Beugels

Nou, hij zit!

Dat vijlen was niet prettig, maar deed geen pijn. Alleen beetje naar geluid tussen je tanden. Ik heb er nu ook nog helemaal geen last van en ze zei dat het anders voelt dan slotjes (weet niet of je die gehad hebt).
Ben benieuwd!p

2 likes

Ik dacht ook; joh dit valt hartstikke mee, nergens last van! Maar deed na een dag of wat toch wel pijn :grimacing:

Ah ok shit hahahaha

Gelukkig maar, succes en hou ons op de hoogte. Ik heb inderdaad vroeger slotjes gehad en dat was mij een partij pijnlijk iedere maand weer.

Het kan ook meevallen @Marsepein! Ik heb nergens last van gehad en 9 aligners, bite ramps en elastieken nog steeds niet. Hopelijk voor jou ook zo

Ik voel nu een beetje een jeukende druk ofzo? En als ik ze in doe en dan op het bijtstokje bijt, zijn m’n voortanden wel best pijnlijk.

Maargoed, ik krijg 53 aligners dus alle tijd om eraan te wennen:")

Hebben jullie tips om ze eruit te halen trouwens? Was echt aan het priegelen en had uiteindelijk een vijl gepakt om ze eruit te krijgen:")
(Ik heb korte nagels)

Helemaal achterin loswippen, dan heb je een soort hefboom effect. Ik heb ook altijd korte nagels (werk) maar lukt zo ook! Alleen de eerste dagen was lastig en ook altijd de eerste dag na een nieuwe aligner ook.

2 likes

Ja beetje druk voel ik ook wel soms idd. Ik begin bij uithalen aan de binnenkant van m’n achterste kiezen, linksachter los, rechtsachter los en dan til ik hem zo van mijn voortanden af. Wordt wel makkelijker hoor, even oefenen.

1 like

Hoe vind jij het om als volwassene een slotjes beugel te hebben? Letten mensen er veel op? Ik zou het ook willen (Invisalign is geen optie) maar die “schaamte” weerhoudt mij ervan
 hoe ervaar jij dit?

jammer, afgelopen anderhalf jaar zouden perfect geweest zijn haha met mondmaskers en thuiswerken.

Voor de duidelijkheid, ik vind het niets om voor te schamen, maar het is natuurlijk ongebruikelijker en daarom valt het op.

Is 1,5 jaar je schamen (voor iets waar je je niet voor hoeft te schamen) je de rest van je leven onvreden over je gebit waard?
Ik kon wel voor Invisalign gaan maar heb altijd in mijn achterhoofd gehad even 1,5 jaar doorbijten en dan heb je er voor altijd profijt van. Ik heb meedere volwassen mensen in mijn omgeving met beugel die er echt nooit een opmerking over krijgen. Ik denk dat dat schamen snel slijt.

1 like

Ja, je hebt helemaal gelijk hoor. Het is ook zoiets van dat je kritischer bent op jezelf dan op anderen. Als m’n vriendinnen een beugel zouden overwegen zou ik het zeker aanmoedigen, en het ook helemaal niet gek vinden. Maar bij mijzelf twijfel ik dan wel weer haha.

1 like

Ik zou het gewoon doen! Ik heb enorm getwijfeld ivm de kosten maar heb er nu 7 jaar later nog elke dag zoveel plezier van en ben zo blij dat ik het heb gedaan.
Ik lachte nooit zonder mijn hand ervoor, wilde nooit op de foto vanwege mijn gebit etc. Dat heb ik allemaal niet meer.

2 likes

Ik heb nu twee jaar slotjes en ik krijg juist altijd wel leuke reacties van mensen! Heel veel mensen hebben vroeger natuurlijk slotjes gehad, dus ik krijg vaak vragen over of X nog hetzelfde is als vroeger en of het geen pijn doet. Alleen op mijn werk heb ik af en toe het idee dat klanten me jonger inschatten, maar dat kan ik me ook wel voorstellen. Bij mij zat er zo’n 3000 euro prijsverschil tussen slotjes en invisalign, dus dat was een makkelijke keuze.

2 likes

Wat voor beugel heb je?

• Invisalign
  • Slotjes
  • Losse plaatjes
  • Iets anders

0 stemmers

Als je invisalign hebt, hoeveel aligners heb je in totaal?

• 1-15
  • 16-25
  • 26-35
  • 36-45
  • 46-55
  • 56-65
  • 66-75
  • 76-85
  • 86-95
  • 96-105
  • Meer dan 105

0 stemmers

Ik ben klaar maar heb toch even gestemd wat ik HAD.

1 like

Laatste 9 zijn niet ‘actief’ maar voor behoud, ter overbrugging naar een nachtbeugel. Ik draag 30 aligners gedurende 1 week!

1 like

Hoe dan? Wissel je meerdere keren per dag een aligner? Dit hoor ik voor het eerst!

1 like

Haha sorry. 30x 1 week dus

Ohh hahahha, sorry dat is natuurlijk veel logischer :joy:
Gaat wel lekker snel dan! Ik zit op 1 aligner per 2 weken en dat gaat later naar 10 dagen

Heel erg bedankt voor je uitgebreide reactie! Ook George en Perzikjes😊. Fijn dat je een positieve ervaring had, en dat het dus allemaal mee viel. En ja, het is eigenlijk zonde om het nog uit te stellen. Dan denk ik over anderhalf jaar, ik had nu klaar kunnen zijn haha.

3 likes