Ik wist niet van dit topic af en las net ‘Bugels’ en dacht even dat dit een chipstopic was. Tot zover mijn nutteloze bijdrage die voortkomt uit honger
@Marsepein hoe gaat het nu met de beugel?
Voor iedereen met invisalign (of heeft gehad) kon je echt niet eten met de beugel in? Dat je echt voor elk iets wat je eet de beugel uit moet doen?
Ik had net een borrel en toen kwamen er snacks uit de frituur op tafel en ik dacht yolo. Ik kon er wel van eten, maar voelde gek.
M’n orthodontist vertelde dat een vriend van haar alles met de beugel in at…
ik kan een beetje malen, een zacht broodje gaat wel. maar alles waar je je voortanden voor moet gebruiken lukt niet
Ik moest vandaag mn nieuwe aligners ophalen voor de case refinement, en ik was zo blij toen ze zei dat ik NUL attachments hoef en het maar 4 (!!!) aligners zijn die ik ieder 2 weken moet dragen. dus over 8 weken hopelijk helemaal klaar
Oh wat fijn! Welke aanpassingen moeten er nog gebeuren in je refinement?
een paar hele kleine verschuivingen nog aan de voor- en zijtanden boven, maar ben toch wel blij dat ik het heb doorgezet. ik wilde het eerst niet doen omdat ik dacht bahhh ik wil vooral die attachments niet meer, dus dit was een fijne verrassing.
Dat is dan idd een meevaller! En 8 weken is ook zo voorbij.
Succes nog met de laatste loodjes!
Ah lief dat je het vraagt! Ik heb contact gelegd met een ortho, maar die zijn met vakantie, dus nog even een paar weekjes afwachten…dan ga ik een intake plannen.
Leuk om te horen over de laatste loodjes hier! Ik zit in week 19 van 30 en ben er een beetje klaar mee. Mn tanden lopen mooi op schema qua aligners, maar ben het af en toe zo zat! En ik zie aan de voorkant nog steeds geen verschil maar dat is helaas gewoon de planning. Er is nu ruimte en vanaf nu gaat het langzamerhand voor ook bewegen.
Als ik op r/invisalign kijk zie ik allemaal mensen die enorme stappen maken en ik kijk nog steeds tegen die scheve tanden aan voor. Oke en nu stop ik met zeuren
Ik kijk ook echt dagelijks op die subreddit
Vind het motiverend om al die voor en na foto’s te bekijken.
Ik herken het wel trouwens, ik heb een traject van 53 aligners (22 maanden) en pas bij het laatste half jaar gaan m’n voortanden schuiven
Ik was weer voor controle bij de ortho en alles zag er goed uit, ik heb nu ook een datum gekregen waarop mijn beugel eruit gaat! Nog even volhouden tot oktober en dan is het zo ver. Hij heeft er dan ruim 2 jaar in gezeten en aanvankelijk werd 2,5 tot 3 jaar gezegd, dus dat valt ook erg mee!
Ja herkenbaar hoor! Ook al weet en wist ik dat het pas vanaf halverwege ongeveer ook voorin zou gaan veranderen, zou nu toch wel leuk zijn om ook een beetje resultaat te zien. Maar dan kijk ik maar weer gewoon een kwartier naar m’n clincheck en weet ik weer waar ik het allemaal voor doe. En tot nu toe vind ik de tijd ook best snel gaan eigenlijk.
Ik heb gister nieuwe attachments gekregen op m’n bovenste laterals en ze zijn echt groot en lelijk geplaatst, dus daar baal ik stiekem toch wel van. Maar goed, hopelijk helpen ze er wel bij dat ook die tanden voorin eindelijk gaan schuiven dus probeer me maar het doel voor te spiegelen waar ze voor dienen. Moedig voorwaarts, moedig voorwaarts. Ik kan me overigens nog echt geen voorstelling maken van hoe mijn gezicht er straks uitziet met mijn nieuwe tanden, dat lijkt me zo’n gek maar ook leuk vooruitzicht!
Vraagje over invisalign
Herkennen jullie dit? Ik heb nu mn tweede set aligners in en ik merk nu weer dat het plastic een beetje wit mat wordt op bepaalde plekken. Ik denk niet dat dit viezigheid is, maar dat het komt omdat het plastic op die plekken wat buigt elke keer als ik aligners in en uit doe. Ik vind het wel irritant, want nu lijkt m’n beugel vies
Even een foto voor de duidelijkheid, klikken op eigen risico (ik kreeg de foto niet helemaal scherp).
Zit het er ook als je de aligners uit hebt, of alleen in? Op plekken waar mijn aligners niet helemaal strak zitten komen er vaak wat luchtbelletjes en condens onder waardoor ze er ook wat witter uitzien, kan dat het zijn? Dat plastic kan volgens mij wel heel veel hebben hoor, ik kan me niet voorstellen dat ze door buigen ofzo beschadigd raken aangezien je ze er soms echt met grof geweld uit moet trekken.
Ik merkte trouwens wel dat ik mijn aligners met alleen 2x per dag met afwasmiddel poetsen niet goed schoon kon houden, kwam ook wat witte aanslag op. Als ik dan echt op die specifieke plekken goed boende of met een wattenstaafje ofzo dan ging het wel weg, dus dat is toch een beetje plak ofzo denk ik. Nu ik ze om de dag met kunstgebitreinigertabletten schoonmaak (naast het poetsen) heb ik er geen last meer van.
Het zit er altijd, als ik het uit heb maar ook in. Ja, misschien toch beter boenen dan… Ik maak ze eigenlijk alleen met tandpasta en afwasmiddel schoon. Ga morgen maar kunstgebittabletten aanschaffen.
Het zijn geen luchtbellen/condens helaas:(
Van mijn ortho mocht ik absoluut niet met tandpasta wassen, dan beschadigde de beugel. Zou het daarvan kunnen komen?
Ik doe het alleen met dreft en ik heb nergens last van
Shit dit wist ik niet! Mijn ortho zei trouwens dat je weer niet met Dreft mag wassen omdat dat te sterk is, ze raadde Neutral aan.
Oh haha, ja zo zeggen ze misschien allemaal wat anders. Ik zit nu op de helft van mijn aligners en doe het sinds het begin met dreft en het gaat top
Ik mag alleen een natte tandenborstel gebruiken laat ze tijdens ontbijt/avond eten vaak even weken en dan krijg je de viezigheid er wel af. Maar ik draag ze ook maar 7 dagen dus ze krijgen ook niet de kans om echt goor te worden.