Ieder heeft een andere lichaam en ideaal beeld. Denk dat daar niet veel aan kan veranderen.
En voor een ander is hoe jij eruit ziet misschien al een mooi einddoel of een enorme stap? Zo kun je alles wel wegredeneren: een beetje mijn cavia is doder.
Ik snap heus wel waarom zoān artikel je kan raken (iedereen heeft dat denk ik met sommige dingen) en daar is niets mis mee, maar dat betekent toch niet dat er meteen iets mis is met het artikel? Ik lees echt niets raars in wat Lotte schrijft en vind het juist heel zorgvuldig en verstandig omschreven.
Ja daar heb je ook wel weer een punt hoor. Zij heeft natuurlijk net zo veel recht om ontevreden te zijn over haar lichaam als ieder anderā¦ Misschien is mijn mening hypocriet en onterecht.
Ik ben stikjaloers dat zij zo door dat beetje bewegen (vind het niet echt sporten) en beetje opletten met eten af kan vallen. Ik kom al aan als ik naar een frietje kijk.
Weet iemand waar de short die Mascha draagt in haar video vandaag vandaan komt?
Boohoo zegt ze als ze voor de spiegel staat
Ik zeg niet dat het haar is komen aanwaaien, en bedoel het niet gemeen. Ik zeg alleen dat ik jaloers ben dat ze door dat beetje sporten (heeft ze laten zien op youtube aantal keer) dit kan bereiken. Ik heb zelf dergelijke workouts thuis gedaan en op voeding gelet, maar dat was voor mij onvoldoende. Deed weinig. Maar goed zij was al heel slank, misschien dat je dan sneller meer spieren zichtbaar ziet. Niks naar haar toe dus, maar voor mezelf een frustratie dat ik er meer moeite voor moet doen om resultaat te zien.
Ik meen me te herinneren dat ze in videoās ook wel eens aangaf dat ze altijd al snel spieren kreeg rondom haar buik/benen. Wat dat betreft zou het dan wel een beetje genen/geluk zijn!
(niet dat het fout wordt begrepen: natuurlijk werkt ze er ook voor want ik moet al lange tijd oefeningen doen voor een blessure en daarvoor motivatie opbrengen 3-4x per week is soms echt een ramp haha, dus respect dat ze het volhield)
Ik denk idd dat zij een ectomorph is en idd daarom snel al buikspieren heeft.
Ik kende dit niet, dus googelde het even en kwam tegen dat het juist moeilijk is om spieren te krijgen als je ectomorph bent.
Huh? Ik las net dat het wel makkelijk is? Moet zeggen dat ik het vaak lastig vind om lichaamstypen te identificeren.
Ach, die dingen zijn niet heel erg passend voor iedereen, maar het is denk ik wel gewoon bij haar deels genen
Heb op meerdere sites gekeken en overal staat hetzelfde. Snel spieren kweken is mesomorph.
Klopt, heb het ook opgezocht. Ik val (helaas) onder de endomorph. 100% kassa haha
Ik vind dat je een goed punt hebt. Ze is nu eenmaal een āinfluencerā en hiermee heeft ze toch een āvoorbeeldfunctieā voor jonge meiden. Zij zien dit artikel en zien haar before fotoās en denken āzo zie ik er ook uit dus ik moet ook afvallenā of āik ben dikker dan zij is dus ik moet afvallenā. Dat is erg schadelijk.
Natuurlijk mag Lotte ontevreden zijn over haar lichaam en afvallen. Maar of ze nu ook zulke dingen moet zeggen als je weet wat dat je een influencer bentā¦
Ik denk dat het heel anders zou zijn als ze termen als 5 kilo en afvallen niet had genoemd. Maar bijvoorbeeld: hoe ik gezonder ben gaan eten en meer ben gaan bewegen, ābeter in mijn vel na gezond etenā blabla. Dan ligt die nadruk niet op de kiloās en niet op het afvallen, maar dat vind ik vooral omdat ze een kwetsbare doelgroep aanspreekt.
True! Dat ze iets aan haar lichaam wil veranderen snap ik wel. Al voldoe je nog aan de norm slank, je kan dan toch balen dat je niet de beste versie bent van jezelf.
Maar termen als dikke bovenben, vetjes en afvallen, bij iemand die over het algemeen op haar voor foto al als slank wordt bestempeld kan wel triggerend werken.
Toch vind ik het knapā¦ ik probeer al 2 jaar die extra 5 kilo (inmiddels eerder 10) eraf te krijgen, maar heb echt de discipline niet
Ik vind dit juist een motiverend artikel en wou dat ik haar discipline had.
Lotte kan ook overdrijven in haar vlog, jeetje. Ze vindt haar huis een kroten gaat daar echt 5 minuten over door, omdat haar douchedeur niet helemaal open kan (wel kut) en omdat ze een action doucherek met zuignappen niet op kan hangen door de voegen van haar badkamer (sorry maar hoezo is je huis dan een krot?). Echt kan er in komen dat haar huis niet super super fijn is maar een krot?
Hahaha ja zij zeikt altijd zo
Vind haar huis er overigens wel klein uitzien en met veel troep ingericht waardoor het echt een bij elkaar geraapt zooitje lijkt