Ik ben vast de alleroudste in dit topic, maar ik heb vorig jaar een maand of 4 een Invisalign gehad. En ik was toen 36 Heb er nooit opmerkingen ofzo over gehad btw, alleen maar mensen die zeiden ‘oh ja, misschien moet ik dat ook maar eens doen’
Ik heb van mijn 8e tot mijn 15e allerlei beugels gehad, maar ortho vond het toen niet nodig om aan de bovenkant ook een spalkje te zetten. Toen mijn verstandskiezen doorkwamen is daardoor 1 voortand ‘uit de rij’ geduwd en die stond dus wat naar voren.
Ik begon me er steeds meer aan te storen, zeker op foto’s zag je het echt goed, en dacht op een gegeven moment ‘hoe sneller ik er iets aan doe, hoe langer ik plezier heb van het resultaat’
Ik vond Invisalign echt een prima methode. Onzichtbaar is het zeker niet, en als je dat bitje niet in hebt zie je die aanhechtingspuntjes op je tanden ook echt goed zitten (die zaten sowieso dus allemaal op mijn voor- en hoektanden ivm de tanden die gecorrigeerd moesten worden dus erg in het zicht), maar al met al vond ik het meevallen. Je ziet echt snel resultaat en dat maakt het goed vol te houden.
Ik heb incl alle materialen, foto’s, controles, happen, nachtbitje (heb ik nooit in btw…) en plaatsen spalkje achteraf iets van 1700 euro betaald. Dat is aftrekbaar als medische kostenpost van de belasting.