Ik vond het echt meevallen. Deed geen pijn, beetje oncomfortabel maar dat was alles
Ik heb eind september een intake staan bij de ortho, waarschijnlijk gaan er 4 kiezen uit voor ruimte en zal ik slotjes nemen. Echter duim ik nog en ookal ben ik meerdere keren gestopt, ik blijft toch weer beginnen. Vieze smaakjes helpen niet want ik kan er prima afblijven maar ik houd het gewoon niet vol en op lange termijn. Ik slaap ook echt aanzienlijk veel slechter. Ik twijfel nu of ik het door moet laten gaan. Ben zo bang dat ik alles verpest of stagneer omdat ik weet dat ik toch die schijt aan mezelf ga hebben en toegeef aan die behoefte. Het is echt enorm kinderachtig maar wel een issiue. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb er letterlijk niks van gevoeld. Het enige is dat het redelijk oncomfortabel is omdat ze met meerdere instrumenten in je mond zitten (vijl, water, afzuiger) en dat het water een beetje opspetterde, maar ik heb er niks van gevoeld en het was in max 5 minuutjes gepiept.
Ik vond dat ook spannend maar viel echt alles mee! Gister toevallig voor de tweede keer gehad maar voel er echt niks van.
Ik heb sinds gister ook elastieken en vind het echt een lekker gevoel gek genoeg haha, lekker strak bekkie. Vind het gevoel van een nieuwe aligner die een beetje strak zit ook lekker, straks ga ik het nog missen.
Ik deed dat soms nog 's nachts voordat ik mijn beugel kreeg. Vanaf het moment dat ie er zat, nooit meer gedaan.
Vriendin van me zei ook dat ze haar beugel en die pijn mist hahaha
Heeft iemand hier ook een invisalign boven Ć©n onder? Dit lijkt me zo āveelā in mān mond en oncomfortabelā¦
Ja dat heb ik. Sliste in het begin wat maar dat is het wel. Je went er zo aan.
Had vandaag een controle bij de ortho (ben al een tijdje beugelvrij). En heb volgend jaar(!!) pas mijn volgende controle. Prrrrrrrt he he dat skeelt.
Ben nu 2 dagen verder en heb me er toch wel een beetje op verkeken haha. Ik vind het toch wel een beetje pijnlijk. Vooral de druk op mān tanden en ik heb 2 blaartjes in mān mond gekregen. Als ik de beugel uitdoe om te eten doen mān tanden ook echt pijn en kan ik bijna niet bijten. Hopelijk herhaalt zich dit niet elk bitje opnieuw
Het eerste bitje deed bij mij ook het meeste pijn. Daarna zelden nog pijn gehad. Ik wissel wel altijd net voordat ik ga slapen, dan voel je er de eerste uren ook niets van.
Goeie tip om voor het slapen te wisselen!
Dit geeft wel hoop haha bedankt!
Ik had vandaag mn afspraak en ga toch voor een case refinement!
Dus alleen maar hele kleine aanpassingen. Mn attachments zijn verwijderd en mijn tanden voelen nu zo lekker glad, nieuwe afdrukken gemaakt en over 5 weken krijg ik dan mn nieuwe beugels
Nu een mondmasker niet meer overal verplicht is voel ik me zo bewust van mān beugel wanneer ik met mensen praat. Ik heb vandaag na lange tijd een heel aantal collegaās teruggezien, en niemand heeft er wat over gezegd of naar gevraagd, maar ik heb het idee dat iedereen steeds naar mān tanden zat te staren. Op zich is 'ie redelijk onzichtbaar, maar de attachments zie je wel zitten.
En ja, eigenlijk kan ik het ook gewoon zeggen, maar ik kan me voorstellen dat mensen irritante vragen gaan stellen of opmerkingen gaan geven en daar heb ik geen zin in.
Hoe doen jullie dat? Gewoon vertellen?
Lol de ortho vroeg net of ik nog kauwstokjes had en of ik nieuwe wilde.
āHeb je een harde of een slappe?ā Een minuut later had ze door wat ze zei. Kan ze denk ik beter niet vragen aan de 14-jarige jongens die ook in die stoel liggen.
@niffler ja ik vertel het gewoon hoor, waarom niet? Niemand doet er verder raar over ofzo.
Ja ik vertel het ook gewoon, maar vergeet het ook wel eens. Het grappige is dat er veel mensen het blijkbaar overwegen, krijg er veel hele concrete vragen over van mensen die er ook over nadenken.
Bij mezelf merk ik dat anderen niet per se de attachments zien maar eerder de glans op mn tanden.
Ik krijg zo de attachments en mān bitjes mee. Vind het echt spannend
Leuuuuk, succes!
Succes, ik mag volgende week donderdag. En ik vind het toch ook wel heel spannend. Ik hoop vooral dat ik niet teveel last/pijn heb. Die zondag ga ik namelijk ontbijten bij van der valk. En dan wil ik natuurlijk wel los kunnen gaan.