Ik heb vandaag het plan besproken met de tandarts. Ik ben heel blij dat dat wat ik graag wilde en ook als belangrijkste wens heb doorgegeven, in het uiteindelijke resultaat ook zichtbaar is. Ik heb een vrij smalle kaak en omdat mijn tanden en kiezen ook nog naar binnen vallen is het optisch nog smaller. Als ik lach zie je naast m’n voorste 4 tanden dus niet meer zo veel en dat stoorde me heeeel erg. Die tanden en kiezen kunnen een heel stuk naar buiten gezet worden waardoor dat smalle minder zal worden. Daarnaast wordt m’n overbeet en verdere scheefstand ook gecorrigeerd.
Qua kosten valt het me ook mee. Ik zal 13 bitjes van 2 weken moeten dus ik zal ± een half jaar bezig zijn. De begroting is inclusief alles (controles, spalkjes nadien) zo’n 1800 euro.
Over 2 weken zullen de eerste bitjes binnen zijn en wordt ik gebeld om een afspraak te plannen om te gaan plaatsen. Ik kan echt niet wachten.
Ik vind het wel nog moeilijk om me voor te stellen hoe mijn gebit eruit zal gaan zien en wat voor effect dit op mijn gezicht zal hebben.
In de spoiler een foto van het plan van mijn bovenkaak, boven is na de beugel en beneden is voor/nu.