval genoeg tijd op die Mascha planner in te vullen qua maanden en weken :ok_hand:t3:

Waarom vind je dat er onbeschoft uitzien?

Ik heb mijn prive-afspraken dingen allemaal in Weekcal (vind ik een fijnere agenda app omdat je een heerlijk maandoverzicht hebt waar je niet alleen bolletjes ziet maar ook wat de afspraak is). Verder werkt het eigenlijk hetzelfde als Google cal: afspraken komen er automatisch in, kleurtjes, etc

Op mijn werk heb ik de Passion Planner. Niet vanwege de filosofische spreuken, maar ik vind de grootte, indeling en de grijze (zakelijke) look er fijn aan. (En ik ben linkshandig dus heb een heeeeekel aan ringband). Ik gebruik eigenlijk alleen de weekindelingen. Ik zet hier al mijn to-doā€™s in, die ik dan direct op de juiste dag kan zetten. Zo kan ik ook vandaag al een to do opschrijven waar ik pas volgende week dinsdag mee aan de slag hoef.

Ik streep wel af met markeerstift, van Mascha geleerd :rofl:

2 likes

Ik vind het niet zo netjes om mijn mobiel in gezelschap te pakken :neutral_face:

3 likes

Cynthia, maar alleen omdat ik een enorme niet te omschrijven haat heb tegen boekjes/agendaā€™s met ringband

6 likes

Ik snap dat ā€˜ik ben linkshandig dus hekel aan ringbandā€™ niet. Rechtshandigen hebben precies hetzelfde als we aan de linkerkant van de ringband moeten schrijven als dat linkshandigen hebben als ze aan de rechterkant moeten schrijven. Dus dat je een hekel hebt aan ringbanden heeft niks mee te maken of je links of rechts bent.
Niet persoonlijk richting jou dit, maar hoor linkshandigen dit zo vaak zeggen terwijl het echt nergens op slaat.

62 likes

Precies waarom ik een hekel aan die ringen heb. Zitten altijd in de weg, blijven bij mij nooit netjes gebogen dus zitten er tig paginaā€™s klem. En dan doe ik weer te ruig en scheur ik per ongeluk een halve pagina los. Intense haat :rage:

1 like

Ik ga denk ik voor komend jaar de planner van Cynthia kopen. Ik gebruik nu een leuchtturm en ik vind het best onhandig dat ik steeds alles opnieuw moet opschrijven en indelen.
Dan houd ik mijn leuchtturm aan als notitieboek tijdens afspraken en kan ik de planner echt als agenda inzetten. Ik ga dan wel voor de light versie, want ik heb niet zo veel met reflecteren/toekomstplannen etc.

3 likes

Misschien heb je gelijkā€¦ en is dit idee in mijn hoofd voornamelijk geboren in de tijd dat ik alleen op de rechter bladzijde schreef (way way back). En dan zit die ringband meteen in de weg. En bij mijn vriendinnetjes die rechtshandig waren en ook alleen op de rechter bladzijde van hun notitieblok schreven was dit geen probleem.

Maar bij een planner schrijf je natuurlijk sowieso aan 2 kanten, dus ik ben het met je eens: het heeft niets met linkshandig te maken. Ik heb gewoon een hekel aan ringband, omdat het niet lekker zit met je hand. :sunglasses:

1 like

Ik vind het ook wel irritant. Vooral omdat het bij linkshandige dus aan de begin van de zin het probleem is ipv aan het einde. Is toch net iets mooier als je de zin netjes vooraan kunt beginnen tov eerder eindigen.

Maar goed, ik heb sowieso niks met ringbanden ook.

6 likes